Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przepalające się żarówki. Jak je zabezpieczyć?

22 Mar 2007 18:57 6000 21
  • Poziom 9  
    witam
    mojemu koledze non-stop przepalają sie żarówki w motorze, musi je wymieniać prawie co tydzień.
    no i oczywiście mam pytanie : jak można zabezpieczyć te żarówki przed przepaleniem??
    miernikiem zmierzyłem napięcie doprowadzone do żarówek i przy najwyższych obrotach silnika wyszło ok 17V.
    proszę o pomoc!!
  • Poziom 39  
    Witam
    Takie napięcia wskazują na uszkodzony regulator napięcia.
    Pozdrawiam.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    pytanie jaki motor ? bo moze jednak ma regler
  • Poziom 24  
    Z tego co napisałes nic nie da sie wywnioskować, napisz jaki to motocykl , czy ma pradnice i regulator
    1.Jesli moto nie ma regulatora ktoś grzebał w instalacji i źle połaczył zarówki, albo "tuningował" prądniczke
    2 jesli ma regulator to pewnie padł własnie ten regulator
  • Poziom 9  
    z tego co wiem kumpel to mówił mi ze to jest jakieś KTM w którym mogło być trochę nagrzebane, bo jest to motor wyżyłowany na wyścigi a światła zostały dorobione żeby można było jeździć po ulicach.
    na pewno niema tam akumulatora.
    niedługo będę coś jeszcze wiedział bo ten kumpel dowie sie więcej od poprzedniego właściciela.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Więc jeśli jest tam nagrzebane, to może być wszystko. Spotyka sie kłady bez regulatora, alternatory z regulatorem typu samochodowego, alternatory z magnesem stałym i regulatorem "stratnym", prądnice, dynama. Potrzeba więcej szczegółów.
    A poza tym jeśli to ktm, i do tego wyczynówka,to moto to trzęsie jak jasna chole*a. A w takich warunkach, to żadna żarówka długo nie pożyje.
  • Poziom 42  
    błażej nie gadaj bzdur od 8 lat serwisuję motocykle i nic w nich nie "trzęsie jak jasna chole*a"
    kłopotem będzie uszkodzony rezystor lub jego brak
    ewentualnie rzeczywiście pochrzaniona instalacja...
    poproszę o model moto i sposób przeróbki instalacji do świateł...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Tylko KAŻDY motocykl ma większe drgania niż auto. I dlatego też żarówki maja w nich krótszy żywot. A to jest ponoć przerabiany wyczynowy motocykl.
    a jeśli ktm, to pewnie sobie nim ktoś lubi "polatać". Więc chyba nie końca tak z tymi bzdurami...
  • Poziom 24  
    Ale nie wymienia sie ich co tydzien jak napisal zalozyciel tematu ktorego wcielo
  • Poziom 28  
    17V to żadna żarówka nie wytrzyma nawet gdyby to był motocykl stacjonarny :)
    Musisz podać więcej info.
    Jeśli oryginalnie nie miał świateł to trudno zgadnąć co tam ktoś natworzył.
    Czy ma akumulator (on też nie wytrzyma 17V)
    Może na akumulatorze jest napięcie mniejsze?
    A jeśli nie ma aku. to może wystarczyć zwiększenie sumy mocy żarówek.
  • Poziom 19  
    Jeśli nie ma akumulatora to nie dziw się że jest takie napięcie w instalacji.Alternator prawidłowo wytwarza prąd o takim napięciu.Napięcie w instalacji pojazdu jest utrzymywane przez akumulator a alternator służy do doładowania akumulatora.Spróbuj przy pracującym silniku zdjąć kleme z akumulatora....skok napięcia do 22...28V.W każdej instrukcji pisze "Nie odłączać zacisków akumulatora podczas pracy silnika"Rozwiązanie tego problemu?Założyć do pojazdu jakiś akumulator i będzie wszystko grało.Powodzenia.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Przede wszystkim autora faktycznie wcięło...
    A my możemy gdybać, jaką ktoś miał fantazję i co tam wstawił. Bo faktycznie rozwiązań może być sporo. I nie ma się co spierać. Proponuję więc do czasu ponownego pojawienia sie autora z jakimiś dokładniejszymi informacjami, zawiesić pisanie w tym temacie.
  • Poziom 42  
    błażej na dyskusje o drganiach motorów zapraszam na pw natomiast rzeczywiście autor raczej nie jest zainteresowany...
  • Poziom 9  
    wcięło mnie rzeczywiście, ale to z takiego powodu że znajomy nie może sie nic dowiedzieć od poprzedniego właściciela ;/
    a akumulatora tam na pewno niema
    napisze coś więcej jak się coś dowiem.
  • Poziom 42  
    równolegle z przednią żarowka powinien być połączony specjalny rezystor który zapewnia optymalne obciążenie prądnicy i obciąża j również gdy spali sie przednia żarówka a na tylnej napięcie skoczyło by w kosmos!!! W TEGO TYPU MOTOCYKLACH, RóWNIEż W SKUTERACH INSTALACJA śWIATłA DROGOWEGO NIE JEST POłąCZONA Z AKU !!!zasilana odrębną cewką w prądnicy jest całkowicie autonomiczna.
    Wieczorem postaram się wrzucić uproszczony schemat i zdjęcie rezystora
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    są układy bez rezystorów i innych wynalazków i działają
  • Poziom 42  
    goldwinger
    oczywiście że są ... Z regulatorem i aku ale jak kolega napisał tam nie ma aku... Przez 8 lat kariery serwisanta motocykli i skuterów naoglądałem się troche...
  • Poziom 9  
    ani aktualny właściciel, ani poprzedni właściciel w sumie nic niewiedzą o tym motorze poza tym że jest to KTM EXC 125 , a poprzedni właściciel wspomniał coś o rezystorze i że
    Cytat:
    kiedyś ktoś mu dał pudełko rezystorów żeby sobie jakiś tam wlutował

    więcej z nich informacji wyciągnąć sie raczej nie da więc może jednak trzeba dołożyć tam rezystor??
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    kortyleski napisał:
    goldwinger
    oczywiście że są ... Z regulatorem i aku

    a mnie chodzi o to że są i bez regulatora i bez akumulatora i takie motocykle jeżdżą po naszych drogach i używają świateł
    weźmy np. simsona 3 cewki jedna do świateł i nic więcej-z cewki przez włącznik do żarówki (nawet wywalimy aku a żarówki nie przepala)
  • Poziom 42  
    simson to inna bajka ale masz racje tam nie ma rezystora... dlaczego? bo jedna cewka zasila tylko żarówke głowna reflektora, druga przez regulator podaje 6 v na instalację min światło pozycyjne tylne , trzecia tylko zapłon.Resystor z tego układu to metalowe pudełko około 7 cm długości, przekrój 1x1 cm prawdopodobnie różowy przewód...
    jak mówiłem wrzuce zdjęcie ... jak czas pozwoli