Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Polonez 1,6 GLI] nie spadają wolne obroty

themark 01 Kwi 2007 16:57 11123 30
  • #1 01 Kwi 2007 16:57
    themark
    Poziom 15  

    Witam
    Mam Poloneza 1,6 GLi Wtrysk Multec 700 jednopunkt a problem jest z obrotami ale...
    Obroty nie spadają poniżej ok. 1800-2000 obr/min ale podczas jazdy. Kiedy wycisnę sprzęgło np. przed skrzyżowaniem silnik niezależnie od temperatury ryczy na tych obrotach ale najciekawsze jest to że kiedy już się zatrzymam i prędkość wynosi 0 km/h obroty w ciągu 3-4 sekund spadają do regulaminowych 800-900 obrotów.
    Czyściłem juz profilaktycznie wtrysk, wymieniłem silniczek krokowy, świece zapłonowe i nic.
    Proszę o pomoc i porady co jeszcze można sprawdzić.

    PS. czy to może być też sonda lambda lub... katalizator ??? (No nie wiem już brak pomysłów)

    POZDRAWIAM
    Marek

    0 29
  • #2 01 Kwi 2007 20:13
    Albercik 321
    Poziom 25  

    Kiedyś miałem taki przypadek.Gościowi 4 dni sprawdzałem autko.Wymienione były świece,przewody,krokowiec,sonda,czujnik temperatury wody,powietrza,czujnik prędkości,podmieniałem nawet komputer.Wszystko było ok,a silnik miał zawsze podczas jazdy 2000 obr,a jak autko się zatrzymało,to spadały do 850.Okazało się,że był nieszczelny układ podciśnienia.... serwa hamulcowego.A dokładnie była dziurka na wężu doprowadzającym to podcisnienie.Posprawdzaj wszystkie węzyki z podciśnienia.Zwróć równiez uwagę na wężyk podciśnienia z układu wtryskowego.

    0
  • #3 01 Kwi 2007 21:19
    themark
    Poziom 15  

    hmmmmmm.... :ok:

    No posprawdzam jeszcze elementy podciśnieniowe !


    Proszę o dalsze pomysły, rady, uwagi. Za klika dni urlop więc cobym miał listę ;-) elementów do sprawdzenia


    Pozdrawiam
    Marek

    0
  • #4 02 Maj 2007 08:10
    themark
    Poziom 15  

    Witam
    Otrzymałem ostatnio jeszcze jedną uwagę odnośnie obrotów w poldku z Abimexem. Otórz może byc jeszcze uszkodzony czujnik ciśnienia bezwzględnego M.A.P. Ten przykręcony na lewym nadkolu (od strony kierowcy).
    Podobno silnik też będzie wariował kiedy ten czujnik będzie podawał błędne wskazania.

    Pozdrawiam

    0
  • #5 02 Maj 2007 08:46
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 03 Maj 2007 23:22
    autoelektryk
    Poziom 16  

    kontolka czek swieci obroty 2000 sa utrzymywane w trybie awaryjnym układu

    0
  • #7 04 Maj 2007 10:01
    izapaw
    Poziom 10  

    Czujnik położenia przepustnicy. Pozdrawiam

    0
  • #8 04 Maj 2007 18:42
    momik12
    Poziom 31  

    powinno być tam poniżej 0,6v na biegu jałowym

    0
  • #9 04 Maj 2007 19:40
    themark
    Poziom 15  

    Witam
    Więc tak... kontrolka chek engine nie zaświeca się kiedy nie schodzi mi z obrotów, kody błędów - przyznam nie sprawdzałem.
    Ja jednak stawiałbym na podciśnienie, choć z tym czujnikiem ciśnienia bezwzględnego M.A.P. słyszałem opinie że jego uszkodzenie nie zawsze jest odnotowywane w ECU... hmmm sam już nie wiem.
    Trzeba wsio posprawdzać dokładnie.

