Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda Civic 1.4iS brak impulsu minusowego na wtryskiwaczach

taras1987 18 Mar 2007 13:22 9287 25
  • #1
    taras1987
    Level 11  
    Witam Serdecznie mój problem polega na tym, ze:

    Honda Civic 1.4iS Rok produkcji 1998

    Zaparkowalem samochód na noc na parkingu i rano juz go nie moglem odpalic. Sprawdzilem wszystkie bezpieczniki jakie są tylko w samochodzie, na dotyk sprawdzilem przekaźniki, chyba wszystkie pykają po przekreceniu kluczyka, paliwo do listwy wtryskiwaczy sie dostaje z wystarczającym cisnieniem, iskra jest na kazdej swiecy jedynej, brakuje tylko jednego ....... zasilania na przewodach doprowadzonych do wrtyskiwaczy. Jest plus po przekreceniu kluczyka ale cały czas brakuje minusa, czyli impulsu który dochodzi chyba z komputera. Lampka imobileizera (zielony kluczyk) gasnie czyli chyba imobileizer rozłącza wszystkie blokady do konca. Jak ktos wie czym moze to byc spowodowane.

    Pozdrawiam i z góry dziękuję
  • #2
    czarek18
    Level 25  
    Pierwszy krok to diagnoza ....
  • #3
    Bartek32
    Level 12  
    z tego co pamietam to w hondach były problemy z komputerami wtrysku (przestawały podawac sygnał na 1 i/lub 2 cylinder) sprawdz najpierw instalacje elektryczną pomiedzy wtryskiwaczami a komputerem wtrysku czy jest przejście oraz sprawdz zasilanie i mase komputera jeśli wszystko jest ok trzeba zrobic diagnostyke komputerową

    powodzenia
  • #4
    jaconen
    Level 19  
    Witam sprawdz przełącznik bezwładnosciowy
  • #5
    taras1987
    Level 11  
    przełącznik bezwładnościowy działa tylko na pompke sprawdzałem go jest wciśnięty, czyli zasilanie jest ok


    gdzie znajduje sie sterownik wtrysków??? może ma ktoś jakiś schemat???
  • #6
    Bartek32
    Level 12  
    komputer wtrusku jak sie myle znajduje sie na ścianie grodziowej po prawej stronie aczkolwiek to jest model z '98 i może mieć w kabinie (sporych rozniarów płaski prostokąt na jedną szeroką wtyczke bodajrze 3 rzedy pinów)
  • #7
    taras1987
    Level 11  
    znalazłem coś na słupku przy prawej nodze pasażera są dwa jakieś komputery skręcone razem, każdy na dwie podłużne kostki, o to sie rozchodzi???
  • #8
    Bartek32
    Level 12  
    to mogą być moduły sterowania szybami albo cuś...
    komputer wtrysku jest metalowy czesto hermetyczny
    dodaje przykładowe foto od citroena c3...

    powodzenia

    Dodano po 57 [sekundy]:

    Honda Civic 1.4iS brak impulsu minusowego na wtryskiwaczach
  • #9
    procekkk
    Level 24  
    "diagnoza pradu prawde ci powie"

    (czyt. odczytaj bledy sterownika)
  • #10
    taras1987
    Level 11  
    Odczytac błędy w tym samochodzie mozna przez podłączenie do komputera czy moze trzeba robic jakis zworki i czytac blyski lampki na zegarach??
  • #11
    Bartek32
    Level 12  
    nie... jak ma to być porządnie zrobione to powinno być czytane komputerem przynajmniej takie jest moje zdanie... nie jestem zwolennikiem migających lampek
    a co do zworek to uważaj zeby coś z dymkiem nie poszło :)
  • #12
    procekkk
    Level 24  
    jesli chodzi o same kody bledow to migowe czy skaner to bez roznicy :)
    oby dobrze rozpoznac usterke :)
  • #14
    taras1987
    Level 11  
    Ze schematu widze ze impuls minusowy idzie z komputera wiec najprawdopodobniej padl komputer :/ Naprawia sie go jakos ..... moze to tylko jakas słaba sciezka jest ?? Pomocy !!!!!!!!!!!!
  • #15
    procekkk
    Level 24  
    rozkrec i sprawdz tranzysotory koncowe, moze zimne "gluty" sa :)
  • #16
    nsz
    Level 14  
    Zasilanie sprawdz naprzod z przekaznika na wszystkie
    4 wtryskiwacze, bedzie to jeden przewod polaczony
    z 4 wtryskiwaczami. Jesli komputer nie wysyla sygnalu
    do wtryskiwaczy to ci wspolczuje, gdyz ceny do japoncow
    a wszegolnosci Hondy to horror.
    Do mojego peugeota 307 kosztuje 3300 zl i jest to tanio!!!
    Tez wymienilem nie dawno.:cry:
  • #17
    taras1987
    Level 11  
    Samochód wstawiłem do elektryka............
    Po podłączeniu samochodu pod komputer nie wykrywa zadnej usterki, zero błędów :(
    Majster stara sie reanimowac to co jest w samochodzie bez dokładania nowych, zbędnych kosztów. Jutro jade usłyszec diagnoze. Jak cos bede wiedzial napisze o tym na forum. Ale gdyby nic nie zrobil to nadal czekam na dzielenie sie swoją wiedzą ............ mam na mysli expertów.

    Pozdrawiam
  • #18
    nsz
    Level 14  
    Ten problem o ktorym piszesz mozna sprawdzic zwyklym woltomierzem.
    Jesli wtryskiwacze maja zasilanie a od komputera nie ma sygnalu i
    jesli kable i zlacza maja ciaglosc, to mozesz ECU wyrzucic na smietnik
    albo sprobowac naprawic.
  • #19
    taras1987
    Level 11  
    Elektryk powiedzial ze to immo nie rozłącza do konca a tak sie dzieje jak kluczyk jest stary i zniszczony i wtedy wysyła słaby kod do sterownika. czy to mozliwe bo nie wiem czy warto dorabiac kluczyk zeby wywalic kase w błoto.

    P.S.. Mozna w tej Hondzie wymontowac ten immo całkowicie, zeby nie był
    aktywny ??
  • #20
    procekkk
    Level 24  
    mozesz wstawic emulator immo choc do hondy moze byc problem ze znalezieniem (ja nie szukalem to do konca nie wiem, ale moze akurat szybko znajdziesz :) )
  • #21
    taras1987
    Level 11  
    A jeśli wymienie cała puszke co znajduje sie pod kierownicą to cos mi sie zmieni ?? jakos pomoze ??
  • #22
    procekkk
    Level 24  
    taras1987: chcesz wymienic immo? na co chcesz je wymienic? na nowe? czy na uzywane? czy moze na emulator?
  • #23
    taras1987
    Level 11  
    W załączniku są 2 skany i jedno zdjęcie tego co podobno jest uszkodzone. Jeśli włoze to z innego samochodu to bedzie wszystko działało ?? czy jeszcze bede mial inne dodatkowe koszty ??
    Attachments:
  • Helpful post
    #24
    Doktorr
    Level 35  
    Nie będzie działało.Kluczyki z centralką immo(na foto) i sterownik silnika wymagają synchronizacji ze sobą.Co z kontrolką immo na desce rozdzielczej. Ratuje cię kontakt z osobą specjalizującą się w immo.
  • #25
    taras1987
    Level 11  
    Kontrolka na desce rozdzielczej gaśnie normalnie........ :/
  • #26
    taras1987
    Level 11  
    temat uważam za zamknięty

    przyjechał klucznik, dopasował sterownik immo z ECU.
    Całkowity koszt naprawy wyniósł 150zł

    Pozdrawiam wszystkich wymieniających ECU :) hehe:D