Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra B 96r. 1.8 problem z zamkiem centralnym

01 Kwi 2007 13:14 3387 9
  • Poziom 20  
    Witam wszystkich.Szukałem już na forum czy ktoś miał taki przypadek z zamkiem w tym autku ale nie znalazłem nic niestety.
    W moim przypadku zamek zachowuje się tak: zamykam z drzwi kierowcy - daiała ok ,otwieranie też działa ,ryglowanie też chodzi. Natomoast z pilota dział jak chce. Jak działa z pilota to do momentu włączenia/wyłączenia zapłonu .Jak go wyłącze to musze odczekać ok minuty i dopiero chodzi z pilota. Niekiedy nie reaguje ani na pilota ani na rygiel ani też na kluczyk. Dodam ze wszysto fabryczne bez dokładek.Autko ma na wyposażeniu dwie szybki elektryczne.Po za tym golas. Co może być tego przyczyną ,że nie chce śmigać z pilota po włączeniu i wyłączeniu zapłonu?Co do działania (niedziałania z klucza czy z rygla) to myślę ,że po kilku nieudanych próbach centralka się na chwilę "usypia". Sprawdziłem masę i moduł , brak zimnych lutów czy śladów wilgoci.Złącza drzwi też sprawdziłem, styki wporządku.Mikrowyłączniki chyba wporządku bo z klucza i rygla chodzi. Proszę o pomoc co sprawdzić i gdzie? z góry dziękuje za sugestie.

    pozdrawiam

    Gietek
  • Poziom 27  
    Miałem kiedyś podobne problemy, problem polegał na tym że wielowtyk na centralce ( czarna skrzynka z prawej strony za nadkolem ) trochę się wysuwał więc zablokowałem go za pomocą plastikowych spinek ( co to się zaciskają tylko w jedna stronę :-) ) a pilota to od czasu do czasu uczyłem kodu zamka tak - włączony zapłon naciśnięcie zamykania na pilocie aż zgaśnie kontrolka na pilocie.
    O wymianie baterii to nawet nie wspominam bo to wiadomo. A jeszcze jedno na koniec - mikrowyłączniki w pilotach też że tak powiem nie są wieczne ( a sam to przerobiłem ) więc wymiana ich na nowe na pewno nie zaszkodzi a będzie pewność że łączą bez zastrzeżeń.

    Pozdrawiam!
  • Poziom 13  
    miałem proglem z mikro włącznikami przycinały się i blokowały pilot
  • Poziom 20  
    Mikrostyki ok i bateria też.Główny problem to to ,że po włączeniu i wyłączeniu zapłonu nie chodzi zamek z pilota,odczekam niecałą minute i chodzi?.Złącza czyste piny nie "rozepchane" , kości siedzą na miejscach.Dzięki za zainteresowanie .Co dalej?

    Gietek
  • Poziom 13  
    czy w samochodzie masz orginalne radio
  • Poziom 19  
    Miałem identyczny problem. Sprawdz woltomierzem napięcie po zapłonie w puszce zamka centralnego. Napięcie powinno spaść do 0 po wyłączeniu zapłonu. W moim przypadku napięcie spadało powoli, około minuty prawdopodobnie przez naładowany kondensator w radiu. Ja go poprostu odciołem bo był założony alarm z drugim pilotem więc oryginalny był nie potrzebny.
  • Poziom 19  
    tak jest , koledzy mają rację co do plusa po zapłonie, kal radio źle podłączone to takie numery będzie robił.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    Dzięki radyjko wujka sonego ,po świętach sprawdze instalacje radyjka i dam znać czy pomogło.
    Wesołych Świąt

    Gietek
  • Poziom 20  
    Witam ponownie. Radyjko sprawdzone ,podłączenie bez zastrzeżeń. Zamek nadal świruje. Dodam ze nie mogę zaprogramować pilotów.Włączam zapłon naciskam oba guziki w pilocie i nic , brak odzewu zamka. Ma ktoś rozpiskę zasilania tego modułu?? Na elce są schemy ale nie jestem pewien czy do mojej podejdą. Czekam na kolejne sugestie i dzięki za zainteresowanie tematem.

    Pozdrawiam

    Gietek