Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
flexghzflexghz
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Internet Radiowy Potrzebuje pomocy

25 Mar 2007 16:28 1602 8
  • Poziom 17  
    Witam serdecznie.

    Na wstapie chcialbym zaznaczyc ze jest laikiem jesli chodzi o sprawy internestu radiowego. Jestem uzytkownikiem "radiowki" od pol roku, przez pierwsze 3 miesiace korzystania internet chodzil blyskawicznie (700/180kbps) p2p , strony oraz gry sieciowe. Jednak juz od parwie 3 miesiacy internet chodzi gorzej niz modemy z 1996 roku (mam na mysli 14 kbps) strony otwieraja sie po pare minut - tym bardziej ze korzytan z Fire Foxa to musze z 10x kliknac "sproboj ponownie" a noz uda sie otworzyc strone. Czasmi wogole nie ma internetu, co jest bardzo uciazliwe, tym bardziej ze w polowie moje praca opiera sie na korzystaniu z internetu. Jest oddalony w lini prostej od anteny z ktorej przyjmuje sygnal o jakies (1000-1200m) Po drodze nie ma zadnych wysokich budynkow, sa sporadycznie wysokie drzewa. Posiadam antene w ksztalcie prostokąta (mała) jest ona zamontowana na wysokosci okolo 6 m (dach domu jednorodzinnego). Zwiazku z tym tematem mam pare pytan:

    1) Czy zamontowanie anteny z talezem , rozwiarze problem slabego internetu?
    2) Czy drzewa maja wplyw na transfer?
    3) Czy mam jakas alternatywe w potaci innego "internetu" ?? (TP.SA oraz kablowki odpadaja )

    ps. Jestem w zasiegu umts-u ale limit transferu 0,5 Gb jest kompletnym... ehkgmm... nc
    ps. Rowniez teraz kiedy pisze tego posta internet dziala tak jakby nie mogl, a z oknem piekne bezchmurne niebo a ma dodatek jest bezwietrznie.

    Prosze o pomoc! Internet jest mi niezbedny ! I prosze o wyrozumialosc.

    Pozdrawiam
  • flexghzflexghz
  • Poziom 25  
    Jeżeli jesteś użytkownikiem łącza radiowego to zapewne płacisz jakiemuś dostawcy internetowemu abonament. Zgłoś mu problem bo wina może leżeć po jego stronie ale wcześniej sprawdź czy w komputerze nie zalęgły sie jakieś wirusy, robaki które potrafią spowolnić prędkość działania internetu na Twoim komputerze nawet 10krotnie.

    Cytat:
    1) Czy zamontowanie anteny z talezem , rozwiarze problem slabego internetu?
    2) Czy drzewa maja wplyw na transfer?

    1) Poprawi się jakość sygnału. (podaj, jakie urządzenie posiadasz)
    2) Drzewa mają wpływ na transfer, przecinają one wiązkę radiową przez co są straty w sygnale.
  • flexghzflexghz
  • Poziom 12  
    A sprawdziłeś jaki masz poziom sygnału WiFi.
    Bo jeśli znacznie spadł to można mysleć o wymianie anteny etc
    Ale jeśli jest good, lub very good to nie ma sensu jej ruszać.
  • Poziom 17  
    @ Elektoryk80: Jestem tuz po formacie. Wiec wykluczam jakiekolwiek wirusy, robaki czy dialery

    @ Sebo.PL: Jak sie mierzy poziom sygnalu WiFi.

    ps. Pozniej wejde na dach i zoabcze co jest napisane na antenie. Puki co moge powiedziec ze jest ona w ksztalcie prostokata ma kolor czarny i grubosc okolo 4-5 cm
  • Specjalista elektryk
    W zasobniku systemowym powinna być ikonka połączenia WiFi i po jej kliknięciu pojawia się siła sygnału (dobra, bardzo dobra itd.). Być może masz też w zasobniku jakąś ikonkę od karty WiFi i tam powinna być precyzyjniej określona siła sygnału.
  • Poziom 18  
    a jakie masz straty ?pingowaleś ?trzeba zacząc od tego..ale jak znam życie to wina leży po stronie operatora. Albo za dużo mają już użytkowników i sie nie wyrabiają albo nie konserwują nadajników...
  • Poziom 12  
    Po pierwsze tak jak kolega juz wspomniał sprawdź pinga.
    Odczytaj najpierw adres bramy (jeśli masz Win2k lub nowszy to w okienku DOS-owym - lini poleceń) wpisz ipconfig /all , wyświatli Ci się Twoja aktualna konfiguracji i oczywiście między innymi adres bramy domyślnej, następnie puśc krótkiego pinga na jakis dłuższy czas wydając polecenie:
    ping (tu adres bramy) -t
    następnie sprawdż długie pingi poleceniem:
    ping (tu adres bramy) -t -l 1500
    Jeśli zauważysz zbyt rozrzucone czasy odpowiedzi na pingi zarówno krótkie jak i długie (oczywiście porównując dla danej długości) to oznacza problem z połączeniem do routera (operatora Twojej sieci), wtedy sprawdź poziom sygnału WiFi, jeśli używaż do karty WiFi jakiegoś programiku, to zapewne masz tam jakieś statystyki i będziesz mógl zobaczyć co się dzieje z pakietami.
    Czy przypadkiem nie ma za dużo błędnych CRC, albo pakietów powtórzonych, jeśli którakolwiek z wartośći jest większa od liczby pakietów OK to jest problem z łączem radiowym, jeśli stopa błędów lub powtórzeń jest stosunkowo niska w porównaniu z pakietami OK, to problem jest po stronie dostawcy internetu, co należy bezwzględnie mu zgłosić.
    Może być też tak, że Twój dostawca podłączył zbyt dużo użytkowników do zbyt słabego łącza i nawet nie wie o tym, że sieć działa dużo gorzej, bo nowi nie wiedzą, że kiedyś było lepiej, a tacy jak ty, którzy wiedzą nie dali mu znać, że coś jest nie tak.

    Pozdrawiam
  • Poziom 42  
    Witam
    Mam ten sam problem - siła sygnału na poziomie 80 % w najgorszych warunkach pogodowych...operator bywał
    u nas średnio co tydzień z pomysłami: a to service paka nie ma, a to wirusy i wiele wiele innych. Rzeczywiście ich sprzet się nie wyrabia... Jak ludziska z pracy wracaja i siadaja do kompów to transfer prawie do zera spada...Dopiero pismo do operatora z żądaniem rozwiazania umowy, zwrotem zapłaconej kasiory i propozycją spotkania w sadzie załatwiło sprawę... na razie 2 miesiące działa
  • Poziom 22  
    podpisuje sie pod rada @diodak32. Mozesz jeszcze spróbowac jak działa internet o roznych porach dnia. Jesli rano lub w nocy jest OK a w godzinach szczytu (16-22) jest tak jak opisałes to ewidentnie ap/serwer dostawcy nie wyrabia lub jest za słabe łacze. Co do poziomu sygnału to podawaj w -dB a nie w % poniewaz na roznych kartach roznie to jest interpretowane. Moze to byc wina anteny dostawcy lub Twojej, zamokniecie złaczek itp. Zainstauj netstumbler, zrob pomiar i sceern wykresu a takze pingów i podeslij na forum.