Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 306-sygnalizacja usterki silnika

m.bielecka 18 Mar 2007 12:38 8880 11
  • #1 18 Mar 2007 12:38
    m.bielecka
    Poziom 16  

    Proszę o poradę.
    Peugeot 306,1,8 l,2000r ..W czasie jazdy ,przeważnie na zakrętach lub na rondzie ,zapala się sygnalizacja z miniaturką silnika i pali się aż do zatrzymania i postoju. Po ponownym ruszeniu często jest już bez tej sygnalizacji a czasami pali się nadal. Poziom oleju jest właściwy .
    Na schemacie elektrycznym widać ze na tą sygnalizację przychodzi sygnał z komputera .Ale w jakich przypadkach ten wskaźnik się zapala nigdzie w dostępnych mi materiałach nie znalazłem. Podejrzewam ze to jakieś słabe kontakty na którymś z czujników .Ale na którym ??

    0 11
  • #2 18 Mar 2007 15:54
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 18 Mar 2007 18:45
    m.bielecka
    Poziom 16  

    No tak, ale on realizuje konkretny algorytm. Tz. takie a takie nieprawidłowości powodują zapalenie tej lampki z symbolem silnika. Ale jakie to są nieprawidłowości ?Nie mam do tego auta instrukcji obsługi –być może tam coś pisze. Porządny producent wymienił by wszystkie by właściciel mógł po zapaleniu się tej sygnalizacji zorientować się co silnikowi dolega.

    0
  • #4 18 Mar 2007 19:01
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    m.bielecka napisał:
    Porządny producent wymienił by wszystkie by właściciel mógł po zapaleniu się tej sygnalizacji zorientować się co silnikowi dolega.

    w tej właśnie chwili uświadomiłem sobie że w takim razie nie ma na świecie porządnych producentów

    0
  • #5 18 Mar 2007 19:14
    Bartek32
    Poziom 11  

    mała żółta kontrolka w krztałcie silnika odpowiada za "OBD i zadymianie" jeżeli defekt pojawia sie po wejściu w zakret to jest to troche dziwna sprawa... auto ma instalacje gazową? bo wtedy wchodząc w zakrety niektóre miksery obnizają lub podnoszą obroty silnika w zależnosci czy jedziemy w prawo czy w lewo sonda może to odczytać jako zbyt dogatą lub zbyt ubogą mieszanke paliwa i pojawia sie defekt proponuje diagnostyke komp.
    nie wiem czy dobrą drogą ide

    powodzenia

    0
  • #6 18 Mar 2007 20:07
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 18 Mar 2007 21:26
    pcunit
    Poziom 22  

    miałem taki objaw - wgrali nowy firmware - dotyczyło to czujnika recylkulacji spalin w katalizatorze - teraz nie ma sladu błędów

    0
  • #8 18 Mar 2007 21:44
    m.bielecka
    Poziom 16  

    ELEKTRIT nie rozumiesz moich myśli. Przecież programista układający program do tego komputera wprowadził że ta zółta lampka zapala się jeśli:
    1-np.gdzies tam ciśnienie za małe,
    2-gdzieś tam jakiś poziom czegoś za mały albo i to i tamto razem itd.
    Może tego być dziesiąt. parametrów i nie musi być 400 lampek tylko jedna za parametry silnika ,druga zapłonu itd.
    Dostęp do tych danych pozwala użytkownikom dużo samemu zrobić. Widziałeś dokumentacje Toyoty Camry? Znajdziesz w niej wszystko i jest dostępna -widocznie firma o to zadbała
    A Peugeot co ??Dlatego nie uważam go za porządnego producenta. I mam jeszcze inne powodu ale to nie tu miejsce.

    BARTEK32-chyba jesteś blisko! To” zadymianie” to pewnie tłumaczenie z francuskiego dotyczące jakości spalin-czyli coś z lambdą??Faktycznie !
    Ja w tym aucie jakieś 2 lata temu miałem kłopoty z kontaktami przewodu do lambdy .Tyle ze wtedy ta zóta lampka się chyba zapalała i auto traciło moc.Słabo to już pamiętam w szczegółach.
    Może na skutek siły odśrodkowej odcinek luznych przewodów rusza sie i raz lepiej kontaktuje raz gorzej ?. Jutro sprawdzę to.

    0
  • #9 18 Mar 2007 22:11
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 19 Mar 2007 14:15
    m.bielecka
    Poziom 16  

    Jeśli tylko układ wtryskowy i zapłonu to czemu to się prawie zawsze pojawia na zakrętach i rondach? Tylko bardzo rzadko na prostej. Poza tym nie ma żadnej odczuwalnej zmiany w mocy auta.
    Elektrit-ta kontrolka pali się zawsze prę parę sekund po zapaleniu silnika i dopiero gaśnie .Może to jakiś jeszcze inny parametr silnika jest na nią wprowadzony ???

    0
  • #11 19 Mar 2007 23:58
    Bartek32
    Poziom 11  

    przy sądzie tlenu napewno jest kostka na wyłączonym zapłonie przeczyść styki i zakonserwój jakimś szprajem :) sprawdz czy przewody są całe a co do kontrolki to napewno jest to obd i zadymianie

    powodzenia

    Dodano po 2 [minuty]:

    chodzi mi po głowie jeszcze jedno czy auto ma zawór EGR?

    0
  • #12 20 Mar 2007 08:56
    zbyniuś
    Poziom 26  

    Zawsze można dodatkowo zainstalować w aucie KTS na stałe i właściciel będzie sobie sam naprawiał auto.Niestety producent tego nie wziął pod uwagę.

    0