Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
OxomiOxomi
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

schemat interface do mercedesa

02 Apr 2007 10:06 8143 17
  • Level 12  
    Szukam schematu instalacji, ewentualnie jej fragmentu: obwodu kierunkowskazów i podłączenia tablicy wskaźników. A może ktoś walczył z takim przypadkiem: kierunek prawy raz jest, raz nie ma (częściej nie ma), podobnie wskaźniki czasem pokazują, częściej jednak są martwe !!
    [30.03.2021, webinar elektroda] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • OxomiOxomi
  • Level 15  
    Sprawdż połączenia z masą , kostki połączeniowe(złącza) pod kabiną.
    Poszukaj użytkownika Oporniczek i ładnie poproś o schemat to może coś Ci pomoże.Pozdrawiam:D
  • OxomiOxomi
  • Helpful post
    Level 19  
    Dziękuję Grzegorz za dobre słowo! Do 95XF mogę poratować takim schematem.
    Ostatnio miałem przypadek, że uruchomione było ogrzewanie postojowe (mokre), które podczas ( głębokiego snu kierowcy :D) samo się wyłączyło. Rano po odpaleniu silnika temperatura na wskaźniku poszła na MAX, zapaliła się czerwona kontrolka z informacją o przegrzaniu silnika i oczywiście załaczył sie piskliwy brzeczyk. Przedzwoniłem całą instalację poczynając od czujnika temperatury a kończąc na płycie drukowanej tablicy wskaźników -padła elektronika płyty. Widać było na łączeniu pinów z płytą zimne luty - poprawiłem je ale było widocznie za późno. Szybki telefon do servisu i gostek mówi, że jestem trzecim klientem w tym dniu, który pyta o ten element, no i że sam ma na warsztacie auto z tym problemem. Nowa płyta bagatela 2,500 pln! Klient znalazł namiar na handlarza z używanymi częściami i dokonał zakupu w cenie 1,000 pln. kierowca śmigał dwa tygodnie z piskiem w uszach ( jak on to wytrzymał)Profilaktycznie poprawiłem zimne luty a po zamontowaniu wszystko gra.
    Grzesiek jakbyś chciał się pobawić z wymianą uwalonego prawdopodobnie procesora to daj znać - jak temat wypali to otworzymy skup uszkodzonych płytek:D. pozdrawiam Oporniczek.
  • Level 12  
    Wielkie dzięki Oporniczku :!: W moim przypadku też padł procesor. Gość szuka używki. Ze schematu niestety nie zdążyłem skorzystać. Szofer sam sobie znalazł gdzieś zwarcie i kierunki hulają. Ale spoko, jeszcze się przyda! Jeszcze raz dzięki za pomoc !!! POWODZENIA :!:
  • Level 14  
    Witam.Główny problem tkwi w instalacji tego dafa i to powoduje uszkodzenie tej elektroniki.Koszt takiej płytki to jak napisał Oporniczek to 1000zł
  • Level 10  
    Ja też mam problem z elektroniką w dafie - mianowicie podczas gdy otwieram drzwi to automatycznie włącza mi się i świeci na stałe prawa strona kierunkowskazów. Gdy zamknę drzwi to po ok. 2min to gaśnie - ale nie od razu - tylko łagodnie .Ale marna to pociecha bo po przekręceniu stacyjki natychmiast się zapalają i już nie gasną - chyba,że po unieruchomieniu silnika.Bardzo proszę o pomoc lub schemat instalacji - już prawie miesiąc jeżdżę bez lewego kierunkowskazu i to w nocy.Mechanicy bezradnie rozkładają ręce -CZARNA MAGIA!!!

    Dodano po 10 [minuty]:

