Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Falujace obroty i gasnacy silnik Astra F 2.0 150KM GSI

simek10 03 Kwi 2007 21:55 11907 38
  • Osprzęt kablowy
  • #32
    Jaro 1984
    Poziom 10  
    Tak na marginesie w tych silnikach jest dysza od przewietrzania silnika na biegu jałowym. Jeśli jest tak jak np. w Kadecie GSI to jest ona w kolektorze ssącym.
    W kadetach i calibrach jej zatkanie było częstą przyczyną falowania. pozdrawiam
  • #33
    procekkk
    Poziom 24  
    ogolnie autorowi radze postawi auto do warsztatu, bedzie szybciej i taniej :-)
  • Osprzęt kablowy
  • #34
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    eeee tam...
    jak ma zacięcie to niech się uczy na swoim aucie, tak jest lepiej dla wszystkich, a zawsze może się czegoś nauczy.
    Swoją drogą trochę teorii by się przydało autorowi
  • #35
    simek10
    Poziom 14  
    Drogi kolego tak jest najlepiej "eeee tam...
    jak ma zacięcie to niech się uczy na swoim aucie, tak jest lepiej dla wszystkich, a zawsze może się czegoś nauczy.
    Swoją drogą trochę teorii by się przydało."
    Jakbym mial jakies zarobki na poziomie to moglbym sie bawic w taka nauke, ze to a moze to jednak nie to- rozkrece kolejne- to moze jenak tamto. Niestety jestem studentem a z marnym stypendium to jakos ciezko sie tak uczyc tym bardziej ze trzeba oplacac jeszcze studia. Tak na marginesie to z wyksztalcenia jestem lesnikiem, studiuje informatyke a mechanika zajmuje sie hobbystycznie i potrafie cos sam zrobic (co prawda w elektryce). Co do nauki teorii to niestety brakuje na wszystko czasu, jakby doba miala 48 godz to czemu nie, bardzo chetnie bym to robil i tez skad wziac materialy do nauki skoro byle programy do tej dziedziny czy ksiazki nie sa tanie i niestety nie wszyscy moga sobie na to pozwolic. Wiec prosze tez o troche zrozumienia ze chce sie chociaz jakos tak doksztalcic i czegos przy okazji nauczyc. Poza tym to nie grzech komus pomoc i wlos z glowy nie spadnie tylko trzeba chciec.
    Pozdrawiam

    Dodano po 2 [godziny] 13 [minuty]:

