Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przelacza na gaz a jezdzi na paliwie, co to moze byc?

lowermann 17 Mar 2007 21:09 6371 22
  • #1 17 Mar 2007 21:09
    lowermann
    Poziom 18  

    Dzisiaj jade sobie i mi zaczela przerywac i zgasla, okazalo sie ze skonczylo mi sie paliwo, chociaz bylo widac ze jade na gazie, po odpaleniu przelacza sie na gaz jak dodam gazu i przekrocze 2000 obrotow, i chociaz pokazuje na tej kontrolce ze pownienem jechac na gazie to i tak jezdzi na paliwie, co sie moglo popsuc? Prosze o szybka odpowiedz

    0 22
  • Sklep HeluKabel
  • #2 17 Mar 2007 21:32
    HENRYKSIENKIEWICZ
    Poziom 10  

    najlepiej było by jakbyś napisał jaka instalacja gazowa jaki samochód i który rok i czy słychać zawory jak przełancza sie na gaz

    1
  • Pomocny post
    #3 17 Mar 2007 21:42
    Argos_ss
    Poziom 12  

    za mało danych podałeś w tej usterce ale może się zaciął elektrozawór na którymś przewodzie

    0
  • #4 19 Mar 2007 18:57
    lowermann
    Poziom 18  

    Bo jestem w pracy jezdze samochodem i dlatego tak szybko pisze, instalacja lovato chyba czy lovatek, vectra 92 rok, czy słychac zawory, kurcze chyba nie, po prostu wtryski slychac, a jak przelacza sie na gaz to dalej slychac, czyli w ogole sie nie przelacza, mozna jakos ten zawor odblokowac ?

    Problem rozwiązany zaciąl się elektrozawór na przewodzie przy parowniku. Przepraszam za szybki temat ale potrzebowałem samochodu i nie uśmiechało mi się jeździć na paliwie. Pomogło stuknięcię kilka razy w elektrozawór młotkiem.

    Ale nie do końca dzisiaj znów się zrobiło to samo, postukałem w to pudełko ok komputera do gazu, i znów jest dobrze, chyba będę musiał przejrzeć wszystkie przewody.

    Mam takie pytanie, jezeli odłącze pompkę paliwa wieczorem, i rano chce odpalic samochód bezposrednio na gazie to nie da rady, dopiero podlaczenie pompki paliwa powoduje uruchomienie silnika na gazie, czemu tak jest i czy mozna to zmienic?

    Post był raportowany.

    Pisanie postu pod postem.
    Należy używać przycisku ZMIEŃ.
    Scaliłem TRZY posty. [hefid]

    0
  • #5 19 Mar 2007 20:37
    zdyz
    Poziom 14  

    sprawdz elektrozawor przy parowniku

    Dodano po 4 [minuty]:

    jaka generacja inst. gazowej a z mlotkiem to podejdz do przecinaka a nie do elektrozaworu najprawdopodobniej jest zanieczyszczony iwymaga czyszczenia

    1
  • Sklep HeluKabel
  • #6 19 Mar 2007 20:39
    szogun0
    Specjalista grupy V.A.G.

    Jaki silnik, monowtrysk czy wielopunktowy.
    Jeśli mono- to sprawdź przekaźnik odcinający wtrysk, a jeśli to wtrysk wielopunktowy to do sprawdzenia emulator wtryskiwaczy.

    0
  • #7 19 Mar 2007 21:47
    lowermann
    Poziom 18  

    To ten elektrozawor jest rozbieralny, ze mozna go wyczyscic? Ok sprawdzę.

    Instalacja generacji 2, na wtrysku wielopunktowym, mam sprawdzic emulator wtryskiwaczy?

    W jaki sposób mozna go sprawdzic, a jeżeli było by coś z nim nie tak to mimo przełączenia na gaz chodziłby na paliwie, czy to jednak tylko elektrozawor? Jezeli chodzi o przyczyne nieodbalania samochodu po odlaczeniu pompy paliwa to bylo tak od początku założenia nowej instalacji! Jak to mozna obejsc?

    hefid pisałem post pod postem zeby na górę wskoczył temat!

