Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Espace 3,0V6-potencjometr przepustnicy

22 Mar 2007 22:38 3434 9
  • Użytkownik usunął konto  
  • Texa PolandTexa Poland
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Witam
    Ostatnio naprawialem taki potencjometr - nie pamietam dokladnie ale raczej powinien wskazywac 128 lub cos kolo tego.Co do sterownika to raczen nie powinno byc klopotow z adaptacja na nowym potencjometrze.
    Moze ktos z kolegow bedzie wiedzialdokladniej.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    3.0?? Czy 2.8 Z7W?
  • Poziom 2  
    elektrit napisał:
    Chodzi o rocznik 1993.
    Pytanie-jak tam się ustawia potencjometr-czy na puszczonej przepustnicy tester ma pokazać 0 czy 128 czy inną wartość?
    I dalej-on ma skrzynię automatyczną.Czy po założeniu nowego potencjometru trzeba sterownik skrzyni przyuczać do niego?



    Ja mam Espace 2 2,8 6V z 1994r.Silnik nie może wejść na obroty powyżej 1200obr/min a wygląda to tak jak by sie dławił. Ewidentnie spowodowane jest to zanikiem albo brakiem zapłonu albo zapłon jest w nieodpowiednim punkcie .Podejrzewam że jednym z powodów może być uszkodzony lub zabrudzony potencjometr przepustnicy, do którego prowadzą przewody ze stykami 16, 17 i 9.
    Pomiar oporności na kontr wtyczce sterownika, oczywiście po zdjęciu jej ze sterownika , przedstawia sie następująco; na stykach
    16 i 9 wynosi 2,68 kΩ przy zamkniętej przepustnicy i rośnie do 2,82kΩ przy maksymalnym jej otwarciu,
    17 i 9 wynosi odpowiednio 1,86kΩ i 2,8kΩ,

    16 i 17 jest stała i wynosi 1,02kΩ niezależnie od położenia przepustnicy.

    W samochodach forda jest tak że przy zmianie położenia przepustnicy na jednych parach styków oporność rośnie a na drugich parach maleje.
    Czy może ktoś wie jakie wartości oporności powinny być w moim Espace i jak powinna ona sie zmieniać przy otwieraniu przepustnicy.
    Dostęp do przepustnicy powietrza jest dość trudny ponieważ znajduje sie ona w tylnej części silnika, pod chłodnica klimy a dodatkowo zasłania ją kolektor ssący silnika.

    pozdrowienia
  • Poziom 16  
    Witam.
    W tym przypadku problem nie lezy w otwarciu przepustnicy. Z tego co opisales to problem jest w zaplonie(np. przebicie na kablach) lub ukladzie zasilania paliwem(sprawdz cisnienie,filtr paliwa).Sprawdz tez filtr(wyjmij go i odpal bez filtra) powietrzaJezeli mozesz to wrzuc fotki aparatu zaplonowego(chodzi mi o jego budowe,bo nie pamietam).
    Pozdrawiam.
  • Poziom 2  
    Silnik na obrotach biegu jałowego pracuje stabilnie.Zaczyna dusić się po nawet niewielkim dodaniu gazu. badania diagnostyczne wykryły usterkę czujnika obrotów wału korbowego na którą miały sie składać;
    1 uszkodzony czujnik
    2 uszkodzone połączenie elektryczne
    3 uszkodzony kosz/odpowiednik koła zębatego/bo to przekładnia automatyczna
    Wymieniono dwukrotnie czujnik, sprawdzono połączenie elektryczne, obejrzano kamerką kosz wszystko jest OK a silnik chodzi tak jak chodził.
    Podczas diagnostyki zapłon przy obrotach biegu jałowego był prawidłowy, kąt wyprzedzenia zapłonu zaczynał był niestabilny po dodaniu gazu przyjmując skokowo rożne wartości i w tym czasie silnik się dusił.
    Dodam jeszcze że podmieniłem cały moduł zapłonowy i też bez efektu,tak jak praca silnika z filtrem czy bez filtru powietrza.Próbowałem podłączyć oscyloskop, taki rosyjski, pod czujnik obrotów ale z braku doświadczenia nie potrafię ustawić obrazu tak abym mógł zaobserwować cześć tej sinusoidy gdzie następuje jej zmiana odpowiadająca większej przerwie między zębami .
    Części aparatu zapłonowego podaje w linkach;
    http://www.eps-autoparts.com/immagini_catalogo_eps/2.7530_6PHT.jpg

    http://www.eps-autoparts.com/immagini_catalogo_eps/9.8104%20ORIG.jpg

    http://www.eps-autoparts.com/immagini_catalogo_eps/9.0020.jpg

    http://www.eps-autoparts.com/immagini_catalogo_eps/3.7573_19RS.jpg

    pozdrowienia
  • Poziom 16  
    Codzilo mi o to czy wewnetrznie posiada jakas cewke indukcyjna albo modul.Cos musi odpowiadac za przyspieszanie momentu iskry.
  • Poziom 10  
    No mam to samo ,ktoś sobie z tym poradził ????
    :cry: :cry: :cry: :cry:
  • Poziom 10  
    Problem rozwiązany
    Za przyśpieszenie kąta zapłonu odpowiada map sensor
    Przy demontażu kolektora została poruszona instalacja i przerwa w obwodzie map
    sensora ,robiła swoje .
    Przy lewym nadkolu są bezpieczniki z wtyczkami ,na tych złączach się zielono potrafi zrobić.
    Jeszcze wrzucę wam schemat , bo bez tego ani rusz , a niełatwo go zdobyć.
    Sorry że taki mały , ale to jakiś typ zabezpieczenia programu przed PrSc chyba