Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Spadek mocy w Ibizie 1,9 TDI 110km

czarny0531 29 Mar 2007 17:45 6802 11
  • #1 29 Mar 2007 17:45
    czarny0531
    Poziom 11  

    Witam mam taki problem autko z silnikiem 1,9 tdi VW 110km nic nie chciało jechać więc kupiłem przepływke pierburga, i w tenczas jedzie ale przez jakiś czas potem nagle 120 - 130max i nic więcej zero przyspieszenia. Po wygaszeniu jest ok ale na chwile, zapale mi sie na liczniku świeca żarowa i mruga, VAG wykazał jakiś błąd ale nie idzi usunąć na włączonym silniku, mechanik powiedział,że może być turbina bo jak wmiare chodzi to na wysokich obrotach idzie zdusić wąż od interkulera, a niby nie powinno,tymbardziej że auto czuć że ciagnie dopiero jak przekroczy 2,5 tyś obrotów, a ojca golf z tym samym silnikiem ciągnie praktycznie od razu, seacik przy wiekszych obrotach dość zadymia.
    czy to będzie N75 czy odrazu czyścić turbine, autko ma przejechane 130tyś a przepływka nówka pierburga.
    Można prosić o wskazówki

    0 11
  • #2 29 Mar 2007 20:34
    MAPI_1
    Poziom 12  

    czarny0531 napisał:
    Można prosić o wskazówki


    prosze bardzo:
    -odczytać błąd z pamięci sterownika (komp podpowiada co mu niepasuje)
    -zrobić logi pod obciążeniem i je przeanalizować
    ewentualnie
    -sprawdzić szczelność wężyków podciśnienia
    -podmienić N75 na próbe
    -sprawdzić jak chodzi sztanga w turninie

    albo mieć to wszystko w du.... i dać do warsztatu niech naprawią ....
    cieszyć sie jazdą:D

    pozdrawiam

    0
  • #3 29 Mar 2007 21:30
    przemek_raq
    Poziom 14  

    Mi tez kiedyś zdarzył sie taki spadek mocy w 1,2 TDI (podobny silnik jak Ty 1,9 TDI mam w leonie) ale od razu wjechałem do znajomego warsztatu, okazało sie, że zaciął się N75 i odłączył turbinę. Druga sprawa to jak kolega radził sprawdź jak pracują kierownice w turbinie, jest tam takie ruchome ramie, powinno chodzić dość lekko jakieś 1,5 - 2 cm (nie wiem jak w ibizie ale w leonie jest dość trudny dostęp do turbiny).
    Spadek mocy w Ibizie 1,9 TDI 110km
    Jeśli zawór źle pracuje to silnik może dostać za duże ciśnienie doładowania i przechodzi w tryb awaryjny i staje się mułem:/
    Życzę owocnych poszukiwań.

    0
  • #4 30 Mar 2007 01:09
    vipereek
    Poziom 12  

    Klasyczny efekt przeładowania turbiny. Zacierają się kierownice. czarny0531 możesz od razu zabierać się za jej czyszczenie. Powodzenia.

    0
  • #5 30 Mar 2007 18:04
    czarny0531
    Poziom 11  

    witam a jak sprawdzić te kierownice? trzeba wyciągnąć turbine? czy idzie to sprawdzic bez wyciągania. Czy jak na VAG - u sprawdze wydajność turbiny to wyjdzie, czy poprostu jak będzie wadliwy N75 to wykarze i tak małą wydajnośc turbinki.

    A jeszcze jedno to czy możliwe jest zepsucie sie drugiego z zaworów podciśnienia, czy tylko siadają N75.
    Mam zamiar kupić najpierw N75, czu drugi musi mieć dokładnie te same numery bite czy wystarcze ze np.będzie od auta z tym samym silnikiem np golfa czy leona bo wydaje mi się że niczym sie nie różnią?
    pozdrawiam

    0
  • #6 31 Mar 2007 14:31
    vipereek
    Poziom 12  

    czarny0531 możesz je sprawdzić bez demontowania turbiny. Niestety turbina zamocowana jest dość nisko i w mało dostępnym miejscu dlatego też wypatrzenie trzpienia gołym okiem z reguły bywa bardzo utrudnione (po ściągnieciu osłony silnika z kanału masz lepszy dostęp).