    0
  • #8 19 Mar 2007 21:58
    Zmrol
    Poziom 1  

    ja mam akurat odwrotny problem jezdze na gazie bo atko nie chce odpalic na bezynie . Najpierw ta przypadlosc zdazala sie od czasu do czasu teraz juz tak mu zostalo pompa paliwa dziala sprawdzalem , ale co dalej nie mam pojecia . Moze ktos pomoze czego szukac ? (Polonez 1,6 GLI ) sorki ze pisze w tym poscie a nie zalozylem nowego

    0
  • #9 19 Mar 2007 22:07
    szogun0
    Specjalista grupy V.A.G.

    lowermann napisał:

    W jaki sposób mozna go sprawdzic, a jeżeli było by coś z nim nie tak to mimo przełączenia na gaz chodziłby na paliwie, czy to jednak tylko elektrozawor?

    Rozkręć emulator i popatrz czy nie ma powypalanych elementów.
    Jak nie odłączy wtryskiwaczy benzynowych to spala na raz i gaz i benzynę
    Sprawdź, też, czy dochodzi zasilanie do niego po przełączeniu na gaz, może coś się stało i nie jest uruchamiany.

    0
  • Pomocny post
    #10 19 Mar 2007 22:47
    waldez1
    Poziom 14  

    Lowermann, z odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania można by doktorat napisać. Ale to dobrze, dociekliwość to pożyteczna cecha.
    Ale do rzeczy.
    Emulator jest włączony szerwgowo w obwód wtrysków i odcina wtryski podczas pracy na gazie. Miałem taki przypadek w swoim aucie. Po wymianie uszczelki pod głowicą przy montażu reduktora przetarłem przewó zasilania elektrozaworu. Mapięcie uciekało i po przełączeniu na gaz auto chodziło i na gazie i na benzynie. Na centralce od gazu było 12 V, ale na emulator szło 3,5 V, nie blokował wtrysków i chodził na obydwu paliwach.

    Cytat:
    Jezeli chodzi o przyczyne nieodbalania samochodu po odlaczeniu pompy paliwa to bylo tak od początku założenia nowej instalacji! Jak to mozna obejsc?


    Zakładam, że przełącznik da się ustawić w położenie "Tylko gaz".
    Niektóre centralki mają mikroprzełączniki na płytce do ustawiania trybu prcy, a niektóre trzeba przeprogramować przyrządem do instalacji gazowych. Bez konkretów na temat centralki trudno coś powiedzieć.
    Pewne jest jedno: istnieją centralki (lub takie ich ustawienia), że można odpalać od razu na gazie.

    0
  • #11 20 Mar 2007 09:17
    lowermann
    Poziom 18  

    Więc tak, przełącznik po przekręceniu zapłonu da się ustawić na trzy pozycje, przekręcam zapłon i:
    1. migająca kontrolka (auto po przekroczeniu 2000 obrotów przełącza sie automatycznie na gaz)
    2. jedno wcisniecie, kontrolka pali się, (od razu odpala na gazie)
    3. drugie wcisnięcie, kontrolka nie pali się ( auto odpala na benzynie)

    Sytuacja: Podjezdzam po dystrybutor, tankuje do pełna gazu, odpalam samochód jak w punkcie 2, wszystkie kontrolki sie palą, bo gazu jest na full, przejzedzam 5 km, auto słabnie i gasnie, skonczylo sie paliwo w zbiorniku, dolewam paliwa, jadę :) auto pomimo pełnego zbiornika gazu, i przełączenia kontrolki, czy to automatycznie, czy ręcznie na gaz chodzi na benzynie, na słuch słychać cykanie wtrysków mimo róznych kombinacji przełaczania na gaz!

    Podczas jazdy dodaje gazu i przełączam przełącznikiem, przełącznik działa jak nalezy ale miedzy przełączeniami na gaz i benzyne nie wyczuwa się nawet szarpniecia jak to wczesniej było.
    Wniosek, samochod chodził tylko na benzynie, nawet po przelaczeniu na gaz, bo po skonczeniu paliwa w zbiorniku powinien jezdzic na gazie gdyby palił na dwa paliwa a tak nie było!


    Sytuacja 2: Piszę na forum, dostaję odp. o elektrozaworach, patrzę, pukam w nie, ruszam tam wszystkim, odpalam samochod, dodaję gazu, wtryskiwacze cichną, samochód chodzi równiutko na wolnych obrotach, bo na paliwie trochę nie równo, wiem juz ze chodzi na gazie, zdejmuję przewód od pompki paliwa, chodzi pięknie, na drugi dzień odpalam samochód i znów po jakims czasie ta sama sytuacja, wyczówam ze samochód chodzi nie równo, znów cykają wtryskiwacze mimo, ze wskaznik pokazuje pracę na gazie, dla pewnosci odłączam przewód od pompy paliwa, samochód gasnie, tym razem puknąłem w jedną z puszek od komputera gazu, mam tam dwie, emulator i komputer chyba, dzisiaj dokładnie sprawdzę jak i co się nazywa, odpalam samochód i znów chodzi na gazie! Zdejmuję przewód od pompy paliwa zeby miec pewnosc ze jak znów się cos stanie z gazem to zebym wiedzial i nie jezdzil na benzynie! Dzisiaj jeszcze nie odpalałem samochodu!

    Przepraszam za zbyt dlugi post ale chcialem napisac wszystko dokładnie, po poludniu napisze jakie mam elementy instalacji gazowej. Pozdrawiam



    waldez1 napisał:


    Zakładam, że przełącznik da się ustawić w położenie "Tylko gaz".
    Niektóre centralki mają mikroprzełączniki na płytce do ustawiania trybu prcy, a niektóre trzeba przeprogramować przyrządem do instalacji gazowych. Bez konkretów na temat centralki trudno coś powiedzieć.
    Pewne jest jedno: istnieją centralki (lub takie ich ustawienia), że można odpalać od razu na gazie.



    Zebym nie zakrecil, od razu moge auto przelaczyc w tryb pracy na gaz, po odlaczeniu pompki paliwa auto odpala na gazie nawet po nieodpalaniu auta kilka godzin, ale gdy auto postoi dluzej, np przez noc, i nie podlaczajac pompki paliwa chce je odpalic na gazie to nawet nie zaskoczy. Tak było od początku.



    szogun0 napisał:

    Rozkręć emulator i popatrz czy nie ma powypalanych elementów.
    Jak nie odłączy wtryskiwaczy benzynowych to spala na raz i gaz i benzynę
    Sprawdź, też, czy dochodzi zasilanie do niego po przełączeniu na gaz, może coś się stało i nie jest uruchamiany.


    Ok rozkręce i zobaczę, wiem ze na jedenj z puszek jest napisane STAG czy cos takiego, to ten emulator? Idzie tam kilka przewodów i nie wiem którymi ma dochodzić to napięcie!

    0
  • Pomocny post
    #12 20 Mar 2007 12:52
    waldez1
    Poziom 14  

    To nic, że post długi, ale konkretny.
    Jakby był długi i nic z niego nie wynikało, to by było źle.

    Rzadko się zdarza, że pada centralka (emulator również).
    Pisałem wcześniej o zwarciu u siebie kiedyś. Wyjarało mi wtedy wtyczkę przy centralce ale centralka nie ucierpiała.

    Uważam, że zawieszanie się zaworu spowodowało by zgaśnięcie auta na gazie, ale nie przełączyło by na paliwo ( gdyby nawet przełączyło, to zgasła by dioda od gazu).
    Tak więc przyczyną jest albo emulator albo po prostu wiązki kabli lub złącza.
    Przejrzyj wtyczki do centralki, emulatora, wsuwki na elektrozaworach i całe wiązki.
    Poczyść, podoginaj wsuwki, spryskaj kontaktem.

    Nie wiem jaki jest kolor kabla zasilającego emulator (może czerwony, może zielony), ale na pewno 8 kabli idzie do wtrysków, czyli albo 4 pary kabli o tych samych kolorach lub wszystkie 8 jednakowe.
    Na pozostałych (conajmniej 2) musi być masa (z reguły czarna lub brązowa) i zasilanie.

