Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ZPFM 3

BEARR 29 Wrz 2003 08:58 9993 36
  • #1 29 Wrz 2003 08:58
    BEARR
    Poziom 12  

    witam
    jakie są zakresy częstotliwości wkładek?posiadam cztery,a z oznaczeń wynika,że jest ich więcej;czy jest wkładka obejmująca posmo 70 cm?
    a czy może ktoś ma dokumentację w formie elektronicznej,w moim padł zasilacz sieciowy i tymczasowo zasilam go z akumulatora samochodowego
    pozdrawiam wszystkich BEARR

    0 29
  • #2 29 Wrz 2003 15:43
    zbyszek44
    Poziom 14  

    Jeśli dobrze pamiętam była wkładka 440-470 Mhz.
    Z pozdrowieniami Zbyszek44

    0
  • #4 29 Wrz 2003 21:43
    generator
    Poziom 19  

    W egzemplarzu na którym pracowałem moża było prowadzić pomiary
    nawet od 432MHZ ok. :idea:

    0
  • #5 29 Wrz 2003 22:35
    serwis
    Poziom 37  

    Górny zakres ZPFM3 to jest szuflada W12 440-470Mhz.Niektóra z W12 potrafiła pracować nawet od 420 Mhz.
    Dostepne w wyposażeniu standardowym jest szuflada 0,4- 20Mhz, następne opcjonalnie to 30-60 Mhz, 60-90 Mhz, 90-120 Mhz, 140-180 Mhz, 300-350 Mhz, 440-470 Mhz.

    Pozostałe luki w częstotliwościach były w wykonaniu specjalnym, ogólnie niedostępne.

    Posiadam pełną dokumentację papierową, mogę schemat zasilacza zeskanować dopiero pod koniec tygodnia.

    0
  • #6 30 Wrz 2003 10:55
    sq6fmy
    Poziom 22  

    A ja mam pytanie: jaka jest dostepnosc ZPFM'a na rynku? Szukam juz od dluzszego czasu ZPFM3 i jeszcze nie udalo mi sie trafic. Chce tez kupic generator wcz do 500MHz (ewentualnie do 200MHz) i tez zimna d*pa :(

    pozdr
    JacekG

    0
  • #7 01 Paź 2003 08:16
    BEARR
    Poziom 12  

    dzięki za odpowiedzi,z niecierpliwością czekam na schemat :),zastanawiam się,czy nie dałoby się wkładki z pasma 300MHz przerobić na pasmo 430MHz,czy ktoś ma schematy tych wkładek dla porównania?a może ktoś już przerabiał ten problem?bo o kupnie fabrycznej wkładki to można chyba tylko pomarzyć :-( ZPFM bardzo rzadko bywa na rynku wtórnym(widziałem kilka razy na ALLEGRO),ale ceny były zaporowe,jak na amatora;mój egzemplarz udało się dorwać z likwidowanego radioserwisu w jednej firmie(posiadali sieć w paśmie 40MHz,dlatego dziwę się,że mieli aż cztery wkładki)
    pozdrawiam BEARR

    0
  • #8 02 Paź 2003 22:02
    serwis
    Poziom 37  

    Schemat zasilacza zpfm3.Jeżeli potrzebujesz schematy szuflad, to mogę zeskanować za kilka dni, gdyż mam uszkodzone zawiasy w pokrewie i skanowanie bez pokrywy to istna męczarnia.

    0
  • #9 11 Lip 2004 10:57
    zxc
    Poziom 11  

    szukam wszystkiego o zpfm3:instrukcję obsługi,schematy

    z góry dziękuję

    0
  • #10 02 Gru 2004 23:09
    Kryptoman
    Poziom 19  

    Trochę odswieżę temat - udało się komuś przerobić wkładkę np. z 300 MHz na 430 MHz, a jeśli tak to prosiłbym o jakieś wskazówki.
    Poszukuję wkładki na 440 MHz do ZPFM-3, lub całego ZPFM-4, ale bez skutku, a mam namiar na gościa który chce sprzedać ZPFM-3 niestety bez wkładki na 440 MHz która jest mi najbardziej potrzebna.

