Na wszelki wypadek odciąłem ekran od masy-dalej nic! Ale zauważyłem coś ciekawego: po odpięciu czujnika wałka rozrządu i włączeniu zapłonu obrotomierz sam podskakuje chaotycznie, nawet na ful w tym czasie co jakiś czas przeskakuje iskra! Sprawdzałem w tych momentach masy i zasilania na sterowniku-wszystko stabilne! Sprawdziłem na pinach sygnałowych od czujnika wału i rozrządu czy nie ma w tym czasie jakichś błędnych sygnałów-nic nie dochodzi! Wygląda tak, jakby sterownik sam generował impuls na cewkę. Po założeniu kostki na czujnik wałka jest spokój. Czy to normalne??
Dodano po 15 [minuty]:
i jeszcze jedno w samochodzie nie było kontrolki od silnika. założyłem żaróweczkę i objaw jest taki: po włączeniu zapłonu lampka się zapala, po chwili gaśnie, po czym zaczyna migać. Zmieniła się też diagnoza: nie pojawia się już błąd czujnika wału, za to pojawił się stały błąd: P1503 czyli immobilizer. Z czym praktycznie może być związany ten błąd??