Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

fiat uno 1.4ie 1991r.prod.

robertzzz 29 Mar 2007 16:54 5531 48
  • #1 29 Mar 2007 16:54
    robertzzz
    Poziom 10  

    witam mam problem z bardzo duzym spalaniem . moje uno pali 13l na 100 km przy spokojnej jeździe mimo ze sonda jest dobra sprawdzał ją elektryk. prosze pomóżcie mi i doradźcie mi gdzie szukac przyczyny

    Dodano po 6 [minuty]:

    myślałem jeszcze o czujniku temperatury powiedzcie mi czy to ma wpływ na zużycie paliwa?

  • #2 29 Mar 2007 17:03
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    tak czujnik temperatury ma wpływ na spalanie

  • #3 29 Mar 2007 17:07
    robertzzz
    Poziom 10  

    a możliwe żeby spalanie wzrosło aż o 2 litry paliwa

  • Pomocny post
    #4 29 Mar 2007 21:25
    Doktorr
    Poziom 33  

    Jeżeli pali 13l to sonda musi pokazywać za bogatą mieszankę , jeżeli pokazuje , że mieszanka jest ok. to sondę należy bezwzględnie wymienić i to jest przyczyna twojego nieszczęścia. Nie zakładaj nowych tematów w tej samej sprawie bo się robi bałagan.

    Dodano po 3 [godziny] 17 [minuty]:

    Jeżeli chodzi o uszkodzony czujnik temperatury to wszystko zależy na jakiej oporności się zatrzymał. Przy jego pomocy jest realizowane wzbogacenie mieszanki dla zimnego silnika.

  • #5 30 Mar 2007 20:01
    robertzzz
    Poziom 10  

    a co jeszcze ma wpływ na duze zużycie paliwa oprócz sondy. Chodzi mi głównie o najważniejsze przyczyny

    Dodano po 1 [godziny] 2 [minuty]:

    i jeszcze jedno bo zapomniałem. mam najuboższą wersje. chodzi o licznik znajduje sie tam prędkościomierz stan paliwa i kontrolka od przegrzania płynu w chłodnicy.chodzi mi o to czy moge włożyć licznik który będzie mi pokazywał temp. silnika bez żadnych przeróbek chodzi o to zeby wpiąć i jeździć

  • #6 30 Mar 2007 21:01
    hasiek
    Poziom 14  

    Nie wiem jak jest z licznikiem ale co do zużycia paliwa to problem nie musi leżeć w silniku. Miałem kiedyś taki przypadek i problem był w hamulcu ręcznym który dokładnie nie odbijał.

  • #7 30 Mar 2007 21:26
    mars1
    Poziom 16  

    Aby mieć wskazania temperatury musisz dołożyć wskaźnik w miejsce kontrolki (albo nowe zegary ze wskaźnikiem), oraz wymienić czujnik wgłowicy na termistorowy.

  • #8 30 Mar 2007 21:45
    robertzzz
    Poziom 10  

    czyli chodzi o czujnik temp. płynu tzw. termisor?

  • #9 30 Mar 2007 22:15
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    tak

  • #10 02 Kwi 2007 19:30
    robertzzz
    Poziom 10  

    a czy ktos może mi wymienić najważniejsze czynniki przyczyniające sie do duzego zużycia paliwa wiedząc ze sonda i czujnik temp. płynu są w porządku

  • #12 03 Kwi 2007 20:01
    robertzzz
    Poziom 10  

    nie nie sprawdzałem a pompa może sie przyczynic do duzego spalania

  • #13 03 Kwi 2007 20:04
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    robertzzz napisał:
    a czy ktos może mi wymienić najważniejsze czynniki przyczyniające sie do duzego zużycia paliwa wiedząc ze sonda i czujnik temp. płynu są w porządku

    blokujące koła, zasyfiony filtr powietrza, świece nie wymieniane od nowości (bo i takie widziałem), niedogrzany silnik (z powodu uszkodzonego termostatu)...

  • #14 03 Kwi 2007 20:21
    robertzzz
    Poziom 10  

    to co wymieniłes jest sprawdzone i sprawne a mimo to 12litrów łyknie

  • #15 04 Kwi 2007 21:56
    Arton
    Poziom 12  

    robertzzz napisał:
    nie nie sprawdzałem a pompa może sie przyczynic do duzego spalania
    pompa nie ma wpływu, mam na myśli regulator ciśnienia. Może też być zagnieciony przewód powrotny paliwa co zwiększa ciśnienie paliwa.

  • #16 05 Kwi 2007 00:29
    Gesso
    Poziom 11  

    Przyczyny : dziurawy bak , nie szczelne zawory , nie szczelne przewody paliwowe , ja miałem poluzowaną śrubę od filtra paliwa no i kapało zdarzyło się też że ręczny nie odbijał a średnia spalania rosła

  • #17 05 Kwi 2007 19:59
    mars1
    Poziom 16  

    Przyczyną może być uszkodzony digiplex, nieszczelny wężyk podciśnienia idący do niego

  • #18 05 Kwi 2007 20:34
    zdyz
    Poziom 14  

    jesli zdejmiesz przewod z regulatora podcisnieniowego i nie bedzie zadnej roznicy w obr.silnika to go wymien powinno pomoc mialem tak w 1.1 ipomoglo

  • #19 05 Kwi 2007 21:03
    robertzzz
    Poziom 10  

    zdarza sie mi tez ze silnik na wolnych obr. nie pracuje równo pomimo nowego rozrządu

  • #20 05 Kwi 2007 21:29
    mars1
    Poziom 16  

    To może świadczyć o uszkodzeniu digiplexa

  • #21 05 Kwi 2007 21:38
    robertzzz
    Poziom 10  

    a co to w ogóle jest ten digiplex

  • #22 05 Kwi 2007 22:08
    mars1
    Poziom 16  

    Jest to moduł zapłonowy uwzględniający podciśnienie w układzie dolotowym przy wypracowywaniu kąta wyprzedzenia zapłonu

  • #23 12 Kwi 2007 21:58
    robertzzz
    Poziom 10  

    a powiedzcie mi drodzy koledzy jak sprawdzić sonde lambda domowym sposobem i jak rozróżnić czy jest ona dobra czy zużyta o ile sie nie myle to mam sonde 3przewodową

  • #24 14 Kwi 2007 19:30
    mars1
    Poziom 16  

    Miernik napięcia do 1V, ale nie zawsze sprawdza się ta metoda, oscyloskop, albo taki tester: http://ekoalma.pl/modules.php?name=Tutoriaux&rop=tutoriaux&did=10.. proponuję nóżkę 9 pozostawić nie podłączoną wówczas otrzymasz pływający punkt zamiast linijki. Przy sprawnej sondzie napięcie na niej (pracujacy silnik, sonda rozgrzana, sprawna elektronika) powinno zmieniać się od ok 0.2V do ok 0.8V

  • #25 14 Kwi 2007 19:39
    zbyniuś
    Poziom 26  

    Problem chyba bardziej tkwi w cenie benzyny niż w aucie.

  • #26 16 Kwi 2007 19:36
    robertzzz
    Poziom 10  

    a jak mam sprawdzic sonde miernikiem bo nie wiem gdzie jest wtyczka od niej i jakie wartosci powinna pokazywac

  • #27 16 Kwi 2007 20:56
    mars1
    Poziom 16  

    Sondę znajdziesz na kolektorze wydechowym. Dwa białe przewody to grzałka a chyba czarny zakończony zieloną złączką to przewód sygnałowy. Znajdziesz idąc po kablach. Mierzysz napięcie między masą i przewodem sygnałowym. powinno pływać od ok 0.2V do ok 0.8V. Sonda musi być rozgrzana (nagrzany silnik). A co z katalizatorem. Nie jest przypadkiem wyrzucony albo przebity wkład. Wydech na odcinku do sondy lambda i za nią szczelny? Bo nieszczelności mogą wprowadzać zakłócenia (zasysanie powietrza i większa zawartość tlenu w spalinach może zmuszać komputer do podawania większej dawki paliwa).

  • #28 17 Kwi 2007 14:25
    robertzzz
    Poziom 10  

    układ wydechowy mAM sprawny a sonde mam przed katalizatorem

  • #29 17 Kwi 2007 20:17
    mars1
    Poziom 16  

    No to miernik w łapki i może będziesz wiedział więcej.

  • #30 18 Kwi 2007 16:56
    robertzzz
    Poziom 10  

    a w którym miejscu mam ją mierzyc przy sondzie czy przy korpusie silnika

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME