Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

jak podłączyć dany alternator

skaja_20 20 Jul 2009 21:47 82118 81
  • #61
    rico37p
    Level 28  
    Kilka postów wyżej było narysowane i opisane wyjścia tego alternatora. Szerokie i duże styki łączymy z akumulatorem, mały z lampką ładowania .
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • #62
    andrzej0769
    Level 19  
    Szerokie wsuwki do grubego przewodu rozrusznika ,wąska do kontrolki jako masa,z drugiej strony kontrolki zasilanie po zapłonie.Minus na masę.
  • #63
    stoper-2
    Level 11  
    Witam,

    Mam alternator na 24 V angielskiej firmy CAV typ AC 5824-2, możliwością obrotu obu kierunkach; alternator ma wyjścia:
    +
    -
    A
    F

    W komplecie jest regulator Cav typ 440A z wyjściami:


    -
    A
    WL
    F
    HI+
    MED+
    LO+

    jak podłączyć dany alternator

    Prawdopodobnie powyższy sprzęt był stosowany w Land Roverach.

    Czy jest potrzebny przekaźnik ladowania ?
    Regulator ma wyjscie WL - pod które należy podłączyć lampkę - co należy podłączyć z drugiej strony lampki?


    Czy jest możliwe zastosowanie innego regulatora np. RE 28V ?
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • #64
    piotrzag
    Level 10  
    Witam
    mam pewien problem, przymierzam się od wymiany alternatora, mam od znajomego alternator produkcji radzieckiej z trzema wyjściami oznaczonymi: pierwszy +, drugie oznaczenie literka po przetłumaczeniu D, oraz trzecie wyjście po przetłumaczeniu literka W.

    Zastanawiam się coś takiego podłączyć, gdzie jakie kabelki mają iść. Będę wdzięczny za podpowiedź jeśli ktoś się spotkał z takim typem.

    pozdrawiam
  • #65
    artek88
    Level 10  
    Witam
    Mam problem z podłaczeniem alternatora . Ciagnik zetor 7211 88r. alternator firmy magneton:
    Posiada on wyjścia D+, DF, masa, i na gruby czerwony kabel.
    a także oddzielnie elektroniczny regulator z dwoma wsówkami 67 i 15, oraz przekaźnik do kontrolki.
    Jak to poprawnie połaczyć?

    Pozdrawiam
  • #66
    viper555
    Level 39  
    DF- do 67 regulatora
    D+-do przekaźnika kontrolki
    15 regulatora -wykorzystać zasilanie po zapłonie które pozostało z oryginalnego regulatora
    B+alternatora -główne zasilanie z rozrusznika/plus akumulatora/.P
  • #67
    artek88
    Level 10  
    a mógłbyś mi rozpisać dokładniej co to jest D+, DF, i co będzie jak zamienię miejscami kable, bo z oryginalnym regulatorem podłączenie wygląda na schemacie inaczej no i nie ma przekaźnika,
    a i czy można jakimś sposobem ominąć przekaźnik przed kontrolką (jaka jest jego zasada działania)

    Pozdrawiam
  • #68
    viper555
    Level 39  
    Oczywiście że możesz ominąć przekaźnik więc wtedy podłączysz tak
    67 regulatora z DF alternatora/szczotką/
    15-regulatora z D+alternatora/.diody wzbudzenia/ i kontrolką
  • #69
    User removed account
    User removed account  
  • #70
    artek88
    Level 10  
    a jeśli podłącze tak <D+ alternator> z <15 regulator> i następnie z kablem od kontrolki ( żółty ) to kontrolka bedzie działać normalnie???, ten przekaźnik raczej tam ktoś w jakimś celu zamontował.
  • #71
    viper555
    Level 39  
    Kontrolka ma być podłączona z jednej strony do zasilania z drugiej do 15 regulatora razem z D+ alternatora ,prościej się nie da wytłumaczyć.P
  • #73
    artek88
    Level 10  
    Witam mam pytanie co do podłaczenia szczotek w alternatorze magneton 55A, jedna jest przykrecana na srubke a druga lutowana, jak zrobić aby ich nie zamienić

    jak podłączyć dany alternator
  • #74
    krzysiek7
    Moderator of Electricity
    artek88 wrote:
    jedna jest przykrecana na srubke a druga lutowana, jak zrobić aby ich nie zamienić

    Jeżeli nawet je zamienisz to i tak w tym przypadku nie ma znaczenia, to nie jest już alternator, to są tylko jego zwłoki. Nie widzisz, że ten stojan jest spalony?
  • #75
    User removed account
    User removed account  
  • #76
    artek88
    Level 10  
    Panowie spokojnie to tylko zdjęcie z linku wyżej poglądowe :)

    To jak z tymi szczotkami, ? Co moze się stać jak zostaną podłączone inaczej?

    ja podłaczyłem tak


    jak podłączyć dany alternator
  • #77
    krzysiek7
    Moderator of Electricity
    Nic się nie stanie, będzie tak samo ładował. Zostaw tak jak jest i po sprawie.
    Quote:
    Panowie spokojnie to tylko zdjęcie z linku wyżej poglądowe

    Mogłeś to od razu napisać i nie byłoby problemu.
  • #78
    User removed account
    User removed account  
  • #79
    lestek13
    Level 1  
    Witam... Chciałbym powrócić do poniższego schematu. We wcześniejszych postach pisano, że znajduje się w nim nie odpowiedni przekaźnik. I tu pytanie, jakim przekaźnikiem go zastąpić aby wszystko sprawnie działało ??? Czy przekaźnik o oznaczeniach 85, 86, 87, 30 byłby odpowiedni? Jeśli tak to jak go podłączyć?
    jak podłączyć dany alternator

    Zico63 - Dziękuję pięknie za zrozumienie pytania (jako jedyny), mam nadzieję że będę mógł się w miarę szybko odwdzięczyć !!!
  • #80
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Cholera jasna! Jest o tym napisane nawet W TYM WĄTKU! Za trudno przeczytać? Nie chce się? Jakieś ograniczenia?
  • #81
    Zico63
    Level 37  
    To znaczy tak: w postach nr 14 i 18 tego tematu wspomniano wprawdzie, że przekaźnik musi być specjalny a nie "zwykły" - lecz nie podano jaki.
    To musi być WYŁĄCZNIE "przekaźnik ładowania" T5320 z Polskiego Fiata 125p.

    *****************************************************
    Nie chcę pisać nowego postu.
    Odnośnie postu Kolegi Błażej poniżej, tak wiem i czytałem - by jednak znów nie pytali o oczywistości - podałem jeszcze oznaczenie tego przekaźnika. Te magiczne "T5320". Pozdrawiam!
  • #82
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zico -
    mczapski wrote:
    Mianowicie po pierwsze przekaźnik jest charakterystyczny tym, że próg działania to ok 7 V a po drugie zacisk 86 przekaźnika do masy a nie do +.
    viper555 wrote:
    Zasada podłączenia przekaźnika jest inna a przede wszystkim musisz mieć przekaźnik typowy do ładowania ponieważ z alternatora wychodzi napięcie rzędu około 7V /wspomniano wcześniej/ i napięcie to nie włączy przekaźnika ponieważ gaszenie kontrolki nie polega wyłączeniu a włączeniu przekaźnika powodując rozwarcie styków.

    Błażej wrote:
    Bo tam się stosuje SPECJALNY przekaźnik, który właśnie działa na takie napięcie. Występowały one w starszych dużych fiatach. Z alternatorem sześciodiodowym. Żaden typowy samochodowy przekaźnik nie będzie tu działał!

    Moja wypowiedź z dalszej części dyskusji.
    To z PIERWSZEJ strony wątku. A tutaj po raz kolejny pytanie, czy typowy przekaźnik załączający pasuje. Jak tak dalej pójdzie, to oddychać tez trzeba będzie za takich, bo z myśleniem, to już na prawdę kiepsko.

    Dodano po 2 [minuty]: