Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zapalająca się kontrolka poduszek powietrznych Megane II

jarek-ja1 17 Mar 2007 08:35 73788 33
Texa Poland
  • #1
    jarek-ja1
    Level 11  
    Megane II 1.4 16V. Od jakiegoś czasu zapala i gaśnie mi kontrolka od pduszek powietrznych.Czasmi kontrolka pali się dłużej a czasami tylko mignie ale zdecydowanie dłużej jest zapalona niz zgaszona w czasie jazdy.
  • Texa Poland
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    jarek-ja1
    Level 11  
    Mnie też to zbytnio nie wystraszyło ale chciałbym znależć jakieś rozwiązanie tego malutkiego problemiku a nie żalić się przed innymi. Moze podałbyś mi link do jakiegoś forum gdzie można żalić się do bulu a nie szukać rozwiązań.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jeszcze lepszy byłby adres najbliższego serwisu.

    Dodano po 13 [minuty]:

    Skopiuje Twój tekst i będe go wklejać w każdym temacie to będe miał też nakoncie tyle postów i pkt.
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • Texa Poland
  • #5
    jacekczewa
    Level 18  
    Troche wiecej szacunku dla elektrita - to niezły fachowiec i nie pisze dla przyjemnosci i nabijania licznika kolego.
  • #6
    piter_ok1
    Level 18  
    Sprawź sobie kostki pod siedzeniami od napinaczy pasów bezpieczeństwa, często tam nie ma kontaktu.
  • #7
    jarek-ja1
    Level 11  
    Sprawdzałem je i czyściłem.Nic to nie pomogło.
  • #8
    jacekczewa
    Level 18  
    Sprawdz napiecie na akumulatorze ( ok 14) oczywiście jak silnik pracuje.
    Jesli jest ok to tasma w kierownicy.
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    jacekczewa
    Level 18  
    Zgadza sie elektrit ale kolega wyraznie nie chce diagnozowac , szuka prawdopodobnych przyczyn wiec mu wymieniam , masz racje nalepiej sprawdzic testerem ale widac nie chce wywalac kasy i juz.
  • #11
    jarek-ja1
    Level 11  
    Czyli bez serwisu nie mam szans?
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    jacekczewa
    Level 18  
    Tak ajk napisał przedmówca - trzeba zlokalizowac testerem cały sysytem tam ci wykaze w którym miejscu szukac, czy przy poduszkach w kierze , czy u pasazera , czy w bocznych, czy np. w czujnikach w fotelach ( jesli takowe są) napinaczach, a moze magistrala can gdziec przetarta jest i zwiera , moze jakies zakłocenia....
    Pozycji moze nyc wiele.
    Sprawdz jednak jeszcze to napiecie na akumulatorze..... air bagi i abs lubi sie właczac przy zbyt wysokim napieciu np. jak walniety jest alternator....
  • #14
    Bartek32
    Level 11  
    w megane II nawet po sprawdzeniu i czyszczeni kostek pod siedzeniem kierowcy i taśmy od poduszki kierowcy problem nie zniknie bez kasowania defektów