    Oporniczku pozwoliłem sobie pobrać schemat może on coś pomoże - wielkie dzięki!!!!
  • Level 19  
    Pytanie czy dafik ma zainstalowany alarm?
    Na moje oko, to jest gdzieś zwora pomiędzy przewodem zasilającym lewy kierunek i stykiem włącznika drzwiowego. Aby to weliminować wyciągnij bezpiecznik oświetlenia wnętrza i sprawdź co się będzie działo po otwarciu drzwi. Na razie tyle.
  • Level 21  
    Witam.
    Ja tez mam prosbe do Ciebie Oporniczku.
    Masz moze schemat hamulca gorskiego do dafa85 ati??
    Pozdrawiam.
  • Level 11  
    Mam problem z podłączeniem orginalnych halogenów do Dafa xf chodzi mi o to gdzie on ma włącznik do tych halogenów?
  • Level 14  
    Jeśli chodzi o te halogeny co są w zderzaku to przełącznik ma miejsce pod zespołem zegarów dodatkowo musisz dołożyć przekaznik w odpowiednie pole w desce bezpieczników
  • Level 1  
    Koledzy potrzebuję schematu instalacji elektrycznej do dafa xf 95 1997r lub podpowiedzi, montuję hydraulikę z dafa 2005 rok do dafa 1997 rok i nie mogę znalezdż przewodów niebieskich o nr. 3653 i nr. 3660. Bardzo proszę o szybką odpowiedż.
  • Level 31  
    Masz go na elektrodzie:https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic456398.html
  • User removed account  
  • Level 12  
    witam
    szukam osoby która spotkała się z podobną usterką może ona coś poradzi
    DAF 95 xf rok 2004
    po włączeniu zapłonu czujnik paliwa pokazuje ful i czujnik temperatury nie reaguje przypuszczam że płyta jest uszkodzona do czujników dochodzi 5v jak odłącze przewód od kostki paliwo dalej pokazuj
    ful
  • Level 14  
    Witam.Machtronik siedzę w dafie dość dobrze ale z taką usterką sie nie spotkałem jeśli chodzi o euro 3.możesz mieć uszkodzoną wiązkę podwozia,sterownik nadwozia lub sam zegar co jest mało prawdopodobne no ale.Opisz konkretnie usterkę najlepiej na pw to może coś zaradzimy. potem zobaczę w schemat jak to leci/Pozdrawiam.
  • Level 33  
    Witam co do full i zero, to pewnie padł procek.
    Prześmigałem wszystkie zimne luty i tak jak napisał Oporniczek było już za późno. Przełożyłem nawet procek do sprawnej płyty i to samo. CDVL-2105, CDVL-1302 (te same procki). Jak sobie poradziliście? Jestem właśnie w kontakcie z rosjaninem, co robi zamienniki do tych procków na atmega8. Sygnały z czujników temp. i zbiornika idą bezpośrednio w procesor, podciągnięte tylko prze rezystory do napięcia zasilania procesora. Paranoja jakaś, nawet diód zenera nie ma. więc jakby ktoś się łudził to i w moim przypadku te same objawy co u kolegi machtronik
  • Level 33  
    Witam, udało się kupić nowy procek.
    Zabezpieczenie płyty:

    Teraz kwestia błędu fabrycznego. Otóż zimne luty swoją drogą. Prześwietliłem tą płytę dokładnie i okazało się, że wyżej wspomniane 2 rezystory w obwodzie czujnika paliwa stanowią ogromnie wysokie ryzyko uszkodzenia procesora. Po pierwsze wejścia czujników tepm. i zbiornika są puszczone bezpośrednio w w procek. Nie wiem czy ma wewnętrzne zenery, bo noty katalogowej nie mam.
    2 sprawa - rezystor w obwodzie czujnika paliwa jest podciągnięty do Vcc +5V, co jest jakąś paranoją bo w momencie pojawienia się +24V, zerwania masy na wiązce w strasznie słabej instalacji itp. na procesorze i pamięci pojawia się ok. +18V. Sprawdziłem to na i tak wyjaranej do reszty płycie. Na wspomnianej płycie prawie nic nie zostało z tego rezystora. Rezystor ten jest w takim obwodzie, że jego przepalenie się mogło świadczyć jedynie o obecności przez dłuższy czas napięcia 24V na przewodzie czujnika zbiornika.
    Z kolejnej uszkodzonej sztuki wyciągnąłem procek, pamięć była sprawna. Podawałem wysokie napięcia na każdy z pinów gniazda i okazało się, że w rzeczywistości na 5 z pinów procesora występowało 24V ! W sprawnym egzemplarzu wejścia te są zabezpieczone przeze mnie diodami zenera. To tak na wszelki wypadek.

    Kluczowa sprawa to wywalenie zworki za złączu zbiornika i wstawienie w to miejsce diody tak, że obwód może zamknąć się jedynie od Vcc 5V do masy. Defacto przy pomiarach na stole przy skoku napięcia w tym punkcie na gnieździe poleciała mi w kosmos pamięć 93S46. Stwierdzam z dużym prawdopodobieństwem przyczynę uszkodzeń tych płyt. Chodzi o czujnik zbiornika. Zdjęcia są w załączniku, bo się nie zmieszczą tutaj. Wszystkie diody są opisane na zdjęciach, na zbiornik 6V2, reszta 5V6, gniazdo zbiornika 4148 i dwie prostownicze zaraz na gnieździe. Teraz można spokojnie montować do auta.
    W omawianym przypadku został przegrzany silnik, jak również przerwana była wiązka czujnika zbiornika.
    Pozdrawiam i życzę powodzenia, bo znam ludzi co wydali majątek wymieniali w kółko płyty, które się paliły

    schemat interface do mercedesa
    Attachments: