Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fabia 1.2- przeróbka świateł.

03 Kwi 2007 20:25 5584 21
  • Poziom 28  
    W związku z przepisami , które mają wejść już niedługo - jazda na światłach mijania cały rok . Jak w prosty sposób przerobić instalację elektryczną tak aby wyłączenie stacyjki kluczykiem spowodowało automatycznie wyłączenie świateł mijania , natomiast załączenie stacyjki powodował o automatycznie włączenie świateł. Tak miałem w starym UNO - na okres jesienno-zimowy włączałem na stałe światła mijania włącznikiem do świateł a dalszą manipulacja odbywała się tylko kluczykiem w stacyjce .
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 22  
    Mysle nad takim samym rozwiazaniem w Avensisie ale po ogledzinach instalacji (nikaj nie moge dostac schematu :( stwierdziłem ze najlepszym rozwiazaniem pod kilkoma wzgledami bedzie automatyczny włącznik swiateł - linku do allegro nie zamieszcze bo ponoć niewolno - co osobiscie uważam za bzdure - ale poszukaj i znajdziesz.
  • Poziom 28  
    Na tej grupie tematycznej jestem po raz pierwszy ale na innych grupach linków jest co nie miara.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 22  
    tak czy siak niewolno to niewolno :( - wpisz na allegro automatyczny włącznik swiateł i po sprawie lub zobacz aukcje uzytkownika "genio21"
    ma ten włacznik to do siebie ze włancza swiatła dopiero po uruchomieniu silnika co moim zdaniem jest duzą zaletą!
  • Poziom 28  
    Przeszukałem allegro i znalazłem kilka ofert od 30 do 100zł. Ciekawe jak to się sprawuje w praktyce . Chyba to będzie jedyne wyjście .
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 25  
    Aby zrobic tak,żeby światła załączały się po włączeniu stacyjki i gasły po jej wyłączeniu,wystarczy przewód zasilający włącznik świateł,który jest podłączony prosto z akumulatora,wpiąć pod zacisk 15/54 stacyjki(+12V po włączeniu stacyjki).Warunkiem jest,żeby włącznik świateł miał osobne styki zasilające dla świateł pozycyjnych i mijania.Bo jeżeli będzie miał tylko jeden styk zasilający,to po takiej przeróbce również światła postojowe będa się włączały po włączeniu stacyjki.W takim przypadku,należałoby zstosować drugi przekaźnik,którego styk 30 zasilany by był ze styku 87 świateł,a styk 85 z 15/54 stacyjki.Dodatkowo można zastosować jeszcze przekaźnik 20A w obwodzie styku 50 stacyjki(rozrusznik).Rozłączałby on światła i po odpowiednim podłączeniu inne odbiorniki które pożerają dużo prądu,co jest niekorzystne dla akumulatora podczas rozruchu silnika.
  • Poziom 28  
    Albercik 321 a możesz to narysować?

    Kiedyś widziałem jakiś układ z diodami włączonymi przy przełączniku
    ale nie pamientam czy to było zastępcze dla przekaźników.
  • Poziom 28  
    W elektryce samochodowej nie jestem za mocny i ciężko jest dokonac przeróbki na podstawie opisu / nawet nie mam schematu fragmentu instalacji elektrycznej / Przydałby sie jakiś dokładniejszy opis. może jakiś rysunek.
  • Poziom 25  
    Sorki za opóźnienie,ale okres przedświąteczny...:D.Nie mam przed oczami schemaciku Skody,ale na szybko narysowałem jak podłączyć przekaźnik w obwód stacyjki,który podczas kręcenia rozrusznikiem,będzie wyłączał odbiorniki,które pobierają duży prąd,np.światła mijania,drogowe,ogrzewanie tylnej szyby,lusterek,foteli,dmuchawa.Podczas przeróbki tej części instalacji,należy zwrócić uwagę,na styki stacyjki.Przekaźnik należy wpiąć w obwód styku 15/54(przeważnie jest to przewód błękitny).Wpięcie w obwód przekaźnika styku 30 stacyjki,spowoduje,że nie uruchomisz samochodu,ponieważ styk 30 jest połączony ze stykiem 50 podczas rozruchu,aby zapewnić napięcie na ECM(czujniki) i na cewce zapłonowej.
    Natomiast drugi rysunek,pokazuje jak w prosty sposób przerobić instalację,zby po włączeniu "na stałe" włącznika świateł zewnętrznych,światła mijania włączały się po włączeniu stacyjki,a wyłączały się po jej wyłączeniu.Poprostu we włączniku świateł zewnętrznych,należy przepiąć przewód zasilający przełącznik świateł(obwód świateł mijania i drogowych),który jest zasilany z akumulatora na styk 15/54 stacyjki.Dodatkowo można w ten obwód podłączyć przekaźnik główny,który będzie wyłączał te światła podczas kręcenia rozrusznikiem(drugi rysunek).Schemat z włącznikiem świateł przedstawia również prawidłowe,podłączenie świateł dziennych.
  • Poziom 14  
    a moze lepiej przeprogramowac komputer przeciez fabia idzie na szweda i tam no problem jest to fabrycznie zrobione
  • Poziom 22  
    Co do układu z Alegro posiadam taki już dwa lata i jestem zadowolony chodzi bezbłednie i jak narazie niezawodnie światła załączają się po 6 sekundach od włączenia stacyjki a przy każdym rozruchu się rozłanczają i po 6 sekundach ponownie się załączają a podłączenie jest dość proste można podpiąć pod kostkę od przełącznika lub bezpośrednio pod bezpieczniki od świateł.
  • Poziom 28  
    Faktycznie dla laika najprostszą metodą jest układ z Allegro . Napisz , którą wersję z Allegro posiadasz ponieważ znalazłem kilka różnych ofert różnych wytwórców.
  • Poziom 25  
    Nadawca - masz rację,po co przepiąć jeden przewód na włączniku świateł i zrobić to za darmo w ciągu kilku minut,skoro można na coś wydać kasiurę na Allegro i wpakować dodatkową elektronikę do samochodu?Laikowi lepiej grzebać w instalacji,niż przepiąć jeden przewód....
  • Poziom 28  
    Albercik 321 - zgadzam się z tobą w 100% . Napisałeś jeden przewód - nie mogę sobie uzmysłowić który to przewód . Może poświęcisz mi jeszcze chwilę cierpliwości i jeszcze raz powiesz , który to przewód - jak go odnależć.
  • Poziom 24  
    To ten przewód na którym jest cały czas +12V.Sprawdzisz to kontrolką (żarówka 12V).Wyłącznik świateł wyłączony i sprawdzaj na przewodach dochodzących do niego.Powodzenia i wesołych świąt.
  • Poziom 22  
    Co wy mu doradzacie!! przecież gostek straci postojówki w najlepszym wypadku (bedą swiecic tylko na włączonym kluczyku). A jak zacznie kupywac te przekazniki i to łączyć to raz ze koszt bedzie podobny do tego "moduliku" z zllegro a dwa ze jak na "początkującego" to może to przynieść efekt bardzo "spontaniczny" :)
  • Poziom 25  
    Nadawca - cierpliwość tu powinien mieć każdy,bo to forum,na którym staramy się pomagać,tym,którzy czegoś nie wiedzą.Zróbmy inaczej - napisz najpierw jak włączasz światłe zewnętrzne i jak je przełączasz na mijania/drogowe.- masz tylko jeden włącznik zespolony przy kierownicy,taki obrotowy,czy masz dwa - włacznik świateł osobno gdzieś na desce rozdzielczej i przełącznik przy kierownicy..Bo ja się chyba zagalopowałem i zapomniałem o tym,a nie pamiętam jak jest w Skodzie.
  • Poziom 28  
    Tak w sumie są dwa przełączniki - jeden obrotowy 0-postojowe-mijania i drugi przy kierownicy- światła długie.
  • Poziom 22  
    Albercik 321 napisał:
    Natomiast drugi rysunek,pokazuje jak w prosty sposób przerobić instalację,zby po włączeniu "na stałe" włącznika świateł zewnętrznych,światła mijania włączały się po włączeniu stacyjki,a wyłączały się po jej wyłączeniu.po prostu we włączniku świateł zewnętrznych,należy przepiąć przewód zasilający przełącznik świateł(obwód świateł mijania i drogowych),który jest zasilany z akumulatora na styk 15/54 stacyjki.Dodatkowo można w ten obwód podłączyć przekaźnik główny,który będzie wyłączał te światła podczas kręcenia rozrusznikiem(drugi rysunek).Schemat z włącznikiem świateł przedstawia również prawidłowe,podłączenie świateł dziennych.


    Sposób może i dobry ale co będzie jak wyśądzie przekażnik wtedy szukanie i jazda beż świateł a zalożenie dodatkowego urządzenia bez ingerencji w obecny daje nam pewnoć że jak coś się zepsuje poprostu włączam świata po staremu . Czyli mam samozałączenie świateł a wkażdej chwili moge włączyć starym sposobem bez przekażnika .A koszt urządzenia to zaledwie 30zł i trochęgrzebania.
  • Poziom 25  
    W takim razie układ połączeń wygląda tak jak na rysunku 1 lub na rysunku 2(musisz sprawdzić układ wewnętrzny połączeń włącznika świateł).Jeżeli do włącznika dochodzą 4 przewody(rys.1),to musisz zrobić tak jak przedstawia to rysunek 3.Jeżeli natomiast do włącznika dochodzą tylko 3 przewody(rys.2),to musisz przepiąć zasilanie przekaźników - wypiąć przewód na którym jest cały czas napięcie z akumulatora i wpiąć przewód poprowadzony ze styku 15/54 stacyjki(+12V po włączeniu stacyjki),tak jak to jest na rysunku 4.Oczywiście dla świateł mijania i świateł drogowych są osobne przekaźniki i należy w obu przekaźnikach przepiąć zasilanie styku 30.Mam nadzieję,że załapiesz o co chodzi.
    Taka przeróbka nic nie będzie cię kosztować.Zajmnie ci tylko troszkę czasu.Sorki za jakość,ale brak czasu robi swoje - święta...:D
  • Poziom 15  
    panowie wasze rozwazania pomijaja oswietlenie tablicy rejestacyjnej.
  • Poziom 20  
    Mam wstawiony autommat w fabii uzylem 3 przekaznikow poniewaz nie mialem przekaznikow wielostykowych oraz 4diod zasilajacych 4obwody pozycje lewe ,prawe tablica i deska swiatla wlaczaja sie po wcisnieciu sprzegla calosc podlacza sie do wlacznika swiatel wlacznik swiatel i automat dzialaja niewzaleznie od siebie