    Jeśli w położeniu benzyna nie będzie zasilania emulatora lub będzie za małe będzie chodził na benzynie. Oczywiście napięcie na emulator idzie z centralki z wbudowanego wewnątrz przekaźnika, może się skończył.
    No i przy pracującym silniku i położeniu gaz sprawdź czy jest napięcie na elektrozaworach, tylko miernikiem, bo neonówka może nie wyczuć napięcia.

    Do pomiarów marsz...

    Jak nie dasz rady, to zapraszam do Jeleniej Góry :D.

    Ojej, Lowermann. dzięki za punkty. Mam nadzieję, że naprawdę pomogłem. Powodzenia.

    0
  • #13 20 Mar 2007 15:43
    lowermann
    Poziom 18  

    waldez1 napisał:


    Uważam, że zawieszanie się zaworu spowodowało by zgaśnięcie auta na gazie, ale nie przełączyło by na paliwo ( gdyby nawet przełączyło, to zgasła by dioda od gazu).
    Tak więc przyczyną jest albo emulator albo po prostu wiązki kabli lub złącza.
    Przejrzyj wtyczki do centralki, emulatora, wsuwki na elektrozaworach i całe wiązki.
    Poczyść, podoginaj wsuwki, spryskaj kontaktem.


    Do pomiarów marsz...

    Jak nie dasz rady, to zapraszam do Jeleniej Góry :D.
    ]

    Dziękuje za pomoc, narazie jest w porządku, ale zrobię generalny przegląd, możliwe że faktycznie coś nie styka lub nie łączy, zobaczę też płytki drukowane w jakim są stanie, są tam Emulator sondy lambda Stag 100 oraz emulator wtryskiwaczy STAG2. Jezeli mi starczy czasu to zrobię to do czwartku, jezeli nie to dopiero w piątek bo mam wolne!

    0
  • #14 27 Mar 2007 13:12
    lowermann
    Poziom 18  

    waldez1 napisał:

    Rzadko się zdarza, że pada centralka (emulator również).
    Pisałem wcześniej o zwarciu u siebie kiedyś. Wyjarało mi wtedy wtyczkę przy centralce ale centralka nie ucierpiała.



    Po wyjęciu centralki okazało się że wtyki są podtopione na kostce i opalone, na płytce drukowanej też trochę było podtopione, podlutowałem styki odczyściłem i jest w porządku, ciekawi mnie tylko dlaczego tak się stało, i to tylko na jednym styku!

    waldez1 pomogłeś ale mam jeszcze pytanie odnośnie odpalania na gazie,.
    Odpalam samochód na benzynie, gaszę go, odłączam pompkę paliwa, odpalam bezposrednio na gazie, i tak przez cały dzien co 2 godzinki odpalam i bez problemu ale wystarczy ze samochod postoi przez noc i... przelaczam w tryb pracy na gazie i chce odpalic ale samochod nawet nie dychnie, w tym samym trybie odpalania na gazie podlaczam pompe paliwa i przekrecam kluczyk po kilku obrotach samochod odpala na gazie. Co jest? Czy jest jakis czujnik cisnienia paliwa i wtedy przekaznik zalacza iskre? Bo nie wiem

    1
  • #15 27 Mar 2007 23:08
    waldez1
    Poziom 14  

    Pisałem już o tym, że u mnie wypaliła siś wtyczka do centralki, bo miałem przetart kabel zasilania elektrozaworu. Nie było pełnego zwarcia, ale do elektrozaworu dochodziłoo 3,5 V.

    Na Twoje pytanie aż się boję odpowiadać, bo dzisiaj zostałem zrugany w innym temacie na tym forum. Z pełną świadomością stwierdzam, że wszystkiego nie wiem i mogę się mylić. Między innymi po to jest to forum, żeby wymieniać wiedzę i opinie. Można komuś zwrócić kulturalnie ueagę, a ja np. potrafię przyznać się do błędu, a komuś rację. Najwyraźniej ci "wszystkowiedzący" na tym forum uważają, że jak ktoś nie wie, to nie powinien pisać na forum. Nawet zadawać pytań.

