Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra B silnik X18XE nie odpala

27 Mar 2007 00:37 14318 16
  • Poziom 12  
    Brak iskry, brak sterowania przekaźnikiem pompy paliwowej. Diagnoza testerem: błąd P0335. Wszystko wskazuje na czujnik Halla. Sprawdzam oscyloskopem sygnał czujnika na 24 pinie sterownika. Sygnał jest prawie zgodny ze wzorcowym. Prawie, bo na oscylogramie w A.D.czy L.S. długi sygnał jest na poziomie 12V a u mnie na oscyloskopie jest na poziomie 0V. O co może chodzić?? Proszę o pomoc!
  • Poziom 27  
    Witam

    Może to co napiszę coś pomoże - kiedyś mając Vectrę z silnikiem 2.0 16V
    miałem podobne problemy a mianowicie gasł silnik podczas jazdy i potem były problemy z zapaleniem. Objawy podobne - brak iskry itp. Najgorsze to jest to że odczyty z egzaminera silnika wskazują czujniki położenia wału i wałka rozrządu ( tyle tylko że nie da się określić który to). Trochę mnie to kosztowało ale po wymianie obu było jak ręką odjął i do końca posiadania tegoż samochodu nigdy nie przerabiałem podobnych problemów. Z innego źródła informacji po czasie sie dowiedziałem że ww czujniki są podobno piętą achillesową tegoż silnika.

    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    DZIĘKI!! Chyba po prostu wymienię czujnik Halla.Po wymianie czujnika wału na nowy, silnik powinien zapalić, nawet przy odpiętym czujniku wałka rozrządu, dobrze pamiętam?
  • Poziom 30  
    sprawdź, czy sygnałowy przewód nie ma zwarcia do ekranu.
  • Poziom 27  
    Z tego co mówił mechanik to wymienił oba czujniki bo nie jest w stanie stwierdzić który nie daje sygnału - tak więc odpowiadając na pytanie czy czujnik położenia wałka może być odpięty to - odpowiadam że zdecydowanie nie ( Vectra 2.0 16V ma dwa wałki) i właśnie dlatego wymienił oba czujniki bo nie mógł namierzyć który daje błąd ( no albo tak mnie walili w kieszeń).

    A tak na marginesie to powiem że czytając wiele informacji na temat ewentualnych samodzielnych napraw elektroniki silników to doszedłem do wniosku że bez w miarę dobrego komputerowego zdiagnozowania silnika to raczej mało da się coś zrobić a wymiana części na oko często sprowadza się do potęgowania wydatków. Przykładem takiego działania może być kolega z forum o samochodach francuskich który w silniku 1,4 na wtrysku wymienił prawie wszystko prócz komputera a na koniec okazało się że ma pęknięty przewód do czujnika ciśnienia.
    Ale też uważam że próbować warto.
    Powodzenia życzę !!!!!
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Z rozpiętym czujnikiem położenia wałka samochód odpala ale pracuje w trybie awaryjnym. W przypadku rozpięcia czujnika położenia wału nie ma iskry samochód wogóle nie odpala.
  • Poziom 12  
    DZIĘKI PANOWIE!! czyli wszystko wskazuje na czujnik wału! Ale to draństwo pracuje! tylko, jakby w odwrotnej polaryzacji.przed chwilą jeszcze raz wszystko sprawdziłem, niby OK. tylko ten wykres z czujnika Halla nie do końca zgodny. Zobaczcie sami. Czy ta różnica może powodować brak iskry?
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    ta przerwa to tylko szczelina synchronizacji tak czy inaczej iskra powinna być.
  • Poziom 12  
    Oczywiście przerwa musi być. Chodzi mi o to, że na wykresie wzorcowym przerwa jest na poziomie 12V a w samochodzie przerwa jest na poziomie 0V. To mnie zastanawia. Czy ta różnica może być ważna?
  • Poziom 30  
    sprawdziłeś, czy przewód sygnałowy nie ma zwarcia do ekranu?
  • Poziom 12  
    Kolejny raz sprawdziłem przed chwilą. Nie ma przejścia z sygnałowego przewodu na ekran.Nie może zresztą być, bo na rozruszniku mam sygnał z czujnika Halla: 0V-12V-0V-12V.Gdyby było przejście między sygnałem a ekranem, który jest połączony z masą, to sygnał byłby cały czas na poziomie 0V, po czym padł by całkiem czujnik.
  • Poziom 30  
    niekoniecznie, kiedys miałem przypadek, ze było zwarcie z ekranem a impulsy były, ale wlasnie przez to nie palił.
  • Poziom 12  
    Na wszelki wypadek odciąłem ekran od masy-dalej nic! Ale zauważyłem coś ciekawego: po odpięciu czujnika wałka rozrządu i włączeniu zapłonu obrotomierz sam podskakuje chaotycznie, nawet na ful w tym czasie co jakiś czas przeskakuje iskra! Sprawdzałem w tych momentach masy i zasilania na sterowniku-wszystko stabilne! Sprawdziłem na pinach sygnałowych od czujnika wału i rozrządu czy nie ma w tym czasie jakichś błędnych sygnałów-nic nie dochodzi! Wygląda tak, jakby sterownik sam generował impuls na cewkę. Po założeniu kostki na czujnik wałka jest spokój. Czy to normalne??

