Zainspirowany niezwykłymi i wiekopomnymi osiągnięciami Kafki w dziedzinie budowy przedwzmacniacza i wzmacniacza systemu 5.1, postanowiłem sam wziąć się za stosowanie nieco ambitniejszych technologii w moim DIY (jest to chyba najszybsza metoda na nauczenie się czegoś nowego). Dokładnie mam na myśli przedwzmacniacz 5.1, który pragnąłem zbudować już przed publikacją projektu Kafki. Według pierwotnych założeń miała to być dosyć prosta konstrukcja oparta o CD4053 jako wybór wejścia i... (nie śmiać się proszę!!!) trzy podwójne potencjometry zespolone w całość i napędzane silniczkiem przez przekładnię ślimakową. Całość miała być sterowana z pilota na MC145026, umożliwiającego zmianę wejścia i głośności.
Jak możecie się domyślić, ujrzawszy dzieło Kafki zrobiłem się zazdrosny i zacząłem rysować wszystko od nowa. Także mój preamp obecnie miałby zawierać:
1. Procesor sterujący całością typu ATMega 8.
2. Wyświetlacz LCD 2x16.
3. Analizator widma - osiem pasm po dziesięć diod pracujących w multipleksie, ze sterowaniem przez LM3915 i potężną płytkę analogowych filtrów i prostowników idealnych. Ulepszyłem popularny, kilkuletni już projekt z PE poprzez dodanie prostowników idealnych. Mam nadzieję, że poprawi to odpowiedź analizatora na przebiegi o małych amplitudach. Ponadto przerobiłem go na 8 pasm zamiast 7 pasm + suma. Będzie on też miał możliwość przełączenia się na prosty VU-metr na dwóch środkowych słupkach dla właściwego zestrojenia poziomów toru audio. Ta cześć projektu już jest w zasadzie gotowa.
4. Odbiornik podczerwieni TSOP1736.
5. Regulator głośności 6-kanałowy typu SSM2160. Polecam ten znakomity układ od AD, zawierający 128-pozycyjny regulator głośności plus do tego 32-pozycyjne regulatory niezależnego wzmocnienia kanałów.
6. Dekoder Surround, oparty o układ SURROUND MATRIX na wzmacniaczach operacyjnych (Tu proszę o pomoc: Jak dokładnie należy wykonać taki tor dla 5.1 ???)
7. Wewnętrzną kartę dźwiękową na układzie PCM2702 - tego bloku nie potrzeba opisywać, zna go wielu twórców audio DIY.
8. Dekoder S/PDIF z wejściem COAXIAL oraz Toslink. O ile wiem, jak zbudować wejścia i wiem że należy zastosować dobry przetwornik C/A pod magistralę i2S (mam na oku PCM1719), ale nie mam pojęcia jaki wybrać TANI receiver SPDIF (układ Crystal`a nie wchodzi raczej w grę, bo jest zwyczajnie za drogi - pomóżcie mi coś wymyślić).
9. Tuner FM stereo z cyfrową syntezą częstotliwości i w miarę możliwości z dekoderem RDS, najlepiej taki zintegrowany w jeden chip jak np. TDA7417. Radio z Nokii 5510 odpada ze względu na zbyt malutką obudowę.
10. Wysokiej jakości wzmacniacz słuchawkowy w oparciu o doskonały układ TPA6120.
Preamp miałby też tor nagrywania, umożliwiający rejestrację sygnału z niezależnie wybranego źródła - a byłyby to:
1. Tuner
2. S/PDIF
3. USB
4. Wejście 6. Kanałowe
5, 6, 7, 8 - uniwersalne wejścia cinch stereo.
Jeszcze raz zbiorę pytania w całość:
1. Jaki dobrać receiver S/PDIF, który nie kosztuje majątku a brzmi nieźle.
2. Jak dokładnie działa i jest zbudowany układ Surround Matrix.
3. Jak skonstruować tuner FM o dobrych parametrach, bez niebotycznie drogich i skomplikowanych układów.
4. Czy do takiego nowoczesnego, wysoce "ucyfryzowanego" urządzenia logicznym jest dodanie jednego stopnia na lampach? Mam tu na myśli 6N2P-EW, rosyjski odpowiednik ECC83, której dźwięk bardzo mi odpowiada. Stoję przed dylematem: Czy do sprzętu wysokiej klasy, praktycznie pozbawionego jakichkolwiek zużywających się części, warto wkładać lampę, która zużywa się, powodując konieczność ograniczenia czasu pracy wzmacniacza i których za kilkanaście lat może nawet zabraknąć? Czy dodać możliwość ominięcia i wyłączenia lamp? A może przenieść lampy do innego pudełka, pozostawiając niezawodny krzem osobno od zużywających się lamp...
Za wszelkie sugestie będę niesłychanie wdzięczny. Liczę na Waszą pomoc!
