Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zest. głośników Creative Inspire 6.1 6600 - trzaski.

02 Kwi 2007 00:09 2234 7
  • Poziom 2  
    Witam.
    Mam problem z głośnikami Creative Inspire 6.1 6600. Kilka dni przed usterką dało się słyszeć od czasu do czasu basowe 'uderzenia' subwoofera, mimo że nie była włączona żadna aplikacja, muzyka czy film. Później nagle zgasła dioda przy regulatorze głośności i głośniki w ogóle przestały funkcjonować. Przy próbie ich ponownego włączenia słychać ten charakterystyczny dźwięk (ciche 'stuknięcie', które zawsze się pojawiało) i cichy szum, świadczący, że głośniki są zasilane. Przy regulacji głośności słychać bardzo głośne trzaski z głośników, które oczywiście w dalszym ciągu nie działają. Podejrzewam, że problem tkwi w tym pilocie regulującym, ale nie znam się na tym.

Bardzo proszę o poradę i pomoc. Może ktoś spotkał się wcześniej z takim problemem?
    Z góry dziękuję za odpowiedź.
  • Poziom 43  
    A jak masz na minimum głośność to też słychać trzaski?
    Podejrzewam końcówkę mocy.
  • Poziom 2  
    Edit: Trzaski zniknęły. Teraz włączanie pilota wraz z regulacją głośności nie daje żadnego efektu, dioda nie świeci, głośniki nie działają. Sprawdziłem wszystkie przewody, nie są uszkodzone.
  • Poziom 43  
    To bez rozebrania i pomiarów napięć się nie obejdzie.Dasz radę?
  • Poziom 2  
    Spróbuję. Zapomniałem jeszcze o czymś - od pewnego czasu był problem z ustawieniem odpowiedniej głośności, także zestaw potrafił sam się sciszać i podgłaśniać. Doszedłem do wniosku, że to może być wina potencjometru w pilocie. Tylko teraz nie wiem czy to mogło mieć związek z wspomnianą usterką, z tym 'tupaniem' subwoofera i ostatecznym padnięciem całego zestawu.
  • Poziom 43  
    Jego zwarcie mogło sie przyczynić do powstałego uszkodzenia (końcówka mocy)=obciążenie zasilacza.
  • Poziom 10