    Lowermann, to nie do Ciebie. To ogólna dygresja.

    Jeśli chodzi o pytanie, to nie bardzo wiem co Ci odpowiedzieć, poniewż chyba nie do końca rozumiem sformułowanie "odłączam pompkę paliwa".
    Wcześniej myślałem, że pisząc tak masz na myśli przełączenie centralki w położenie "tylko gaz".
    Ale teraz podejrzewam Cię o odłączenie pompki paliwa przez wyjęcie bezpieczika lub przekaźnika. Jeśli tak, to z kolei nie rozumiem po co to robisz. Czy w Twojej instalacji gazowej nie ma opcji tylko gaz?
    A jedyne co przychodzi mi do głowy, to to, że zasilanie centralki gazu jest wzięte z zasilanie pompy. Więc jak odłączysz pompę nie masz zasilania instalacji gazowej.
    Ale to raczej nie tak, bo napisałeś

    Cytat:
    odłączam pompkę paliwa, odpalam bezposrednio na gazie, i tak przez cały dzien co 2 godzinki odpalam i bez problemu

    Żeby cokolwiek więcej powiedzieć, a nie gdybać, dobrze było by znać markę, model, rok, pojemność auta, oraz rodzaj, typ, centalkę instalacji gazowej.
    Aha, widzę: Emulator sondy lambda Stag 100 oraz emulator wtryskiwaczy STAG2; Vectra 92.
    Kolega Szogun0 dał Ci konkretne rady
    Cytat:
    Jaki silnik, monowtrysk czy wielopunktowy.
    Jeśli mono- to sprawdź przekaźnik odcinający wtrysk, a jeśli to wtrysk wielopunktowy to do sprawdzenia emulator wtryskiwaczy.

    I co, posprawdzałeś?

    0
  • #16 29 Mar 2007 23:26
    lowermann
    Poziom 18  

    Odłączając pompę paliwa mam na myśli wyciągnięcie kabelka z wsówki pompy, tym samym odłączam pompę, a dlaczego tak robię, dlatego żeby sprawdzić czy znów nie jeżdzę na benzynie mimo że centralka inforumje ze pownienem jechać na gazie, a i dlatego ze niedajboze jakby padła pompka paliwa to już nie pojade mimo pełnego zbiornika gazu.

    Oczywiście mam fukcję przełączania tylko na gaz ale chciałem dociec dlaczego tak się dzieje!

    Hm, w sumie to nie sprawdzałem, dlaczego? Dlatego że ta porada to chyba była do jeżdzenia na benzynie mimo że centralka pokazywała że pownienem jechać na gazie!

    Jeżeli chodzi o pompkę, to jak instalacja była nowiutka zaraz po założeniu akurat odpiąłem pompkę (nie pytaj dlaczego) i objaw był identyczny, po przestanej nocy koniec, silnik nie odpalał.

    Wpadłem jeszcze na 1 pomysł, sprawdzę takie coś, odpalę samochód, zgaszę go, odepnę pompkę paliwa, odpalę na gazie, przełączę na benzynę, niech ciśnienie spadnie z układu paliwowego, zgaszę go, i spróbuję odpalić, a jeżeli nie odpali, to to może naprowadzi na jakiś konkretny trop.

    Cóż masz rację nie wyszystko każdy wie, ale po to jest właśnie forum :)

    Pozdrawiam

    0
  • #17 01 Maj 2007 17:34
    Becel
    Poziom 15  

    Witam

    Mam taki sam problem auto na centralce w samochodzie jest ustawione na gaz i niby na niego przełącza się, ale tak naprawdę jeździ na benzynie, w ogóle nie dochodzi napięcie na elektrozawory.

    Mam dwa elektrozawory koło reduktora i jeden w butli które z tego co wybadałem załączane są przez ten przekaźnik, który jest całkowicie sprawny (sprawdzone)
    Przelacza na gaz a jezdzi na paliwie, co to moze byc?