Ostatnio zmieniony przez MichałKob dnia 30 Mar 2007 11:39, w całości zmieniany 1 raz
Napisałem w ten sposób, a wyświetliło się:
O CO CHODZI???[/code]
Post był raportowany.
(
)ozdobnik ? -- > REGULAMIN pkt 11.2.
Pisanie postu pod postem.
Należy używać przycisku ZMIEŃ.
Scaliłem dwa posty. [hefid]
Jak możecie się domyślić, ujrzawszy dzieło Kafki zrobiłem się zazdrosny i zacząłem rysować wszystko od nowa. Także mój preamp obecnie miałby zawierać:
1. Procesor sterujący całością typu ATMega 8.
2. Wyświetlacz LCD 2x16.
3. Analizator widma - osiem pasm po dziesięć diod pracujących w multipleksie, ze sterowaniem przez LM3915 i potężną płytkę analogowych filtrów i prostowników idealnych. Ulepszyłem popularny, kilkuletni już projekt z PE poprzez dodanie prostowników idealnych. Mam nadzieję, że poprawi to odpowiedź analizatora na przebiegi o małych amplitudach. Ponadto przerobiłem go na 8 pasm zamiast 7 pasm + suma. Będzie on też miał możliwość przełączenia się na prosty VU-metr na dwóch środkowych słupkach dla właściwego zestrojenia poziomów toru audio. Ta cześć projektu już jest w zasadzie gotowa.
4. Odbiornik podczerwieni TSOP1736.
5. Regulator głośności 6-kanałowy typu SSM2160. Polecam ten znakomity układ od AD, zawierający 128-pozycyjny regulator głośności plus do tego 32-pozycyjne regulatory niezależnego wzmocnienia kanałów.
6. Dekoder Surround, oparty o układ SURROUND MATRIX na wzmacniaczach operacyjnych (Tu proszę o pomoc: Jak dokładnie należy wykonać taki tor dla 5.1 ???)
7. Wewnętrzną kartę dźwiękową na układzie PCM2702 - tego bloku nie potrzeba opisywać, zna go wielu twórców audio DIY.
8. Dekoder S/PDIF z wejściem COAXIAL oraz Toslink. O ile wiem, jak zbudować wejścia i wiem że należy zastosować dobry przetwornik C/A pod magistralę i2S (mam na oku PCM1719), ale nie mam pojęcia jaki wybrać TANI receiver SPDIF (układ Crystal`a nie wchodzi raczej w grę, bo jest zwyczajnie za drogi - pomóżcie mi coś wymyślić).
9. Tuner FM stereo z cyfrową syntezą częstotliwości i w miarę możliwości z dekoderem RDS, najlepiej taki zintegrowany w jeden chip jak np. TDA7417. Radio z Nokii 5510 odpada ze względu na zbyt malutką obudowę.
10. Wysokiej jakości wzmacniacz słuchawkowy w oparciu o doskonały układ TPA6120.
Preamp miałby też tor nagrywania, umożliwiający rejestrację sygnału z niezależnie wybranego źródła - a byłyby to:
1. Tuner
2. S/PDIF
3. USB
4. Wejście 6. Kanałowe
5, 6, 7, 8 - uniwersalne wejścia cinch stereo.
Jeszcze raz zbiorę pytania w całość:
1. Jaki dobrać receiver S/PDIF, który nie kosztuje majątku a brzmi nieźle.
2. Jak dokładnie działa i jest zbudowany układ Surround Matrix.
3. Jak skonstruować tuner FM o dobrych parametrach, bez niebotycznie drogich i skomplikowanych układów.
4. Czy do takiego nowoczesnego, wysoce "ucyfryzowanego" urządzenia logicznym jest dodanie jednego stopnia na lampach? Mam tu na myśli 6N2P-EW, rosyjski odpowiednik ECC83, której dźwięk bardzo mi odpowiada. Stoję przed dylematem: Czy do sprzętu wysokiej klasy, praktycznie pozbawionego jakichkolwiek zużywających się części, warto wkładać lampę, która zużywa się, powodując konieczność ograniczenia czasu pracy wzmacniacza i których za kilkanaście lat może nawet zabraknąć? Czy dodać możliwość ominięcia i wyłączenia lamp? A może przenieść lampy do innego pudełka, pozostawiając niezawodny krzem osobno od zużywających się lamp...
Za wszelkie sugestie będę niesłychanie wdzięczny. Liczę na Waszą pomoc!
Ostatnio zmieniony przez MichałKob dnia 30 Mar 2007 11:39, w całości zmieniany 1 raz
Code:
p o d b i j a m topic - proszę o jakieś odpowiedzi :)
Napisałem w ten sposób, a wyświetliło się:
MichałKob wrote:dopiero ucze sie polskiego* topic - proszę o jakieś odpowiedzi
O CO CHODZI???[/code]
Post był raportowany.
(

Pisanie postu pod postem.
Należy używać przycisku ZMIEŃ.
Scaliłem dwa posty. [hefid]