Nawiązując do Twojego poprzedniego postu:
Moduł zapłonowy do MZ 250 szukam schematu i PCB
Użycie elektronicznego układu zapłonowego:
-powoduje zwiększenie energii iskry (opisywane jako wzmocnienie iskry innymi słowy krótki impuls i brak łuku na przerywaczu) i niższe jest napięcie przy którym cewka zapłonowa wytworzy iskrę co daje tą korzyść że przy słabym akumulatorze silnik będzie lepiej zapalać,
-może też zmniejszy się zużycie paliwa z uwagi na większą energię iskry,
-zmniejsza prąd przepływający przez przerywacz a w następstwie oszczędność styków - za mały prąd może spowodować śniedzenie styków a co za tym idzie zwiększenie oporności i kłopoty z zapłonem
http://www.niebieski.jasna.tarnow.pl/modyfikacje/autozaplon.html
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic376800.html - znajdziesz schemat, płytkę i kupę ciekawego tekstu
schemat, płytka do Jawy –prosty tyrystorowy (większa energia, krótszy czas trwania iskry niż tranzystorowy)
http://www.sweb.cz/firesnek/zapalko/
proponuję wpisać na googlach – zapłon tranzystorowy lub zapłon tyrystorowy i przejrzeć fora motocyklistów i elektroników bardzo dużo się wyjaśni na temat działania zapłonu, niestety mój zapłon tranzystorowy (na bux37)odszedł razem z maluchem w zapomnienie.