Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jak podłączyć dany alternator

skaja_20 07 Kwi 2007 19:54 77699 81
  • #31
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Alternator NIE NADAJE sie do przeróbki na 12V. Ale można wymienić go na jakiś 12V. Pamiętaj tylko, że alternator pracuje poprawnie od pewnej ilości obrotów na minute i możliwe, że trzeba będzie dobrać koła pasowe, by uzyskać odpowiednią przekładnię silnik - alternator.
    PS. Gdzie są te Brzeziny?
  • Relpol przekaźniki
  • #32
    viper555
    spec od auto-elektro
    Być może rozrusznik jest 24V ponieważ w budowie niczym się nie różni od 12V natomiast alternator musi być 12V bo z tego nic nie pasuje za duży koszt przeróbki. Natomiast jeśli chodzi o słabe ładowanie mogą być za niskie obroty, chociaż przy dobrym obroty po wzbudzeniu nie mają większego znaczenia.P
  • Relpol przekaźniki
  • #33
    Gogogo
    Poziom 10  
    Tak myslalem ze nie bedzie pasil ale wolalem sie upewnic A macie jakis prosty i w miare pieniadzooszczedny pomysl by wyjscie swiatel na przyczepenp bylo juz na 12V? Bo chyba nie trzeba na kazda zyle robic jakas redukcje?
    Ps Brzeziny sa na trasie Łódź- Warszawa Jakies 40 km od Łodzi :-)
  • #35
    viper555
    spec od auto-elektro
    Masz oznaczenia B plus- główne zasilanie B- minus masa , D plus -kontrolka, W- obrotomierz. P
  • #36
    miau17
    Poziom 10  
    super , dzieki , nie wiedzieałem co to oznaczenia znacza
  • #38
    andrzej0769
    Poziom 19  
    Obydwa D+ to zasilanie(akumulator).Regulator dobrze,zaś tam gdzie napisałeś akumulator to wyjście na obrotomierz .Między D+ a B+powinna być śruba 5mm i to jest wyjście na wzbudzenie.Po niżej B+ powinna być śruba 8mm i to również zasilanie z akumulatora.
  • #39
    viper555
    spec od auto-elektro
    No nie trochę inaczej, lewa strona D+ jest oznaczona prawidłowo jest to podłączenie kontrolki, prawa strona gdzie oznaczyłeś B+ jest podłączeniem kondensatora przeciwzakłóceniowego, a u góry z prawej strony co oznaczyłeś D+ jest to B+ czyli podłączenie do akumulatora.P
  • #40
    adi8
    Poziom 10  
    mam taki problem zmieniłem prądnice na alternator "iskra" 33A
    i pojawił sie problem ładowania przy niskich i średnich obrotach swieci kontrolka ładowania:(- na masę)
    czy może miec wpływ brak kondesatora przeciw zakuceniowego
    czy może być to spowodowanie wielkością akumulatorów 2x 6V 195Ah
    kontrola ładowania 3W
    napięcie na zacisku alternatora 13V
    napięcie pomiędzy zaciskiem wzbudzenia a masą 4,5v
    napięcie pomiędzy zaciskiem wzbudzenia a +30 8,5v
  • #41
    kazpal
    Poziom 15  
    Witam
    adi8 napisał:
    mam taki problem zmieniłem prądnice na alternator "iskra" 33A
    i pojawił sie problem ładowania przy niskich i średnich obrotach swieci kontrolka ładowania:(- na masę)
    czy może miec wpływ brak kondesatora przeciw zakuceniowego
    czy może być to spowodowanie wielkością akumulatorów 2x 6V 195Ah
    kontrola ładowania 3W
    napięcie na zacisku alternatora 13V
    napięcie pomiędzy zaciskiem wzbudzenia a masą 4,5v
    napięcie pomiędzy zaciskiem wzbudzenia a +30 8,5v

    Tak niskie napięcie na zacisku wzbudzenia świadczy o tym, że alternator nie jest wzbudzony. Albo za niskie obroty alternatora, albo uszkodzony alternator.
    A czy na wysokich obrotach kontrolka gaśnie? Jakie jest wówczas napięcie wzbudzania?
  • #42
    adi8
    Poziom 10  
    na wysokich obrotach kontrolka jarzy się lub gaśnie
    a napięcie na wysokich obrotach wynosi 13,5V
    i po kilku minutach gdy silnik pochodzi na wysokich obrotach alternator robi się gorący a gdy obroty spadna po kilku minutach powraca temperatura zbliżona do otoczenia