    Do kol. SERWIS prośba o zeskanowanie i wrzucenie gdzieś w odmenty sieci schematu wkładki na 300 MHz i tej na 440 MHz celem badań porównawczych ;)

    0
  • #11 04 Gru 2004 19:03
    sq6fmy
    Poziom 22  

    Czesc!

    Mi sie udalo przerobic wkladke z 300 na 430MHz i z powodzeniem jej uzywam. Obie wkladki rozna sie tylko typami niektorych tranzystorow, pojemnosciami oraz cewka. I to wszystko :)
    Wkladka, ktora przerabialem byla jakas dziwna - tranzystory byly nieoznaczone i w obudowie jak BFR91 - jak sie pozniej okazalo jakis racjonalizator w meratroniku stwierdzil, ze lepiej wepchac ruskie tranzystorki PNP w.cz zamiast kupowanych za dewizy BFY90 (we wkladce 430MHz wlasnie tych tranzystorkow bylo najwiecej, we wkladkach na nizsze pasmo zastepowali je czesciowo innymi - krajowymi). Ale zeby PNP dzialaly to odwrocili napiecia zasilajace i wymienili pare rezystorow aby zmienic punkty pracy.
    Wkladke dostalem jako niesprawna. Przyczyna niesprawnosci okazaly sie zle dobrane punkty pracy co szczegolnie ujawinilo sie po przestrojeniu calosci na 430MHz. Po chwili pracy calosc sie nagrzewala, punkty pracy zmienialy i przestawaly dzialac dzielniki /2. Zmienilem pare rezystorow i do dzis wkladka chodzi stabilnie.
    Pewien czas temu kupilem znowu wkladke na 300MHz i w tej juz byly tranzystory NPN zgodne z opisem.
    Jezeli nie masz serwisowki to moge ci podeslac info jakie elementy trzeba wymienic. A co do cewki to metoda prob i bledow skracalem ja az zaczelo wszystko dzialac. Teraz chyba zostal jeden zwoj.

    pozdr
    Jacek

    1
  • #12 04 Gru 2004 20:02
    Kryptoman
    Poziom 19  

    Dzięki za info - teraz już będę wiedział na czym stoję przy ewentualnych rozważaniach odnośnie zakupu ZPFM-a.
    A jak nie uda mi się zdobyć takiego z wkładką na 440 MHz to na pewno się do Ciebie "uśmiechnę" z prośbą o poradę jak to przestroić.

    0
  • #13 04 Gru 2004 20:35
    fgh98
    Poziom 18  

    Witam kol. Kryptoman czy mógłbyś dać namiar na gośćia który ma do sprzedania ZPFM3 na priw arkan0(malpa)wp.pl

    0
  • #14 28 Cze 2005 02:06
    petrus28
    Poziom 14  

    witam.
    Mam prośbę do wszystkich którzy mogą mieć schematy a najbardziej mi zależy na instrukcji obsługi do zpfm3. Nie to żebym nie umiał się tym obsłużyć ale mam zpfm'a przekazać i gdzieś wcieło mi instrukcję a w dokumentacji jest wpisana pozycja i gość nalega. Za wszelką pomoc z góry dzięki.
    petrus28(malpa)wp.pl

    0
  • #15 28 Cze 2005 20:31
    boris.blank
    Poziom 12  

    Dysponuję całą serwisówką do ZPFM-3 z instrukcją obsługi ale nie w formie elektronicznej - tylko papier do skserowania.

    0
  • #17 17 Lip 2005 12:54
    petrus28
    Poziom 14  

    boris.blank napisał:
    Dysponuję całą serwisówką do ZPFM-3 z instrukcją obsługi ale nie w formie elektronicznej - tylko papier do skserowania.

    A dużo tego jest? Czy jest szansa na skany?

    Dodano po 2 [minuty]:

    boris.blank napisał:
    Dysponuję całą serwisówką do ZPFM-3 z instrukcją obsługi ale nie w formie elektronicznej - tylko papier do skserowania.

