Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PROTEL DXP - prosta płytka...

SebaS 04 Paź 2003 11:19 5741 11
  • #1 04 Paź 2003 11:19
    SebaS
    Poziom 10  

Witam.
    Czy ktos moglby mi w skrocie opisac jak w Protelu DXP zrobic prosta plytke np. o wymiarach 100x100mm. Ze schematami sobie radze ale do PCB jest tyle opcji, ze jestem juz z tego zielony :cry: . Czy mozna zrobic plytke jednostronna?
    Bardzo bylbym wdzieczny gdyby komus sie to chcialo opisac...
    Pozdrawiam: -Seba

0 11
  • #2 04 Paź 2003 13:08
    elektryk
    Poziom 42  

SebaS napisał:
    Czy mozna zrobic plytke jednostronna?
    Bardzo bylbym wdzieczny gdyby komus sie to chcialo opisac...
    ... gdyby komuś by się chciało przeszukać archiwum forum.

0
  • #3 22 Lis 2003 19:22
    lukas0987
    Poziom 18  

Aby zrobić płytkę jednostronną naciśnij L i wyłącz Top Layer.
    Pozdrawiam

0
  • #4 24 Mar 2005 23:35
    ToMo6
    Poziom 15  

Ja tesh mam pytanie dotyczące Protela DXP 2002.

Narysowałem sobie schemat i chcialby teraz zrobić płytkę ale właśnie z tym mam problem. Nie wiem jak przejść z projektowania schematu do projektowania PCB. Czy ktoś mógłby mi to wytłumaczyć jak to zrobić ?

0
  • #6 25 Mar 2005 08:01
    zatiro
    Poziom 17  

Witajcie.

ToMo6:

Robisz tak:
    1. Rysujesz schemat i spardzasz czy wszystkie elementu mają zdefiniowane footpriny.
    2. Zapisujesz schemat.
    3. Otwierasz nowe PCB, na warstwie Keep-Out Layer rysujesz obrys płytki, nazywasz i zapisujesz.
    4. W edytorze PCB w menu Design opcja Import.
    5. Możesz sprawdzić czy powiązał ci odpowiednio elementy ze schematu z elementami na pcb: w menu Project opcja component links.
    6. Teraz wystarczy rozmieścić elementy na pcb i użyć AutoRoute.