    powodzenia
  • #15
    jarek-ja1
    Level 11  
    Dzięki za rade ale co dalej?
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    jarek-ja1
    Level 11  
    Chciałbym sam ale nie zawsze chcieć to znaczy móc
  • #18
    User removed account
    User removed account  
  • #19
    airbag
    Level 13  
    jaki jest rocznik samochdu , ile jest zamontowanych poduszek?
  • #20
    jarek-ja1
    Level 11  
    jest t rocznik 2003 i posiada 6 poduszek
  • #21
    airbag
    Level 13  
    piszesz tam że kontrolka czsami gaśnie - na długo??
  • #22
    djbarti
    Level 14  
    Ludzie... zamiast gdybać poprostu podjedź do warsztatu, gdzie koledzy po fachu zdiagnozują Ci usterkę... Później to już z górki... z doświadczenia wiem, bo jeżdżę MEGANE II 1.5 DCi w 3 furtkach, to najczęściej nawala złącze pod siedzeniami i moim zdaniem tam jest przyczyna... Kolega słusznie zwrócił uwagę na ładowanie... Nie mniej jednak gdyby ono było słabe, zapaliłyby się również kontrolki od ABS-u... W tych megankach masz sterownik ACU 4 AUTOLIV-a... KTS 520-PEŁNA DIAGNOZA, CDIF2- PEŁNA DIAGNOZA, i inny CAN-pochodne... Nie inwestuj kasy w sprzęt za tysiące złotych, po to żeby zrobić krótką diagnozę computerową sterownika poduszek. Najtańsza alternatywa - podjedź do warsztatu gdzie stestują Ci senor poduszek, a przy okazcji resztę sterowników, bo diagnoza komputerowa polega na pełnym odpytaniu sterowników, bynajmniej w Moim warsztacie....
  • #23
    Grzechub
    Level 12  
    Jako uzytkownik Renówki powinieneś znać http://megane.com.pl.
    75% sygnalizacji błędu poduszek to styki w kostkach pod fotelami przednimi.
    Przy wyłączonym silniku podociskaj złącza.
  • #24
    malum
    Level 23  
    Również mam problem z poduchami, ale trochę innego rodzau.
    Mam Megane II z 2003 roku 1,9 DCI 120KM i pewien problem z poduszkami.
    Wystrzelona została poduszka w kierownicy (pozostałych 5 jest nienaruszonych).
    Poprzedni właściciel zastosował zaślepkę na kierownicę i "pomajstrował" przy instalacji, że kontrolka poduszek działa poprawnie, jakby wszystkie poduszki były sprawne.
    Trochę ponad miesiąc temu zaczęły sie jednak problemy.
    Podczas jazdy czasami, a nawet dość często włącza się kontrolka poduszek, po kilku chwilach gaśnie, znowu się włącza itd.
    Co ciekawe, wraz z zapaleniem się kontrolki poduszek automatycznie otwierają się zamki centralne i zapala kontrolka SERVICE.
    Wnioskuję, że kontrolka poduszki podczepiona została pod układ zamków centralnych.
    Czy ma ktoś może jakiś pomysł gdzie szukać tej usterki, bo z poprzednim właścicielem nie mam kontaktu :-(
    Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
  • #25
    MichaelR
    Level 21  
    sprawdź czy ktos nie włożył lub wlutował opornika w kostke od poduszki kierowcy, sprawdź czy w pozostałych miejscach nie ma oporników jak wywala poduszka kierowcy to i pasażera. Spotkałem się kiedyś z tym i dlatego pisze.

    Z tego co wiem to przy usterce z okolicy z poduszki lampka pali się cały czas, a przy usterce z okolicy napinacza może czasami gasnąć.
  • #26
    milejow
    Level 43  
    Sprawdz zlacza napinaczy pod fotelami.Dzis mialem taki przypadek,hamowalem awaryjnie(ostro i nagle,reno thalia))i po tym zapalila mi sie kontrolka poduszki.Rozlaczylem kostki napinaczy pod fotelami,podociskalem zlacza i po zaplonie kontrolka ladnie gasnie.Te zlacza pod fotelami to newralgiczny punkt SRS,u wiekszosci renowek
  • #27
    malum
    Level 23  
    Złącza pod fotelem już sprawdzałem, ale zastanawiają mnie zamki centralne, dlaczego drzwi się samoczynnie otwierają równocześnie z zapaleniem kontrolki poduszek. Nie jest to raczej wina opornika.
    Jak dla mnie, wygląda to na robotę partacza, który podczepił przewód od kontrolki poduszek pod przewód zasilający automat zamykania zamków centralnych, ale zamiast przylutować przewód to zrobił to na skręt i teraz się poluzował.
    Już jeden taki przewód znalazłem, kabelki od wtryskiwaczy, były rozcięte po czym skręcone ze sobą i jedna z listew podczas jazdy płatała figle. Po zlutowaniu wszystko jest OK.
    Tu dopatruję się podobnego problemu, ale nie wiem gdzie szukać takiego punktu przyłącza. Może ktoś spotkał się już z takim rozwiązaniem problemu?
  • #28
    User removed account
    User removed account  
  • #29
    djbarti
    Level 14  
    Maulm... jeśli chcesz to wyłączyć, tzn. automatyczne ryglowanie drzyw, żeby auto nie zamykało ci się po ruszeniu, włącz zapłon (pedał hamulca i obojętnie jaki bieg) a następnie przytrzymaj przycis z narysowanym kłódkami i trzymaj tak długo aż usłyszysz piknięcie - opcja wyłączona, jeśli chcesz włączyć, to samo tylko trzymasz aż piknie 2 razy...
  • #30
    m1a2k3
    Level 1  
    Widać, że wszyscy znają temat z mitów i opowieści.
    W tych samochodach normalna sprawa to uszkodzenie taśmy poduszki przy kierownicy.
    Gdy kręcimy kierownicą taśma zwija się i rozwija, kontaktuje, albo nie i dlatego miga kontrolka.