Szukam schematu instalacji, ewentualnie jej fragmentu: obwodu kierunkowskazów i podłączenia tablicy wskaźników. A może ktoś walczył z takim przypadkiem: kierunek prawy raz jest, raz nie ma (częściej nie ma), podobnie wskaźniki czasem pokazują, częściej jednak są martwe !!
[30.03.2021, webinar elektroda] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
Sprawdż połączenia z masą , kostki połączeniowe(złącza) pod kabiną.
Poszukaj użytkownika Oporniczek i ładnie poproś o schemat to może coś Ci pomoże.Pozdrawiam:D
Dziękuję Grzegorz za dobre słowo! Do 95XF mogę poratować takim schematem.
Ostatnio miałem przypadek, że uruchomione było ogrzewanie postojowe (mokre), które podczas ( głębokiego snu kierowcy ) samo się wyłączyło. Rano po odpaleniu silnika temperatura na wskaźniku poszła na MAX, zapaliła się czerwona kontrolka z informacją o przegrzaniu silnika i oczywiście załaczył sie piskliwy brzeczyk. Przedzwoniłem całą instalację poczynając od czujnika temperatury a kończąc na płycie drukowanej tablicy wskaźników -padła elektronika płyty. Widać było na łączeniu pinów z płytą zimne luty - poprawiłem je ale było widocznie za późno. Szybki telefon do servisu i gostek mówi, że jestem trzecim klientem w tym dniu, który pyta o ten element, no i że sam ma na warsztacie auto z tym problemem. Nowa płyta bagatela 2,500 pln! Klient znalazł namiar na handlarza z używanymi częściami i dokonał zakupu w cenie 1,000 pln. kierowca śmigał dwa tygodnie z piskiem w uszach ( jak on to wytrzymał)Profilaktycznie poprawiłem zimne luty a po zamontowaniu wszystko gra.
Grzesiek jakbyś chciał się pobawić z wymianą uwalonego prawdopodobnie procesora to daj znać - jak temat wypali to otworzymy skup uszkodzonych płytek:D. pozdrawiam Oporniczek.
Wielkie dzięki Oporniczku W moim przypadku też padł procesor. Gość szuka używki. Ze schematu niestety nie zdążyłem skorzystać. Szofer sam sobie znalazł gdzieś zwarcie i kierunki hulają. Ale spoko, jeszcze się przyda! Jeszcze raz dzięki za pomoc !!! POWODZENIA
Ja też mam problem z elektroniką w dafie - mianowicie podczas gdy otwieram drzwi to automatycznie włącza mi się i świeci na stałe prawa strona kierunkowskazów. Gdy zamknę drzwi to po ok. 2min to gaśnie - ale nie od razu - tylko łagodnie .Ale marna to pociecha bo po przekręceniu stacyjki natychmiast się zapalają i już nie gasną - chyba,że po unieruchomieniu silnika.Bardzo proszę o pomoc lub schemat instalacji - już prawie miesiąc jeżdżę bez lewego kierunkowskazu i to w nocy.Mechanicy bezradnie rozkładają ręce -CZARNA MAGIA!!!
Dodano po 10 [minuty]:
Oporniczku pozwoliłem sobie pobrać schemat może on coś pomoże - wielkie dzięki!!!!
Pytanie czy dafik ma zainstalowany alarm?
Na moje oko, to jest gdzieś zwora pomiędzy przewodem zasilającym lewy kierunek i stykiem włącznika drzwiowego. Aby to weliminować wyciągnij bezpiecznik oświetlenia wnętrza i sprawdź co się będzie działo po otwarciu drzwi. Na razie tyle.