    Najprawdopodobniej (to tylko mój domysł) jest to wszystko sterowane ta centralka umieszczoną koło tego przekaźnika pod maską. Kabel sterujący przekaźnikiem jest właśnie podłączony tu.
    Przelacza na gaz a jezdzi na paliwie, co to moze byc?
    Przelacza na gaz a jezdzi na paliwie, co to moze byc?

    zdjęcia trochę słabej jakości ale myślę ze widać o co chodzi. Na płytce w centralce jest dioda LED która się w ogóle nie zapala nie wiem czy powinna świecić czy nie. W samochodzie na centralce sterującej wydaje się że wszystko jest oki diodki świecą i się przełączają. Bezpieczniki są sprawdzone przynajmniej te co widziałem elektrozawory po podłączeniu na krótko chodzą.

    Opel kadett 1,6 jednopunktowy wtrysk

    Proszę o pomoc i dziękuję

    0
  • #18 01 Maj 2007 22:06
    kryszt44
    Poziom 17  

    A jak tam bezpieczniki,wypnij przewód z elektrozaworu przy reduktorze -przekonaż się czy chodzi na gaz albo bęzynę.
    A wogule co to jest MPI, SPI czy gardziel.

    0
  • #19 02 Maj 2007 13:32
    Becel
    Poziom 15  

    Jestem pewien że chodzi na benzynę. A jak pisałem wcześniej elektrozawory nie działają bo nie dochodzi do nich napięcie.

    0
  • #20 02 Maj 2007 14:11
    Albercik 321
    Poziom 25  

    Sprawdz,czy do sterownika dochodzi napięcie.Jeżeli tak,sprawdz,czy to napięcie ze sterownika wychodzi.Jeżeli napięcie nie dochodzi,to sprawdz bezpieczniki i przewody zasilające.A skąd jest sterowanie elektrozaworami najlepiej sprawdzić,śledząc,gdzie lecą przewody z tych elektrozaworów.

    0
  • #21 03 Maj 2007 13:53
    Becel
    Poziom 15  

    Napięcie chyba dochodzi bo w samochodzie się świecą diody od gazu i benzyny. Jak wyjmę bezpiecznik pod maską to wtedy się wyłąnczają.

    0
  • #22 06 Maj 2007 07:49
    lowermann
    Poziom 18  

    lowermann napisał:
    waldez1 napisał:

    Rzadko się zdarza, że pada centralka (emulator również).
    Pisałem wcześniej o zwarciu u siebie kiedyś. Wyjarało mi wtedy wtyczkę przy centralce ale centralka nie ucierpiała.



    Po wyjęciu centralki okazało się że wtyki są podtopione na kostce i opalone, na płytce drukowanej też trochę było podtopione, podlutowałem styki odczyściłem i jest w porządku, ciekawi mnie tylko dlaczego tak się stało, i to tylko na jednym styku!




    W moim przypadku rozwiązaniem problemu było to co jest napisane wyżej, na tym drugim zdjęciu co masz płytkę centralki miałem wypalone lekko w kostce bolce które nie łączyły, no chyba że poruszałem na przewodach lub właśnie gdzieś na dole się zruszyło i zaczęło stykac!

    Może gdzieś jakiś zimny lut przy centralce jest lub którys przewód przetarty, przeczytaj wszystkie posty jeszcze raz dokładnie i zastosuj się do porad, może się uda!

    0
  • #23 07 Maj 2007 15:04
    Becel
    Poziom 15  

    Już wszystko wiadomo. Ja szukałem problemu pod maską samochodu a przyczyna leżała obok mojego kolana :D. W centralce z przełącznikiem jest mały przekaźnik który normalnie było słychać jak przełącza z benzyny na gaz, ale jednak nie przełączał. Gościu zrobił to w 15 min wymienił przekaźnik i działa, ale na przyszłość coś już się nauczyłem tylko szkoda że nauka kosztowała 50zł jak taki przekaźnik kosztuje z 5zł, ale za niewiedze trzeba płacić :cry:.

    Dzięki za pomoc i pozdrawiam!

    0