Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Instalacja- Ciągnik T-25 Władimirec

gentki 08 Nov 2012 01:13 252845 93
  • #61
    krawiec28
    Level 11  
    Witam.
    Chciałbym zamontować w zamian za zepsutą prądnicę z pięcioma wyjściami (Г306И), alternator z dwoma wyjściami (typ46.3701). Czy jest to możliwe? Do czego służy wyprowadzenie o oznaczeniu Д?
  • #62
    Motorpal
    Level 14  
    Jest to możliwe. Wyprowadzenie "D" służy do wzbudzenia alternatora. Należy podłączyć go szeregowo z kontrolką ładowania do głównego zasilania (do amperomierza zacisk -)
  • #63
    mtracz
    Level 29  
    Oba modele to są alternatory.
    A kolego masz jeszcze przekaźnik rozrusznika i działającą blokadę na skrzyni gdy bieg jest włączony?
    Jeśli chcesz żeby blokada działała po zmianie alternatora musisz dokładnie prześledzić schemat z tego tematu i wpiąć według niego.
    A regulator i przekaźnik kontrolki ładowania możesz śmiało zdemontować.
    zostanie kilka wolnych przewodów i na grubym podwójnym czerwonym przy regulatorze jest + z alternatora więc dobrze go zaizoluj.
    Pozdrawiam
  • #64
    krawiec28
    Level 11  
    Ten model "ponoć nie posiada, ew. posiada a niedziała" - cytat właściciela ciągnika. W każdym bądź razie podłączyłem, kontrolka gaśnie, amperomierz ruszył. Zastanawia mnie dość niskie napięcie ładowania 13,5V (być może powodem są rozładowane akumulatory).
  • #65
    Motorpal
    Level 14  
    A czy przy zwiększaniu obrotów silnika napięcie ładowania rośnie?
  • #66
    krawiec28
    Level 11  
    Nieznacznie, kilka dziesiatych volta. Jutro sprawdze co sie zmieniło. Przez telefon właściciel jednak twierdzi, że ładuje, bo rozrusznik kreci bez prostownika.
  • #67
    mtracz
    Level 29  
    Ładuje ale za niskim napięciem co w dłuższym uzytkowaniu zasiarczy akumulatory.
    Ładowanie sprawdzałes na akumulatrzorze i alternatorze?
    Przy bardzo rozładowanych aku napiecie może byc nizsze spowodowane obciążniem.
    Dlatego warto je podładować prostownikiem, bądz dac naładowac je alternatorowi kontrolując napiecie.
    Ten alternator ma śrubke regulacyjna na regulatorze? Kręcileś nią?
    Amperomierz co wskazywał przy zwiekszonych obrotach, nie szedł przypadkiem na +30.
    Nie naciagniety pasek klinowy wykluczamy?
  • #68
    krawiec28
    Level 11  
    Pasek ok. Śrubę regulacyjną udało mi się dokręcić jeszcze dwa obroty (chyba przyrdzewiała). Napiecie na alternatorze skoczyło do 14,69, na aku 14,60 (poprawimy styki przewodów). Amperomierz (na oko) 13-14. Przy zwiekszeniu obrotów nie znacznie wzrasta nie dochodząc do 15. Chyba będzie będzie dobrze. Zobaczymy co będzie po pracy w polu na światłach. Tymczasem dobre piwo dla ciebie.
  • #69
    Motorpal
    Level 14  
    Ja mogę tylko od siebie dodać, że prawidłowe napięcie ładowania powinno wynosić 14,4 V. Przy większych napięciach ładowania może wygotowywać elektrolity z akumulatorów (miałem tak u siebie w Ursusie C-360 z alternatorem).
  • #70
    mtracz
    Level 29  
    Zgadzam się z kolegą wyżej, więc wyreguluj napięcie aby nie przekraczało dopuszczalnego max 14,5 na akumulatorze. Pozdrawiam.
  • #71
    Shred25
    Level 9  
    Witam. Mam problem z podpięciem masy do nowego wskaźnika temp. oleju. Poprzedni wskaźnik miał tylko dwa wyjścia: na czujnik i +. Nowy, który kupiłem ma 3 wyjścia: czujnik, + i T czyli masa. Czy mogę bezpośrednio poprowadzić przewód do wskaźnika od masy??? Dokładnie chodzi o to czy mogę poprowadzić go prosto od włącznika masy.
  • #72
    mtracz
    Level 29  
    Możesz, ale po co aż tam? Nie ma bliżej punktu masowego. Jakakolwiek śrubka wystająca z blachy deski rozdzielczej.