    Pozdrawiam

    0
  • #10 04 Maj 2007 20:20
    marekms1
    Poziom 13  

    zimny silnik, trzeba zdjąć klemę minus, odczekać 5 min, założyć klemę, uruchomić silnik i na wolnych obrotach zagrzać silnik do włączenia wentylatora chłodnicy i powinno pomóc.

    pozdrawiam

    0
  • #11 05 Maj 2007 18:13
    themark
    Poziom 15  

    Witam ponownie.
    Numer ze ściąganą klemą i rozgrzewaniem motorka był już robiony ze trzy razy. Po tym jest dobrze tak 2-3 dni i znowu zaczyna się dziać, choć teraz jak zrobiło się cieplej na dworze obroty zchodzą jakby szybciej hmm...


    Pozdrawiam

    0
  • #12 23 Maj 2007 01:39
    sponger
    Poziom 9  

    hmm a podlacze sie do tematu gdyz mam ten sam problem u siebie, tak samo nieraz w czasie jazdy gdy zrzoce na bieg jalowy obroty wskakuja na 2 tys w momecie kiedy stane obroty pomalu spadaja.. dodam tez ze czasem koło zegarow zapala mi sie kontrolka jak by od hamulca(kolor pomaranczowy) i taka jak by od haka (o ile pamietam kolor zolty)... czy to moze byc spowodowane nieszczelnym ukladem podciesnienia serva hamulca ?? z gory dziekuje za pomoc Pozdrawiam

    1
  • #13 22 Cze 2007 21:03
    themark
    Poziom 15  

    Witam
    Coby nie otwierać nowego tematu.

    Dziś stało się ! Wracałem z Małżonką dzisiaj z krótkiej przejażdźki i nagle silnik zwariował! Nagle wskoczył na 3000 obr/min i tak stał niezależnie czy próbowałem jechać czy zatrzymałem się. Zgłupiałem.
    Po ujechaniu kilku kilometrów silnik NAGLE zdał obroty wskoczył na 900 obr. i było OK. Po wiechaniu do miasta silnik nagle wszedł na 2000 obrotów i zaczęła włączać się kontrolka CHEK ENGINE, co wcześniej się nie działo. Kodów jeszcze nie zczytywałem bo pora juz mnie nie nastrajała do dłubania w garażu ale sytuacja mnie zaskoczyła na maxa.
    Czy Macie Koledzy jakieś uwagi cobym mógł jutro zacząć dłubaninę.

    Pozdrawiam
    Marek

    0
  • #14 22 Cze 2007 22:11
    Albercik 321
    Poziom 25  

    Hmmm,Polonez 1,6 GLI.Jaki wtrysk?Jednopunktowy Abimex,Bosch,wielopunktowy?To podstawowe dane,których nie napisałes.Druga rzecz - skoro zaświeca się kontrolka silnika,to wypadałoby przeczytac kody.Ale to tez zalezy od rodzaju wtrysku.No i wypadałoby posprawdzać wszystkie te elementy,o których isali koledzy powyżej.Wszystkie mogą byc trafne.

    1
  • #15 23 Cze 2007 09:26
    themark
    Poziom 15  

    WITAM
    Do Albercik321 :-) jaki to wtrysk to napisane jest w pierwszym poście, który sam założyłem i na który to właśnie Ty (Albercik 321) dałeś pierwszą odpowiedź :D

    Pozdrawiam Serdecznie

    0
  • #16 23 Cze 2007 21:16
    jszczech
    Poziom 1  

    Witam. Sugerowałbym gruntownie sprawdzić linkę przyspieszacza. Moja rada to porządnie przesmarować olejem (lubi zacierać się w pancerzu). Jeśli to nie pomoże będzie, konieczna wymiana na nową.
    Ja musiałem wymienić i problem zniknął.

