Witam mam pralkę Candy Aquamatic 8T
Być może zdjęcie jest zbędne, ale jest to wg. mnie bardzo nietypowa pralka (...) "miniaturka" ok 75 cm. wysokości - wkład 2.5 kg
Problem polega na tym, że przestała wirować. Objawy są takie, że przy załadowanym zbiorniku "wirowanie ani ruszy" - przy pustym zbiorniku wykonuje 3 - 4 obroty z minimalną prędkością obrotową 1-2 obr/sek i dalej się zatrzymuje. Wykonałem doświadczenie polegające na tym, że: zablokowałem śrubokrętem zamek drzwiowy - tak żeby była możliwa praca pralki z otwartymi drzwiami... i podczas wykonywania przez pralkę tych 3 - 4 obrotów, byłem w stanie zatrzymać zbiornik ręką !!! silnik pralki podczas wirowania nie ma siły !!! .
Podejrzewałem jakiś kondensator przy silniku ale ta pralka ma silnik typu szczotkowego i żadnego kondensatora przy silniku nie ma. Jest jeden kondensator na samym wejściu (zaraz za przewodem zasilającym) ale wg. mojej wiedzy wygląda on na jakiś filter p-zakłuceniowy (?) ale mogę się mylić.
Czy takie objawy mogą świadczyć o przepaleniu się silnika ? Silnik obejrzałem (lusterkiem ze wszystkich stron) i jego uzwojenia nie wyglądają na spalone...
Gdzie jeszcze mogę szukać przyczyny ?

Być może zdjęcie jest zbędne, ale jest to wg. mnie bardzo nietypowa pralka (...) "miniaturka" ok 75 cm. wysokości - wkład 2.5 kg
Problem polega na tym, że przestała wirować. Objawy są takie, że przy załadowanym zbiorniku "wirowanie ani ruszy" - przy pustym zbiorniku wykonuje 3 - 4 obroty z minimalną prędkością obrotową 1-2 obr/sek i dalej się zatrzymuje. Wykonałem doświadczenie polegające na tym, że: zablokowałem śrubokrętem zamek drzwiowy - tak żeby była możliwa praca pralki z otwartymi drzwiami... i podczas wykonywania przez pralkę tych 3 - 4 obrotów, byłem w stanie zatrzymać zbiornik ręką !!! silnik pralki podczas wirowania nie ma siły !!! .
Podejrzewałem jakiś kondensator przy silniku ale ta pralka ma silnik typu szczotkowego i żadnego kondensatora przy silniku nie ma. Jest jeden kondensator na samym wejściu (zaraz za przewodem zasilającym) ale wg. mojej wiedzy wygląda on na jakiś filter p-zakłuceniowy (?) ale mogę się mylić.
Czy takie objawy mogą świadczyć o przepaleniu się silnika ? Silnik obejrzałem (lusterkiem ze wszystkich stron) i jego uzwojenia nie wyglądają na spalone...
Gdzie jeszcze mogę szukać przyczyny ?