    Zwróć uwagę na zamontowany do turbosprężarki siłownik podciśnieniowy (metalowa gruszka). Pod spodem wystaje z niego pręt (tzw. trzpień sterujący kierownicami). Postaraj się kilka razy podciągnąć go w stronę siłownika a potem maksymalnie opuść w dół (orientacyjny max. skok powinien być rzędu ok. 2,5 –3cm). Aaa to ważne oczywiście rób to na zgaszonym silniku. Jeśli okaże się że masz jakieś trudności z jego poruszaniem na dowolnym odcinku jego maksymalnego skoku, albo też co gorsze w ogóle nie jesteś w stanie nimi poruszać to masz w 99% zatarta kierownice. 1% to pewne odstępstwo od tej reguły. Dość rzadko zdarza się że siłownik pracuje lekko a kierownice i tak są zatarte. Dzieje się tak jak rozłączy (wychaczy) się on w turbinie.

    VAGiem sprawdzisz praktycznie wszystko. Musisz wejść w blok wartości mierzonych (kanał 11). Pole 2 pokazuje bazowe wartości ciśnienia turbiny (rzędu 1800 - 1850). Pole 3 przedstawia wskazania mierzone w czasie rzeczywistym. I tak, obydwie wartości powinny być do siebie zbliżone (tolerancja max. 10% odchyłki). Jeśli okaże się że odbiegają one od siebie znacząco, to masz problem ze sterowaniem turbiny. Jeśli okaże się jednak że ciśnienie jest większe (znacząco większe) to masz najprawdopodobniej uszkodzony zawór elektromagnetyczny albo zaciętą kierownice spalin w turbinie. To chyba na tyle, do dzieła :D Powodzenia.

    0
  • #7 31 Mar 2007 23:30
    czarny0531
    Poziom 11  

    Witam zdemontowałem turbine i dokładnie ją wyczyściłem kierownice ruszają sie lekko, trzpień się zacinał ale teraz jest ok, po wyczyszczeniu, niestety po montażu nic w zasadzie nie zmieniło tylko troszke dłużej ciągnie na biegach zanim chwyci muła.
    Jutro kupie N75 i załorze, jak to nie pomorze to już nie wiem co jest nie tak, jedyna nadzieje to wymiana zaworu podciśnienia.
    Pozdrawiam

    0
  • #8 01 Kwi 2007 12:11
    vipereek
    Poziom 12  

    Dokładnie, w pierwszej kolejności wymień tą podciśnieniówkę. Możesz też sprawdzić czujnik ciśnienia doładowania powietrza. Jest na przewodzie dolotowym intercoolera. Lubi się bardzo mocno ,,zasmarkać,, olejem. Efekt, sterownik złapie chwilowy błąd, po czym zaczyna podstawiać standardowe wartości (z reguły mocno odbiegające rzeczywistym).

    0
  • #9 01 Kwi 2007 14:57
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    wymien tez czujnik temperatury , moze on szwankuje :)

    0
  • #10 01 Kwi 2007 17:03
    swiety7
    Poziom 13  

    Ja w audi a4 TDI miałem to samo i okazało się że rura od turbiny była dziurawa...

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dodam jeszcze ze wtedy mi bardziej kompcił bo spaliny się do końca nie wypalały, i też wtedy 130km/h mi nie przekraczał tak że radze sprawdzić czy wszystko jest szczelne...

    0
  • #11 02 Kwi 2007 11:00
    czarny0531
    Poziom 11  

    Witam.
    W pierwszym dniu po zamontowaniu turbiny chwycił muła, ale następnego dnia podczas jazdy wyskoczył mi waż od culera i trohe nabałaganił olejem, po jego zamontowaniu wszystko jest ok. Więc za przyczynę uznaje turbinę. N75 nie wymieniałem ale jak narazie od soboty przejechałem 300km i wszystko gra jak powinno.
    Mam tylko jeszcze jedno pytanie czy olej w chłodnicy culera to normalne?
    nie ma go aż tak wiele przejechałem 100km na wysuniętej rurze i troszke mi opryskało podłużnice ale starałem sie tak jechać aby turbina sie nie załaczała.
    Teraz auto myka ze aż miło tylko zastanawia mnie ten olej czy to dobrze?
    Pozdrawiam i dziękuje wszystkim za pomoc.

    0
  • #12 02 Kwi 2007 18:00
    vipereek
    Poziom 12  

    czarny0531 to najnormalniejsza rzecz pod słońcem ;) oczywiście jeśli jest on tam w relatywnie małych ilościach. Jednym zdaniem, nie ma ,,idealnych,, turbin. Każda ma większe czy mniejsze luzy, a jak luzy to i przedmuchy oleju. Pozdrawiam.

    0