    0
  • #17 23 Cze 2007 22:07
    autoelektryk
    Poziom 16  

    2000 rpm jest utrzymywane na jałowym w trybie awaryjnym

    0
  • #18 23 Cze 2007 22:50
    pawelom
    Poziom 1  

    Cześć miałem kiedyś też taki problem w swoim polonezie że wchodziły obroty na 1700 do 2000 na zagrzanym silniku na zimnym było wszystko w porządku.Wymieniłem przewód od podciśnienia który odchodzi od obudowy filtra powietrza i na pewien czas miałem spokój póżniej problem wrócił.Problemem były zawory które zostały zamocno skęcone i żle się wybiły byłem u mechanika który ustawił mi ponownie i powiedział że po jakiś 20 tys km powinny się ułożyć ponownie jak nie to wymiana.Żeby sprawdzić czy to wina zaworów wystarczy na zagrzanym silniku gdy będziesz miał już te 2000 obrotów odłączyć przewód od podciśnienia i zatkać go palcem jak obroty spadną to masz problem rozwiązany.Jakby co ja mam w tej chwili ten przewód zatkany na razie na stałe i niemam problemów w tej chwili z obrotami a z silnikiem też się nic niedzieje w ten sposób zrobiłem już około 10000 km.Pozdrawiam

    0
  • #19 24 Cze 2007 00:16
    Paulsky
    Poziom 13  

    Ja też miałem kiedyś wątpliwą przyjemność przejść te perypetie. Wyrzucenie na luzWiem, że nie wolno)rza kończyło się obrotami 2000-2500, innym razem poniżej 200 i "zdechnięciem" motoru. Ale mój problem rozwiązał się inaczej. Jeździłem na serwis Deewoo kilkukrotnie, zawsze zdejmowali mi klemę i oczywiście było dobrze. Na parę kilometrów. Potem to samo. Gdy się zaparłem i powiedziałem że stamtąd nie wyjdę póki nie znajdą problemu, ruszyło. Otóż, panowie, była PRZERWA na potencjometrze przyspieszacza. Komputer zresetowany działał prawidłowo, przez jakiś czas. Potem łapał błąd. Wymiana tegoż potencjometru (kupka plastiku za 200 zł) pomogła w 100%

    0
  • #20 19 Wrz 2007 12:21
    neon121
    Poziom 18  

    Witam
    Ja mam właśnie takie problem z samochodem klienta. Wymienione świece, kable WN, krokowy, czujnik położenia przepustnicy, położenia wału, sonda lambda, silnik nie łapie już żadnych błędów, ale po zdjeciu klemy silnik ma ok 900-1000obr, ale po paru kilometrach znowu ok. 1500 i tak cały czas na ciepłym. Po 2 dniach walki z nim doszedłem że prawdopodobnie rozjechane są mapy zapłonowe, bo jak odłącze wtyczki od ECU i podłacze, podepne drugi krokowy na zewnątrz i włacze zapłon to wysunie się bolec, wyłącze zapłon to schowa, ale zrobi to tylko ten raz i każde kolene włączenie już go nie rusza. Podłozyłem komputer od Astry 1.6 i za każdym właczeniem zapłone wysuwa i przy wyłaczaniu chowa bolec krokowy. Przełożyłem Eporm od Astry do ECU polonez i krokowy działa prawidłowo ale mapy są nie od niego i pracuje nierówno na wolnych, dodam że nie ma błędu pamieci w komputerze. Ma ktoś może zawartośc tego Epromu symbol na nim to
    Delco
    BSKF
    0405

    Pozdrawiam

    0
  • #22 28 Gru 2007 23:31
    sobol-j
    Poziom 1  

    Ja mam podobny problem z samochodem obroty nie spadają po uruchomieniu dochodzą do 2000-2100 i świeci się CHEK ENGINE kod 22 sprawdziłem zwierając styki w złączu diagnostycznym, wymieniłem czujnik ciśnienia bezwzględnego i bez zmian. Czy kod 22 oznacza że padł czujnik położenia przepustnicy?

    0
  • #23 26 Sty 2008 11:16
    Tomti83
    Poziom 1  

    Witam.
    Mam problem z polonezem caro 1.6 benzyna +gaz, 1993 rok produkcji. Nie mogę go w żaden sposób odpalić, coś strzela z gaźnika, paliwo dochodzi a zapalić nie chce.