    Chyba najprościej będzie pogadać na meile.
    petrus28(malpa)wp.pl

    0
  • #18 17 Lip 2005 16:16
    jankonin
    Poziom 2  

    Posiadam ZPFM-3 sprawny wkładki : w01{0,4-20Mhz} , w02{30-60Mhz} , w03{60-90Mhz} , w05{140-180Mhz} , w07{230-260Mhz} , w09{300-350Mhz} , w12{440-470Mhz} kable pomiarowe , redukcje BNC/SMA , N/UC1 tel: 500355340 cena : 600pln

    0
  • #20 04 Paź 2006 11:18
    GREBSON
    Poziom 19  

    Witam serdecznie. Jeżeli byłaby taka możliwość to poprosiłbym o schematy zpfm3 , jeżeli ktoś posiada . Ewentualnie proszę o kontakt jeżeli niema możliwości wrzucenia tego na elektrodę .

    0
  • #21 04 Paź 2006 11:31
    sq6fmy
    Poziom 22  

    kiedys wrzucalem schematy wkladek + wartosci elementow na elektrode. Reszty schematow nie mam sily skanowac

    pozdr
    Jacek

    0
  • #22 04 Paź 2006 12:27
    GREBSON
    Poziom 19  

    Niestety niema , lub niepotrfię tego odszukać.

    0
  • #23 04 Paź 2006 16:02
    wip88wz
    Poziom 17  

    Witam.
    mam zeskanowaną całą instrukcję obsługi i serwisową (2 części) - łącznie 11 MB w czterech PDF'ach, tyle że kiedyś ktoś tu marudził żeby oszczędzać miejsce na serwerze... mogę Ci więc wysłać na priva.
    pozdrawiam
    Paweł.

    0
  • #25 04 Paź 2006 18:07
    GREBSON
    Poziom 19  

    wip88wz napisał:
    Witam.
    mam zeskanowaną całą instrukcję obsługi i serwisową (2 części) - łącznie 11 MB w czterech PDF'ach, tyle że kiedyś ktoś tu marudził żeby oszczędzać miejsce na serwerze... mogę Ci więc wysłać na priva.
    pozdrawiam
    Paweł.


    Jeżeli możesz byłbym wielce zobowiązany.

    0
  • #26 04 Paź 2006 18:19
    wip88wz
    Poziom 17  

    No to poszło.
    Dziedzina CB, KF... Producent: Meratronik.
    Instrukcja obsługi i serwisu Część "A" i Część "B"
    Ze względu na rozmiar, podzieliłem na 2 kawałki (osobno "A" i "B").
    Schematy i spis elementów są w części "B"
    Miłej lektury.
    Paweł.

    0
  • #27 04 Paź 2006 20:18
    GREBSON
    Poziom 19  

    Serdecznie dziękuję za dokumentacje.

    Dodano po 2 [minuty]:

    0
  • #28 05 Paź 2006 00:21
    maxnet
    Poziom 13  

    Dzieki za instrukcje. Od jutra biore sie za przestrojenie wkladki. PS. szukam potencjometru 1K drutowego do ZPFM3, tego od tlumika. Jakby ktos mial prosze o kontakt.
    Pozdrawiam
    Mariusz

    0
  • #29 05 Paź 2006 09:10
    sp5wcx
    Poziom 33  

    maxnet napisał:
    Dzieki za instrukcje. Od jutra biore sie za przestrojenie wkladki. PS. szukam potencjometru 1K drutowego do ZPFM3, tego od tlumika. Jakby ktos mial prosze o kontakt.
    Pozdrawiam
    Mariusz


    Wstaw na razie zwykły węglowy, tylko "A". Ja ze trzy miesiące na takim pracowałem i było w miarę dobrze. Później na Allegro ktoś sprzedawał oryginały, więc kupiłem także na zapas.

    0
  • #30 05 Paź 2006 09:31
    wip88wz
    Poziom 17  

    Oryginalne, nie używane potencjometry do swojego ZPFM'a - 1k (oraz 470 Ohm/10 obr. i 10k/10 obr) kupowałem ostatnio na Warszawskim Wolumenie po 8-10 PLN / szt.
    Pewnie jeszcze tam są, bo nie było to 'oblegane' stoisko.

    0