Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik zaburtowy Honda BF8

04 Apr 2007 09:33 10034 4
  • Level 10  
    Witam.
    Kupiłem silnik Hondy BF8 http://www.ariespower.com.pl/honda-marine/silniki-zaburtowe/moc-od-8-km-do-20-km/bf-8, czterosuw dwucylindrowy o mocy 8kM, problem w tym że okazał się za mały. Mam w związku z tym pytanie do zorientowanych kolegów czy nie dało by się go podkręcić do mocy 10kM.
    Model BF10 o mocy 10 kM ma tę samą pojemność co BF8. Różnica w dokumentacji technicznej to obroty maksymalne, pewnie coś jeszcze ;).
    Jak lub gdzie można by go przerobić ? Serwis hondy nie chce ze zrozumiałych powodów.
    Pozdrawiam
  • Level 22  
    Sprobuj oddławic wydech . Jesli tłumik jest zewnętrzny to moze zastosować tłumik przelotowy. Poza tym sprawa gaźnika/gaźników. W mocniejszym modelu mogą byc o większej gardzieli. Filtr powietrza zastosuj firmy KN i wyreguluj do tego filtra i od dławionego wydechu skład mieszanki.
    W silnikach 4T mozna tez sie pobawić w przyspieszenie zapłonu o ok 5stp.
    Jeśli silniki nie róznia sie między sobą wałkami rozrządu to te czynności powinny trochę zwiększyć moc.
  • Level 10  
    Gdzie mógłbym dostać taki gaźnik czy moduł zapłonowy?
    W wydechu nie chciałbym nic zmieniać bo to sporo pracy a skutek niepewny.
  • Level 22  
    Wydech to podstawa , tak samo jak gaźnik.
    zmianę punktu zapłonu możesz zrobić po przez rozpiłowanie otworów w podstawie impulsatora i przestawieniu go o ok 5spt wyprzedzając dodatkowo zapłon.
    Co do gaźnika to zmierz średnice gardzieli w oryginalnym i jeśli ma np 20mm to zastosuj wiekszy np 22- 24mm. Dzieki temu silnik powinien wyżej sie kręcić.
    Niestety sa to przeróbki wymagające odrobiny wiedzy wiec raczej nie dla laików. Najtrudniejsze po przeróbce będzie dostrojenie tego wszystkiego by silnik chodził optymalnie.
  • Level 33  
    Tak jak kolega wyzej pisze mozna podkrecic, ale prosto mozna tez zwiekszyc dawke paliwa, w hondzie to z regoly jest tak ze trzeba wymienic dysze w gazniku, lub ją rozwiercic. Zrób fotki szczegolnie gaznika, zobaczymy jak to wyglada. Jesli chodzi o pojemnosc, to byc moze jest pomylka na stronie, nie sadze zeby te 2KM to byla kwestia tylko przydlawienia. Najlepiej byloby znalezc w necie dokumentacje serwisową tego silnika. Moze sie tez okazac ze to tylko przepustnica jest zblokowana przez producenta i nie otwiera sie calkowicie, tak jak to czesto sie robi w skuterkach.
    Aha i przypominam sobie jak kiedys bylem na kursie sternika :), to tlumaczyli nam o tych śrubach. Są różne rodzaje i wymieniając na inne można sobie np. zwiekszyc przyspieszenie ale za to predkosc spadnie itd... to tak jak kola w samochodzie.