    Niestety z postawieniem auta do warsztatu jest dosc utrudnione bo codziennie jest auto uzytkowane na dluzsze trasy wiec to odpada raczej. Zapomnialem o fakcie ze jakis czas temu (ok stycznia-lutego) mialem pod maska w astrze pasazera na gape (cholerna mysz) ktora tak mi narobila balaganu pod maska ze glowa mala. Zaczela gryzc wszystko co bylo z gumy wlacznie z przewodami od swiec, przez rozne przewody a konczac na wezach od gazu. Byc moze ze i przegryzla przewod od tego czujnika co komputer tez odbierze jako blad i moglem tego nawet nie zauwazyc. Znam przypadki co sie auta zapalily przez takie "moto-myszy". Na szczescie juz ja dawno dorze nakarmilem raz na zawsze :D. Byc moze ze i jest ta dysza zatkana-o niej nie wiedzialem.
    Dziekuje za odpowiedzi.
  • #36
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    na początek odłączył bym gaz, bo takie szukanie jak auto chodzi raz na gazie raz na benzynie nie ma sensu.
    trzeba doprowadzić do stanu aby na benzynie pracował poprawnie
    we własnym zakresie za pomocą prostego multimetra z marketu możesz trochę rzeczy sprawdzić:
    Lambda (aczkolwiek multimetrem nie do końca i nie zawsze)
    czujnikt temp.
    TPS
    itd.
    z byle jakiej serwisówki ściągniętej z internetu zobaczysz jak ma być rozrząd ustawiony wystarczy później sprawdzić czy jest ok.
    czy nie bierze lewego powietrza też nie problem sprawdzić.
    Posprawdzać wszystkie przewody (to się tyczy tej myszy) czy są całe.
    podciśnienia, filtry, świece...
    można trochę sprawdzić, ale trzeba coś robić.
    Na pewno są tacy którzy chcą pomóc po to są na tym forum, tylko trzeba trochę informacji a nie widzę abyś podał cokolwiek czy sonda pracuje a jeżeli tak to w jakim zakresie jakie wartości czujnika temperatury...
    Nie chę być nie uprzejmy ale twoja rozmowa jest prawie jak niektóre posty w których autor pisze "Mam 13 lat więc się nie znam" to po ch... zabierasz się za coś na czym się nie znasz. Ne znam się na pieczeniu ciasta to kupuje w sklepie i nie mam do nikogo o to pretensji każdy robi co innego.
    Widze że masz chęci ale nie wiesz jak się do tego zabrać, zbierz trochę wiadomości na ten temat poczytaj, posprawdzaj po kolei to co jesteś w stanie sprawdzić napisz co z tego wyszło a ktoś pomoże, nie bądź w gorącej wodzie kąpany bo jak widzisz nic to nie daje jedynie nie potrzebne kłutnie i pyskówki z tego wychodzą.
    Pozdrawiam
  • #37
    simek10
    Poziom 14  
    goldwinger napisał:
    na początek odłączył bym gaz, bo takie szukanie jak auto chodzi raz na gazie raz na benzynie nie ma sensu.
    trzeba doprowadzić do stanu aby na benzynie pracował poprawnie
    we własnym zakresie za pomocą prostego multimetra z marketu możesz trochę rzeczy sprawdzić:
    Lambda (aczkolwiek multimetrem nie do końca i nie zawsze)
    czujnikt temp.
    TPS
    itd.
    z byle jakiej serwisówki ściągniętej z internetu zobaczysz jak ma być rozrząd ustawiony wystarczy później sprawdzić czy jest ok.
    czy nie bierze lewego powietrza też nie problem sprawdzić.
    Posprawdzać wszystkie przewody (to się tyczy tej myszy) czy są całe.
    podciśnienia, filtry, świece...
    można trochę sprawdzić, ale trzeba coś robić.
    Na pewno są tacy którzy chcą pomóc po to są na tym forum, tylko trzeba trochę informacji a nie widzę abyś podał cokolwiek czy sonda pracuje a jeżeli tak to w jakim zakresie jakie wartości czujnika temperatury...
    Nie chę być nie uprzejmy ale twoja rozmowa jest prawie jak niektóre posty w których autor pisze "Mam 13 lat więc się nie znam" to po ch... zabierasz się za coś na czym się nie znasz. Ne znam się na pieczeniu ciasta to kupuje w sklepie i nie mam do nikogo o to pretensji każdy robi co innego.
    Widze że masz chęci ale nie wiesz jak się do tego zabrać, zbierz trochę wiadomości na ten temat poczytaj, posprawdzaj po kolei to co jesteś w stanie sprawdzić napisz co z tego wyszło a ktoś pomoże, nie bądź w gorącej wodzie kąpany bo jak widzisz nic to nie daje jedynie nie potrzebne kłutnie i pyskówki z tego wychodzą.
    Pozdrawiam


    Masz kolego racje, ze w goracej wodzie jestem juz kompany, bo czasami to mi nerwow juz brakuje do tego auta. Przepraszam za to moje glupie zachowanie.
    Na benzynie dosc poprawnie silnik pracuje i wtedy nie mam do niego wiekszych zastrzezen. Zauwazylem rano ze jest peknieta guma przed filtrem powietrza wiec na pewno ciagnie lewe powietrze. Co do reszty zebym mogl sprawdzic to musze wjechac na kanal bo nie wszytsko sie da z gory zobaczyc czy jest ok.
    Co do sondy to musze sie w nia wpiac, aczkolwiek komputer nie pokazuje zeby byl jakis blad z nia zwiazany, poki co to do wymiany jest ten nieszczesny czuknik indukcyjny.
    Rozrzad po swietach bede zmienial wiec teraz nie ma sensu do niego zagladac.
    Dziwi mnie tylko praca silniczka krokowego od dawki gazu ktory nie chodzi w pelnym swoim zakresie-albo jest padniety albo sterownik zle nim steruje. W sumie gaz mam na gwarancji wiec niech sie gazownik tym martwi bo kase wzial. Aha na gazie "kochana" kontrola Check Control nie swieci wiec nie jest chyba z nia tak zle.
    Po swiatch napisze co wyszlo z tego bo dopiero wtedy znowu bede mial dostep do neta.
    Pozdrawiam i zycze wesolych, pogodnych, cieplych swiat i mokrego poniedzialku :D
  • #38
    procekkk
    Poziom 24  
    to poki co co mozesz to postrawdzaj,
    a jesli chodzi o CHECK w momencie zalaczenia gazu standardowo gazownicy przerywaja obwod kontrolki bo pewnie swiecilaby caly czas :P
  • #39
    simek10
    Poziom 14  
    No i w koncu wyjasnila mi sie cala meka z silnikiem. Wine ponosiła jedna mała dziurka w lekko peknietej gumie za filtrem powietrza i silnik ciagnał lewe powietrze. Jak jedno zrobiłem to nie nie wiadomo czemu komputer od gazu zakonczyl swoj zywot.Gazownik wymienil za free bo jeszcze na gwarancji.