Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane 2001 - jak odkręcić cewkę?

mawa64 27 Mar 2007 11:24 2615 7
  • #1 27 Mar 2007 11:24
    mawa64
    Poziom 10  

    Wiem, że to może okazać się superproste ale może jest jakiś sposób. Auto z 2001 megane classic przebieg 42 tys. [w rodzinie więc pewny :-)]. Po przejrzeniu forum i diagnozach zakłoceń obrotów postanowiłem wymienić świece ew. cewki. Nie moge jednak odkręcić pioruńskiego torxa mocującego cewki - ani jednego. Niejedną już srubę w zyciu odkręcałem w aucie i to solidnie zapieczone ale te są naprawdę bardzo mocno dokręcone. Nie wiem czy można w tym miejscu silnika użyć np WD 40.

    pozdrawiam Marek

    0 7
  • Pomocny post
    #2 27 Mar 2007 13:08
    mczapski
    Poziom 38  

    Użycie WD 40 bez sensu bowiem nijak nie prowadzisz tego medium na gwint wkręta. Śruba wkręcona w aluminium i poddana zmianom temperatur. Ano trzeba będzie zastosować metodę udarową. Czyli napinamy nasadkę klucza i uderzamy w nią młotkiem z umiarem a nawet trochę mocniej.

    0
  • #3 27 Mar 2007 18:41
    milejow
    Poziom 42  

    Tylko zaopatrz sie w konkretnego torxa,nie jakiegos z ,,odpustu,,W mojej thalii1,4 16V urwalem 3sztuki zanim odkrecilem2cewki

    0
  • #4 30 Mar 2007 12:08
    mawa64
    Poziom 10  

    Dzięki wielkie - pukanie w klucz łącznie z obrotem pomogło - śruby puściły:D. Jednak problem pozostał. To lekkie drgania czy kołysania nadwozia na wolnych obrotach. Może to cecha Renault. Cewki są Denso obejrzałem i ich stan wygląda na idealny. Inaczej z jedną z wymienionych świec - same elektrody są zdrowe ale już jej górna część nosi ślady jakby rdzy(zdjęcie). Przy normalnej jeździe silnik nie dławi się, ciągnie od wolnych obrotów w górę bardzo płynnie ale na jałowym biegu obroty (wg obrotomierza) mają minimalne wahnięcia od niecałych 750 rpm w dół. Silnik krokowy?

    pozdrawiam Marek

    Dodano po 5 [minuty]:

    j. w.nie wyszło zdjęcie za pierwszym razem - może teraz - przepraszam Marek

    0
  • #5 30 Mar 2007 13:08
    mczapski
    Poziom 38  

    Może i silnik krokowy ale nie w znaczeniu uszkodzony. Obawiam się, że tenże silnik realizuje polecenia sterownika silnika, który odbiera złe informacje. A więc filtr powietrza silnika, szczelność układu dolotowego powietrza, działanie regulatora ciśnienia paliwa a może mniej prawdopodobne zabrudzenie zębów koła nadawczego położenia wału korbowego.

    0
  • #6 30 Mar 2007 13:51
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 30 Mar 2007 15:35
    mawa64
    Poziom 10  

    to właśnie wygląda raczej na rdzę ale powierzchowną - wyczyściłem uszczelkę tej cewki - ale o efektach będę mógł powiedzieć dopiero po deszczowych tygodniach.

    0
  • #8 31 Maj 2007 22:45
    danielossss
    Poziom 15  

    Już po deszczach- czy możesz poinformować o efektach. Też borykam się co pół roku z przebiciami na świecach (cewki Denso). Miałem już 2 x NGK i teraz założyłem EYQUEM sugerowane przez Dialogysa.

    0