    Dodano po 15 [minuty]:

    i jeszcze jedno w samochodzie nie było kontrolki od silnika. założyłem żaróweczkę i objaw jest taki: po włączeniu zapłonu lampka się zapala, po chwili gaśnie, po czym zaczyna migać. Zmieniła się też diagnoza: nie pojawia się już błąd czujnika wału, za to pojawił się stały błąd: P1503 czyli immobilizer. Z czym praktycznie może być związany ten błąd??
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    no to raczej masz problem z immo. Sprawdz drugim kluczykiem czy bedzie to samo. Sprawdz antene i czy dochodzi do sterownika sygnał z immo. Sprawdz tez bledy w blokadzie rozruchu. Jesli tu bedzie ok, jest cos z ecu, zprogramowac na nowo, ew ecu moze byc uszkodzone.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    oczywiscie ze jak miga to jest immo.odrazu mnie to zdziwilo bo dlaczego niby nie chodzi pompa paliwa.ostatnio mialem podobny problem z vectra b.wszystko wskazywalo na to ze uszkodzony czujnik polozenia walu.iskry nie bylo wogole.zrobilem test elementow wykonawczych i iskra byla ok.czujnik wymieniony na nowy i dalej to samo.jak krecilem silnikiem simens simtec 5.6 wogole niewidzial impulsow z czujnika.okazalo sie ze uszkodzony byl sam simtec.udalo sie go postawic na nogi i dziala.w twoim przypadku masz na 100 problem z immo.Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Vectra już pali! Problem był z immo. coś padło w komputerze. Udało się go jednak zreanimować. Zaskoczyły mnie jednak dwie rzeczy: Przy problemie z immo. samochód zwykle odpala i po chwili gaśnie, tu nie palił wcale. I jeszcze jedno, przy spalonej kontrolce silnika nie było błędu immo. dopiero przy sprawnej kontrolce się pojawiał. No cóż, będzie nauka na przyszłość! Maszyna jeździ. Temat zamknięty! Wszystkim śpieszącym z pomocą serdecznie DZIĘKUJĘ!!! i gorąco POZDRAWIAM!!!
  • Poziom 38  
    Przy problemach z immo w grupie VW zapala i gaśnie> W Oplach wyłącza zasilanie pompy paliwa sterowanie wtryskami (albo + na wtryski nie pamietam) a kontrolka Check szybko mruga. Iskra jest, tak że z padniętym immo na gazie można jechać, jak pozwoli centralka gazowa na odpał na samym gazie, nie odpali tylko na benzynie, chyba,że sekwencja.