Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

President Lincoln - początkujący

luc700 18 Mar 2007 15:41 5261 10
  • #1
    luc700
    Level 10  
    Kupiłem samochód z CB President Lincoln jednak bez anteny.
    Może ktoś mi doradzi jaką antenę kupić i jak uruchomić to radio.
  • #2
    BATT
    Level 21  
    Kup antenę President np.New Alaska lub inną tylko nie magnetyczą bo to byłaby profanacja tak wspaniałego odbiornika.
  • #3
    kondensator
    Level 36  
    Antena CB do samochodu:
    1. długość minimum 1.5m, promiennik ustawiony pionowo.
    2. mocowanie do otworu w głównej metalowej płaszczyźnie karoserii,
    NIE na magnesy, przyssawki, wsuwki, dzwonki, lusterka itp.
    3. daleko od innych anten i wystających elementów
    4. najlepiej na dachu, ale lepsza dłuższa np. na błotniku niż krótka na dachu
    5. po zainstalowaniu wymaga dostrojenia (dobranie długości aby SWR był<2,
    potrzebny radiotelefon i reflektometr lub mostkowy miernik SWR np. MFJ259)
    6. może być potrzebne odkłócenie samochodu, ale nie zawsze.
    7. min. promień zgięcia przewodu koncentrycznego o śr. 5mm to 5cm !

    W przypadku pominięcia:
    p. 1, 2 - zakłócenia i problemy na własne życzenie
    p. 3, 5, 7 - duża możliwość uszkodzenia nadajnika
  • #4
    krieties
    Level 11  
    Przypominam że President Lincoln nie posiada homologacji!! I w razie kontroli mogą być problemy. Poza tym ja bym lolka w samochodzie na co dzień nie zamontował, szkoda radia. Jeszcze jak nie masz człowieku pojęcia o takich urządzeniach radiowych to tego lincolna szybko uszkodzisz.
  • #5
    JacekCz
    Level 39  
    krieties wrote:
    Przypominam że President Lincoln nie posiada homologacji!! I w razie kontroli mogą być problemy. Poza tym ja bym lolka w samochodzie na co dzień nie zamontował, szkoda radia. Jeszcze jak nie masz człowieku pojęcia o takich urządzeniach radiowych to tego lincolna szybko uszkodzisz.


    I nie będzie wygodne w użyciu podczas jazdy.
  • #6
    albrecht
    Level 17  
    jesli ant na magnes to ml-145 co do uzywania lolka w aucie fakt poczatkujacemu bedzie to sprawialo problem, wyswietlacz w lolku gdy radio jest gdzies z boku zamontowane jest dosc nieczytelny trzeba sie schylac zeby zob. jaka czestotliwosc jest co moze byc troszke niebepieczne, jak juz to zainstaluj radio na uchwycie na podszybiu po prawej stronie tak zebys mial je w zasiegu wzroku( fakt nie w kazdym aucie jest tyle miejsca)
    banda podstawowa to taka powiedzmy "9" sie wyswietla za kazdym razem kiedy przelaczysz kanal w mayku lub przyciskami chanel na radiu to sprzet przeskoczy automatycznie w "5" troche to upierdliwe ale przywykniesz zeby na podstawie zmieniac kanaly pokretlem
    kanal "19" ma czestotliwosc 27.180 moze to wiesz ale napisze jaby co....
    ustaw sobie 19 kanal przyciskami( bo pokretlo w lolku nalezy oszczedzac a nie krecic nim ile wlezie) bedziesz mial czestotliwosc 27.185 odnajdz przycisk "spain" przycisnij tak zeby kreseczka znalazla sie pod "5" teraz pokretlem ustaw aby wyswietlalo sie "0" teraz znowu wcisnij "spain" tak zeby sie kreska pojawila pod "8" i teraz pokretlem zmieniasz kanaly pokretlem na podstawie
    pozdrawiam
  • #8
    aroaro27
    Level 10  
    Kolego co do Lincolna w samochodzie to dobrze radzą koledzy, żeby radio postawić na stacji.Do samochodu kup sobie jakieś radio z deklaracją zgodności.Dodam tylko że sprzedając lincolna kupisz takie radia ze trzy
  • #9
    sq6ade
    Level 40  
    To zadziwiające że tak stary model cieszy się wciąż takim uznaniem wśród fanów CB. Polecam wszystkim - mimo urzędniczego braku dopuszczenia do użytku.
  • #10
    alfa_romeo
    Level 13  
    Jestem świeżo upieczonym posiadaczem Lincolna. Po wnikliwie przeczytanych postach (slawek1111 THX za instrukcję :D) przerobiłem już gruszkę z mikrofonu dynamicznego na elektretowy w/g opisu SP5IT (THX :D). Wszystko jest OK, ale...
    Współczynnik SWR mam trochę powyżej 1 dopiero przy dużej mocy. Przy małej mocy (powiedzmy do 30%) nie widać na wyświetlaczu, aby SWR przekraczał wartość 1.
    Czy praca przy wartości SWR 1 lub poniżej jest w jakikolwiek sposób szkodliwa dla sprzętu?
    Dodam, że regulując moc bardzo zmienia mi się SWR. Jakakolwiek zmiana mocy powoduje to, że aby utrzymać poziom SWR rzędu 1.2 muszę kalibrować pokrętłem od SWR/CAL i sprawdzać SWR.
    Czy jest to normalne?
  • #11
    SP5IT
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie jest szkodliwa. To normalne, że jak zmniejszasz moc trzeba przekalibrować odczyt SWR w radiu.
    Swoją drogą zweryfikuj wskazania wewnętrznej miarki z jakąś zewnętrzną, żeby mieć pewność, ze nie pokazuje głupot.
    Michał