Jeśli chodzi o te halogeny co są w zderzaku to przełącznik ma miejsce pod zespołem zegarów dodatkowo musisz dołożyć przekaznik w odpowiednie pole w desce bezpieczników
Koledzy potrzebuję schematu instalacji elektrycznej do dafa xf 95 1997r lub podpowiedzi, montuję hydraulikę z dafa 2005 rok do dafa 1997 rok i nie mogę znalezdż przewodów niebieskich o nr. 3653 i nr. 3660. Bardzo proszę o szybką odpowiedż.
witam
szukam osoby która spotkała się z podobną usterką może ona coś poradzi
DAF 95 xf rok 2004
po włączeniu zapłonu czujnik paliwa pokazuje ful i czujnik temperatury nie reaguje przypuszczam że płyta jest uszkodzona do czujników dochodzi 5v jak odłącze przewód od kostki paliwo dalej pokazuj
ful
Witam.Machtronik siedzę w dafie dość dobrze ale z taką usterką sie nie spotkałem jeśli chodzi o euro 3.możesz mieć uszkodzoną wiązkę podwozia,sterownik nadwozia lub sam zegar co jest mało prawdopodobne no ale.Opisz konkretnie usterkę najlepiej na pw to może coś zaradzimy. potem zobaczę w schemat jak to leci/Pozdrawiam.
Witam co do full i zero, to pewnie padł procek.
Prześmigałem wszystkie zimne luty i tak jak napisał Oporniczek było już za późno. Przełożyłem nawet procek do sprawnej płyty i to samo. CDVL-2105, CDVL-1302 (te same procki). Jak sobie poradziliście? Jestem właśnie w kontakcie z rosjaninem, co robi zamienniki do tych procków na atmega8. Sygnały z czujników temp. i zbiornika idą bezpośrednio w procesor, podciągnięte tylko prze rezystory do napięcia zasilania procesora. Paranoja jakaś, nawet diód zenera nie ma. więc jakby ktoś się łudził to i w moim przypadku te same objawy co u kolegi machtronik
Witam, udało się kupić nowy procek.
Zabezpieczenie płyty:
Teraz kwestia błędu fabrycznego. Otóż zimne luty swoją drogą. Prześwietliłem tą płytę dokładnie i okazało się, że wyżej wspomniane 2 rezystory w obwodzie czujnika paliwa stanowią ogromnie wysokie ryzyko uszkodzenia procesora. Po pierwsze wejścia czujników tepm. i zbiornika są puszczone bezpośrednio w w procek. Nie wiem czy ma wewnętrzne zenery, bo noty katalogowej nie mam.
2 sprawa - rezystor w obwodzie czujnika paliwa jest podciągnięty do Vcc +5V, co jest jakąś paranoją bo w momencie pojawienia się +24V, zerwania masy na wiązce w strasznie słabej instalacji itp. na procesorze i pamięci pojawia się ok. +18V. Sprawdziłem to na i tak wyjaranej do reszty płycie. Na wspomnianej płycie prawie nic nie zostało z tego rezystora. Rezystor ten jest w takim obwodzie, że jego przepalenie się mogło świadczyć jedynie o obecności przez dłuższy czas napięcia 24V na przewodzie czujnika zbiornika.
Z kolejnej uszkodzonej sztuki wyciągnąłem procek, pamięć była sprawna. Podawałem wysokie napięcia na każdy z pinów gniazda i okazało się, że w rzeczywistości na 5 z pinów procesora występowało 24V ! W sprawnym egzemplarzu wejścia te są zabezpieczone przeze mnie diodami zenera. To tak na wszelki wypadek.
Kluczowa sprawa to wywalenie zworki za złączu zbiornika i wstawienie w to miejsce diody tak, że obwód może zamknąć się jedynie od Vcc 5V do masy. Defacto przy pomiarach na stole przy skoku napięcia w tym punkcie na gnieździe poleciała mi w kosmos pamięć 93S46. Stwierdzam z dużym prawdopodobieństwem przyczynę uszkodzeń tych płyt. Chodzi o czujnik zbiornika. Zdjęcia są w załączniku, bo się nie zmieszczą tutaj. Wszystkie diody są opisane na zdjęciach, na zbiornik 6V2, reszta 5V6, gniazdo zbiornika 4148 i dwie prostownicze zaraz na gnieździe. Teraz można spokojnie montować do auta.
W omawianym przypadku został przegrzany silnik, jak również przerwana była wiązka czujnika zbiornika.
Pozdrawiam i życzę powodzenia, bo znam ludzi co wydali majątek wymieniali w kółko płyty, które się paliły