Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PLC Fatek
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z Renault Laguna 2.2 D

BodzioM 03 Kwi 2007 13:48 7875 11
  • #1 03 Kwi 2007 13:48
    BodzioM
    Poziom 10  

    Witam. Na Forum od niedawna,mam problem z laguna 2.2D a dokladnie z przekaznikiem swiec zarowych Sagem. Swiece nie grzeja (wszystkie sprawne) kontrolka (spiralka)mruga przez jakies 30 do 40 sekund po wlaczeniu zaplonu lub starcie (oczywiscie na krotko) silnika. Czy mozna go zastapic zwyklym przekaznikiem do swiec od starego VW.Moj orginal ma dwie kwadratowe wtyczki po 12 pin karzda,jedna 2 pin na swiece i zasilanie plusem na srube 6mm.Za uzywany orginal wolaja dosc sporo a ten uszkodzony po rozebraniu okazal sie byc prawie w calosci zalany silikonem czy czyms podobnym.Prosze o pomoc.

    0 11
  • ambtechnic
  • #2 03 Kwi 2007 19:39
    mateo027
    Poziom 26  

    Podlacz pod tester i zobacz dlaczego miga kontrolka swiec,moze masz blahy problem typu brak jakiegos sygnalu. Jesli bedzie uszkodzony calkiem to funkcje grzania swiec mozesz podlaczyc do oddzielnego sterownika.Ten ktory masz w aucie steruje cala elektronika diesla,solenoidami w pompie itp.

    0
  • #3 05 Kwi 2007 21:37
    BodzioM
    Poziom 10  

    Prubowalem podlaczyc do KTS na ktorym pracowalem do niedawna,ale wedlug programu ten model auta nie ma funkcji samo diagnozy ukladu sterowania silnika tylko ABS i poduchy.KTS nie mogl sie polaczyc z jedn.ster.Poslucham jednak rady i jutro udam sie do serwisu Renault.Zobaczymy co tam powiedza bo na kompie firmowym powinno byc latwiej.

    0
  • ambtechnic
  • #4 05 Kwi 2007 22:50
    mateo027
    Poziom 26  

    Walizka na pewno lyknie ten sterownik

    0
  • #5 22 Kwi 2007 10:28
    mlody91
    Poziom 20  

    Witam,
    a może pan podać numer ze sterownika HOM i BVM,
    Te sterowniki mam po części rozgryzione. Może być, że urządzenie peryferyjne jest uszkodzone np. potencjometr na pompie wtryskowej, któryś czujnik od temperatury. Sterownik mam w 80% rozgryziony. Sam sobie zrobiłem samoróbkę, ale teraz kupiłem okazyjnie SPRAWNY całkowicie na allegro.pl, trochę nowszy niż potrzebuje ale działa.

    Niech pan poda te numery to w tedy będziemy myśleć co dalej, można odczytać z białej naklejki na sterowniku SAGEM numer BVM, a poniżej jest HOM

    0
  • #6 22 Kwi 2007 12:33
    mateo027
    Poziom 26  

    Nie ma co tu rozgryzac tylko na walizke sie udac!

    0
  • #7 23 Kwi 2007 14:58
    mlody91
    Poziom 20  

    na jakieś walizki w serwisie i płacić kasę, tak najłatwiej nie ma co. Ale to jest portal elektroniczny, a problem jest właśnie z elektroniką tego pojazdu. Więc niech właściciel poda numery które są w/w i będziemy dalej myśleć.

    0
  • #8 23 Kwi 2007 16:56
    mateo027
    Poziom 26  

    No pewnie, ze najlatwiej. Ale przepraszam, prawda, lepiej wymienic pare elementow kosztujacych x razy wiecej jak diagnostyka walizka i w koncu trafic...uwierz mi,ze zrobilem wiecej renowek i wiem co mowie.

    0
  • #9 21 Cze 2009 18:51
    382335
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 22 Cze 2009 20:18
    382335
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 22 Cze 2009 21:24
    mlody91
    Poziom 20  

    ja bym polował na aukcjach, ale kupiłem chyba 4 takie sterowniki i w każdym było coś nie tak

    0