    1
  • #24 26 Sty 2008 22:35
    czuga
    Poziom 23  

    Witam wszystkich,

    Samochod: Polonez Caro 1.6GLI (monowtrysk Multec TBI-700)
    Niedawno podczas jazdy nagle po wcisnieciu sprzegla wskazowka obrotomierza zaczela zatrzymywac mi sie na 2500obr/min. Mialem tak caly czas, czy stal czy jechal. Zaswiecila sie kontrolka "CHECK ENGINE". Dostalem blad 35 - uszkodzony IACV. Zakupilem nowego krokowca, zamienilem, na zimnym silniku rozlaczylem ujemny przewod z akumulatora. Odczekalem ponad 5 minut i zrobilem "adaptacje" - wlaczony silnik na luzie do wylaczenia wentylatora chlodnicy.

    Teraz mam taki problem, ze na zimnym silniku (tak do ok 75 stopni C) przy dojezdzaniu do skrzyzowania i wyrzucaniu biegu podbija mi obroty do ok 1800 obr/min i za chwile (zazwyczaj po zatrzymaniu) obroty spadaja do ok 900. Gdy temperatura przekroczy 75 stopni problem znika.

    Co to moze byc?

    Pozdrawiam

    -1
  • #25 26 Sty 2008 23:46
    Przemo-P21
    Poziom 16  

    Abimex ma tak, że jak jest awaria systemu to właśnie "podbija" obroty na ok 2000; z MAP-sensorem jest tak, że nie musi być uszkodzony ale jest np. naderwany wężyk podciśnieniwy ktory do niego dochodzi...od strony kolektora ssącego. Miałem już kilka razy takie przypadki....Sprawdźcie więc panowie szczelność tego wężyka....Wyrzucony kod usterki silniczka krokowego nie zawsze musi oznaczać jego faktyczną wadę - jak tam ze sondą λ? Bardzo często jej wadliwe działanie wskutek zużycia powoduje też problemy z biegiem jałowym. Jak wzroslo spalanie, samochód ma np. powyżej 100 000 przebiegu to ona może też być przyczyną takich problemów....

    0
  • #26 27 Sty 2008 12:18
    teges

    Poziom 21  

    Witam. Kod błędu 35 oznacza również nieszczelności w układzie dolotowym silnika sprawdż też czy czasem nie jest pęknięty kolektor ssący na czwartym cylindrze /bardzo częsta usterka w abimexie/

    0
  • #27 01 Lut 2008 17:17
    kkrzys20
    Poziom 10  

    witam a czy moze mi ktos powiedziec bo z moim polonezem jest to rocznik 1997.
    jego glowne grzechy to nie chce chodzic na wolnych obrotach ale po skasowaniu komputera wszystko dziala ok. a na gazie chodzi normalnie . nie wiem czym to moze byc spowodowane ze lapie te bledy czy to moze byc spowodowane jka jade w nocy to swiatla swieca ra mocno a raz slabiej jak swieca slabiej to auto tak jak by wiecej mocy . mam nadzieje ze ktos rozumie cos z tego i moze co poradzic z gory dzieki .

    0
  • #28 25 Lut 2008 21:22
    falcon72
    Poziom 2  

    Ja tez mialem problem z obrotami w polonezie 1,6 GLI tz.podczas jazdy jak dalem na luz to obroty nie spanaly z 2000,a jak sie auto zatrzymalo to automatycznie obroty spadaly na 900.Okazalo sie ze byl zepsutu czujnik predkosci skrzyni biegow,linka jest wkrecona do niego a ten czujnik dopiero do skrzyni.Ja ten czujnik wykrecilem i wkrecilem linke bezposrednio do skrzyni i jest OK.Problem znikl jak reka odjal!!!!!

    0
  • #29 04 Mar 2008 18:50
    DIREKI
    Poziom 1  

    mam problem z zapaleniem poloneza caro plus 1999 wielopunkt. od czego należałoby zacząć, czy ktos wie jak sprawdzic poprawnie działające wtryskiwacze.

    1
  • #30 13 Mar 2008 11:36
    marychu
    Poziom 2  

    Ja tak trochę średnio w temacie, ale żadnego bliższego nie znalazłem.
    Polonez 1.6 `95 lpg nizależnie od temperatury, paliwa i resetów komputera po kilku minutach od odpalenia zaświeca się magiczna kontrolka "Check Engine" i świeci do samego końca. Obroty stabilne koło 1000. Ma ktoś może jakiś pomysł?

    1