    Dodano po 28 [minuty]:

    dodam że po włączeniu świateł i odłączeniu od akumulatora światła świeciły ze spadkiem obrotów napiecie zanikło?????
    co jest grane????????
  • #43
    kierbedz4
    Poziom 34  
    Co za alpejskie kombinacje.Zamontuj alternator o napięciu pracy 24V z odpowiednim regulatorem na napięcie pracy 24 V i po balu.Cena regulatora elektronicznego to około 39 zł.Żarówki w przyczepach wymień na 24V i po problemie.Jeżeli zamontujesz alternator 12V to musisz do niego dokupić przełącznik 12/24v który ceną dorówna cenie 24V alternatora zakupionego na szrocie.
  • #45
    pawel0987
    Poziom 9  
    jak podłączyć alternator w golfie2 z kostką na 3 wsówki gdzie wcześniej był z podłączeniem na dwa przewody pod śrubę
  • #47
    pawel0987
    Poziom 9  
    czyli mogę zmosttkować 2 przewody B+ i pdłączyc pod ten jeden czerwony w instalacji?
  • #49
    pawel0987
    Poziom 9  
    czy na tym foto na pewno jest 2x B+ bo słabo widać oznaczenia dolnych wsówek
  • #50
    viper555
    spec od auto-elektro
    To dlaczego sobie nie powiększysz.P
  • #51
    pawel0987
    Poziom 9  
    powiększylem ale przy powiększeniu bardzo sie rozmazują przez pixele te oznaczenia ale dzięks za pomoc bo juz mi mówili mechanicy ze jedna wsówka będzie o jakiegos wzbudzenia prosze tylko o potwierdzenie mojego poprzedniego pytania i juz sobie spadam
  • #52
    viper555
    spec od auto-elektro
    Wąska wzbudzenie ,szerokie zasilanieP
  • #54
    DaroMc
    Poziom 15  
    Witam.
    Mam alternator 24V, który jest sterowany masą. (minus to masa samochodu)
    Szczotki są odizolowanie od obudowy i podłączone do zacisków 54 i DF.
    Chciałbym układ przerobić na sterowanie "+"
    Czy jeśli do 54 podłączę do masy a DF przez mechaniczny regulator do plusa to wszystko będzie oki?
  • #55
    lukasz12madej
    Poziom 2  
    Jeśli ktoś wie i może mi pomóc to proszę o narysuje schematu podłączenia tego alternatora tak aby możliwe było ładowanie akumulatora. kupiłem do niego regulator od fiata chcę go podłączyć do kombajnu o instalacji 12V
    jak podłączyć dany alternator
    jak podłączyć dany alternator
    jak podłączyć dany alternator
    jak podłączyć dany alternator
  • #56
    ernestgniadzik
    Poziom 1  
    Mam problem z podłączeniem alternatora od toyoty camry 2,0 TD 1990rok produkcji. ten alternator jest z pompką do wspomagania hamulca. nie wiem czy kabel gruby prądowy który idzie bezpośrednio na akumulator jest podkręcony pod regulator napięcia/szczotki czy pod jedną z trzech diud, które wychodzą na wierzch z tyłu alternatora , ja tego nie rozbierałem a muszę złożyć i nie chce zrobić zwarcia. Ktoś pomoże??????
  • #57
    sernikos
    Poziom 13  
    Proszę o pomoc...planuję zamontować alternator od fita uno do ciągniczka ale nie wiem jak to zrobić? który styk do akumulatora itd. muszę zrobić od podstaw tę instalację wraz z kontrolką...więc proszę o opis w miarę prostym językiem jak to wykonać.

    Z góry dziękuję i pozdrawiam.
  • #58
    Kiziombo
    Poziom 1  
    Witam, Proszę o pomoc, posiadam alternator produkcji CCCP i chcę go zamontować do mojego C-360. Problem w tym ze posiada on cztery zaciski oznaczone kolejno "1" "2" "3" orz "M" i niestety nie orientuje sie w tych oznaczeniach. Przypuszczam ze ma on w sobie wbudowany regulator napiecia, ale nie jestem pewny. Proszę o pomoc.
    jak podłączyć dany alternator
    jak podłączyć dany alternator
  • #60
    opel_vectra
    Poziom 10  
    Witam!
    Czy może mi ktoś powiedzieć jak podłączyć alternator z escort 1.8 Diesel. Znajomy ma taki silnik w robionym traktorku i niewiem jak ten alternator podłączyć
    jak podłączyć dany alternator
    Na rysunku ponumerowałem wyjścia.
    To te płaskie styki 1i2 mam podłączyć do akumulatora a 3 do lampki ładowania? A do czego są pozostałe styki 4 i 5 opisane jaki W i B+ ?