    A masa potrzeba w nim raczej jest tylko do żarówki. Bez niej i bez podpięcia masy powinien prawidłowo działać. Potrzebny mu jest + i czujnik.
  • #73
    Shred25
    Level 9  
    Dzięki. Wskaźnik pokazuje teraz dobry pomiar. wcześniej po 20 min pracy było 120, a teraz przekracza ledwo 40.
  • #74
    mateusz33
    Level 13  
    A jak podłączyłeś,bo mam taki sam wskaźnik i chyba źle mi pokazuje
  • #75
    Shred25
    Level 9  
    Masę podłączyłem pod T, czujnik pod takie "krzesełko"(rosyjskie D) a + pod b.
  • #76
    jeanz_1
    Level 1  
    Witam,
    Zmieniając alternator ze starego na 5 wyjść na nowy ze 2 wejściami, podłączyłem zgodnie z większością porad na forum , większą śrubę na alternatorze z + na akumulatorze a tą mniejszą do kontrolki (jeśli to ta najbardziej skraju). Kontrola pali się przy włączeniu masy a gaśnie po odpaleniu ciągnika, amperomierz nie wskazuje nic na + ewentualnie po włączeniu jakichś świateł wskazuje - , na akumulatorze napięcie przy odpalaniu spada do 10/11V a po odpaleniu wzrasta do 14V. Czy waszym zdaniem wszystko jest ok?? bo nie jestem pewien ładowania zwłaszcza na podstawie amperomierza.
  • #77
    mtracz
    Level 29  
    Jeśli zrobiłeś jak napisałeś to właśnie tak będzie działać.
    Teoretycznie dobrze działa jeśli chodzi o samą poprawność ładowania, ale niewłaściwe podłączenie alternatora z akumulatorem robi zamieszanie we wskazaniu amperomierza.
    Alternator powinien być podłączony do amperomierza, tak jak to było w oryginale, a dopiero przez niego do akumulatora. Tylko w tedy będzie wskazywał + podczas ładowania akumulatorów.
  • #78
    cinekx_90
    Level 2  
    Witam,
    Moje pytanie dotyczy nawiewu i światła wewnątrz w kabinie, niestety przy jeździe bez akumulatora i dużych obrotach coś przestało działać. Sprawdzałem bezpieczniki i wszystkie wydają się wporządku, reszta świateł działa bez zarzutu. Jak to naprawić?
    Z góry dzięki za pomoc.
  • #79
    mtracz
    Level 29  
    Sprawdź czy żarówka i silnik wentylatora się nie spaliły.
    A bezpiecznik wciskany bimetalowy od wentylatora sprawdzony?
    On odpowiada za obydwa te odbiorniki.
  • #80
    kb-modelarz
    Level 11  
    Witam,
    Niedawno przechwyciłem Władimirca i dzisiaj wymieniłem popsuty regulator ładowania na nowy 112-T zabudowany na alternatorze. Przy okazji podpiąłem kontrolkę ładowania pod amperomierz od strony akumulatora i pod dodatkowe wyjście z alternatora. I tu moje pytanko, po naładowaniu akumulatora kontrolka zaczyna delikatnie mrugać, po obciążeniu instalacji np. światłami mijana zjawisko mrugania zanika. Czy to jest prawidłowe zjawisko?
  • #81
    mtracz
    Level 29  
    Skontroluj napięcie ładowania w tym momencie mrugania. Jeśli jest prawidłowe to będzie dobrze. Tak po prostu działa ten regulator. Spotkałem się już z takimi i było identycznie jak u Ciebie. Wszystkie działaj nadal prawidłowo bez skutków ubocznych nie licząc kontrolki.
  • #82
    kb-modelarz
    Level 11  
    Dziękuję za odpowiedź.
    Napięcie jest prawidłowe, wyczytałem ze to może oznaczać zimny lut na diodach lub zużyte szczotki, ale w tym altku podobno nie ma szczotek. Ładowanie jest okej, więc diody raczej też.
  • #83
    giergusbis
    Level 12  
    u mnie tak działa już od lat, że po naładowaniu kontrolka miga a amperomierz skacze, tak jakby ładował impulsowo i nic się nie dzieje złego :D
  • #84
    stopi
    Level 28  
    Pozwólcie, że odgrzebię temat. Czy ktoś poleci dobry przerywacz kierunkowskazów i włącznik masy do T-25?

    Przerabiałem już dwa włączniki masy, jeden
    http://sklep.rolnex.pl/czesci-do-t25-wlacznik-wk-318-przekrecany-rosja,c14,p9668,pl.html
    jak oryginalny - przekręcił się w kółko po kilku użyciach. Nierozbieralny, zanitowany, nic nie można zrobić z nim.

    Drugi
    http://sklep.rolnex.pl/czesci-do-t25-wlacznik-masy-wciskany-t25-rosja,c14,p5353,pl.html
    nie załączał do końca, trzeba było dociskać wiecznie, a później i tak wewnętrzne styki się opaliły.
  • #86
    Motorpal
    Level 14  
    stopi wrote:
    Czy ktoś poleci dobry przerywacz kierunkowskazów i włącznik masy do T-25?

    Polecam elektroniczne przerywacze kierunkowskazów z samochodów. Nie ma co kupować tych mechanicznych trupów, które zaraz się zepsują lub po zakupie działają nieprawidłowo. Z nowych przerywaczy polecam taki: http://www.ape.com.pl/index.php?id=21&produkt=114 - montuję je od 6ciu lat (nie tylko we Władkach, ale i w Ursusach) i każdy jest zadowolony. Używane przerywacze również polecam, na pewno podziała dużo dłużej od nowego bimetalowego.
    Pozdrawiam.
  • #87
    mateusz33
    Level 13  
    A warto bawić sie w heble? nie lepiej zrobić instalacje na wzór ursusa? tam połowa kabli instalacji rosyjskiej odpada
  • #88
    giergusbis
    Level 12  
    fajne są przerywacze z fergusona (U3512 i inne), bo mają wyjście na 3 kontrolki, pomocne do sprawdzania działania kierunkowskazów w przyczepach :), ale niestety wymaga dostosowania instalacji i wskaźników :)
  • #89
    Buzka92
    Level 2  
    Witam i odświeżam kotleta z alternatorem.
    Prosze wytłumaczcie mi dlaczego nie można wykorzystać czerwonego przewodu z wiązki w 5 wyjściowym alternatorze. Chodzi o to że każdy radzi żeby podawać prąd bezpośrednio z aku bądź rozrusznika. Ja natomiast po analizowaniu juz 2h schematu nie moge dojść dlaczego. Precież gdyby podłączyć czerwony przewód "B" do dużego wyjscia alternatora, a wzbudzenie szeregowo do kontrolki, czyli tak jakby za nią to uzyskalibysmy efekt poprawnie działającego amperomierza, tak?
  • #90
    bociek01
    Level 2  
    Witam Panowie.
    Ja mam problem z pracą rozrusznika.
    Po odpaleniu rozrusznik jakby czasem jeszcze się załączał. Pewnego dnia po powrocie z pola okazało się ze rozrusznika nie da się dotknąć, z powodu jego temperatury ( już nawet miał mały zapłon wewnątrz) . Był to już drugi,szybkoobrotowy.
    Wczoraj zamontowałem rozrusznik ale problem z załączaniem już podczas pracy silnika był nadal. Dokopałem się do przekaźnika, był w kiepskim stanie wiec go także wymieniłem. Nie pomogło, przekaźnik nieregularnie klika co powoduje w efekcie wyskakiwanie bendixu i zgrzyty.
    Dziś nadszedł czas na stacyjkę ponieważ to z niej przekaźnik dostaje napięcie do pracy. Kupiłem nową, oryginalną, po odpaleniu nadal to samo-przekaźnik klika, rozrusznik dostaje po zębach.
    Proszę uprzejmie o pomoc w rozwiązaniu problemu.