Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Diagnostyka starszych japońców

matidanko6 05 Apr 2007 18:21 5704 28
  • #1
    matidanko6
    Level 27  
    Słuchajcie jaki sprzętpolecacie do diagnostyki Japońców?
  • Helpful post
    #2
    milejow
    Level 43  
    Jak trafi mi sie jakis japoniec to jade go SNAP ON-emSUN1000.Jest to stary sprzet do amerykancow(w nich robie)ale mam cartridze z softem asian import.To stosunkowo tani sprzet bo juz dosc stary ale daje sobie rade

    Dodano po 1 [minuty]:

    Z softem jaki mam jedzie auta do 2000roku
  • Helpful post
    #3
    zwirek1
    Level 30  
    matidanko6 wrote:
    Słuchajcie jaki sprzętpolecacie do diagnostyki Japońców?

    dioda led + opornik + tabela kodów
    pzdr :D
  • #4
    milejow
    Level 43  
    Tak przy okazji pytanie do ZWIRKA.Masz jakies info techniczne do CAMRY 3,0 V6 95r wer.USA?Mam maly problem,skanowalem gosciowi to auto bo chodzily caly czas wentyle na wolnym biegu.Pokazalo usterke cz.temp.plynu(ten do sterownika).Wymieniony,wentyle chodza dalej na wolnym biegu.Czy tam przypadkiem nie powinny ciagle chodzic?Odczyt temp.nagrzanego silnika na skanerze ok(90-93stopnie)powyzej wlacza sie bieg wyzszy.Przekazniki tez ok.
  • #5
    zwirek1
    Level 30  
    milejow wrote:
    Tak przy okazji pytanie do ZWIRKA.Masz jakies info techniczne do CAMRY 3,0 V6 95r wer.USA?Mam maly problem,skanowalem gosciowi to auto bo chodzily caly czas wentyle na wolnym biegu.Pokazalo usterke cz.temp.plynu(ten do sterownika).Wymieniony,wentyle chodza dalej na wolnym biegu.Czy tam przypadkiem nie powinny ciagle chodzic?Odczyt temp.nagrzanego silnika na skanerze ok(90-93stopnie)powyzej wlacza sie bieg wyzszy.Przekazniki tez ok.

    info nie posiadam - inna specjalizacja
  • #6
    matidanko6
    Level 27  
    pytanie do zwirek_1 a masz może tabelę? bo nigdzie nie mogłem znaleść i między które styki musze wpiąć diodkę?
  • #7
    zwirek1
    Level 30  
    matidanko6 wrote:
    pytanie do zwirek_1 a masz może tabelę? bo nigdzie nie mogłem znaleść i między które styki musze wpiąć diodkę?

    bawiłem się trochę w diagnostykę mazdy ale tu sprawa była prosta bo wszystko na obd i kody uniwersalne a posiłkowałem się na forum mazdy
  • #8
    Ruffus-servis
    Level 17  
    jesli chodzi o diode i zworke to jest taka ksiazka kiedys nawet krytykowana na forum za prostote haha ale sa wniej opisy gdzie zrobic zworke, gdzie wpiac diode i podane sa tabele z kodami.niepamietam nazwy ale pozniej jak bede mial czas moge podac lub zeskanowac i przeslac co Cie interesuje.pozdrawiam
  • #9
    grzebacz
    Level 21  
    złącze masz w komorze silnika?kod tego silnika 3vz-fe?w prostokątnym gniastku zmostkuj:te1 i e1,błyski jak w sroplu.
  • #10
    matidanko6
    Level 27  
    złącze jest przy bezpiecznikach a sterownik na nadkolu z gniazdem na płaskiej większej ścianie sterownika
  • #11
    nsz
    Level 14  
    matidanko6 wrote:
    Słuchajcie jaki sprzętpolecacie do diagnostyki Japońców?


    Wszystkie starsze japonce maja kody blyskowe, chyba ze jest
    tam gniazdo 16-stykowe obd2!!!
    Do kazdego modelu jest inna procedura czyli
    albo zwarcie stykow w zlaczu i blyskanie lampki check engine,
    albo bezposrednie podlaczenie woltomierza analogowego
    lub diody do odpowiednich stykow w zlaczu, nastepnie
    sekwencje kodow mozna odczytac z tabeli.
    Jest taka ksiazka "kody bledow" ewentualnie
    mozna tez znalezc na google.
  • #12
    matidanko6
    Level 27  
    do poprzednika doskonale o tym wiem ale mi chodzi teraz o to jaka jest ta procedura w sonacie 20 z 1993 roku i o tabelkę błędów ponieważ nie moge nigdzie jej znaleś a w póżniejszym terminie chce kupić sprzecik dotych moleństw i również prosze o wwwypowiedzi na temat sprzętów

    Dodano po 11 [minuty]:

    byłbym strasznie wdzięczny za tę książeczkę
  • #13
    nsz
    Level 14  
    matidanko6 wrote:
    do poprzednika doskonale o tym wiem ale mi chodzi teraz o to jaka jest ta procedura w sonacie 20 z 1993 roku i o tabelkę błędów ponieważ nie moge nigdzie jej znaleś a w póżniejszym terminie chce kupić sprzecik dotych moleństw i również prosze o wwwypowiedzi na temat sprzętów

    Dodano po 11 [minuty]:

    byłbym strasznie wdzięczny za tę książeczkę


    Hunday z tego okresu mial elektronike miitsubischi eci.
    Podlanczasz zwykle woltomierz analogowy do skrajnych stykow
    w gniezdzie diagnostycznym ale na krzyz!!!
    Sa tam dwa rzedy stykow, czyli podlanczasz do skrajnych po
    przekatnej.
    Woltomierz natychmiast zacznie migac, jesli miga nieustannie
    i bez barier czasowych tzn. ze kodu nie zanotowal.
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    nsz
    Level 14  
    nsz wrote:
    matidanko6 wrote:
    do poprzednika doskonale o tym wiem ale mi chodzi teraz o to jaka jest ta procedura w sonacie 20 z 1993 roku i o tabelkę błędów ponieważ nie moge nigdzie jej znaleś a w póżniejszym terminie chce kupić sprzecik dotych moleństw i również prosze o wwwypowiedzi na temat sprzętów

    Dodano po 11 [minuty]:

    byłbym strasznie wdzięczny za tę książeczkę


    Hunday z tego okresu mial elektronike miitsubischi eci.
    Podlanczasz zwykle woltomierz analogowy do skrajnych stykow
    w gniezdzie diagnostycznym ale na krzyz!!!
    Sa tam dwa rzedy stykow, czyli podlanczasz do skrajnych po
    przekatnej.
    Woltomierz natychmiast zacznie migac, jesli miga nieustannie
    i bez barier czasowych tzn. ze kodu nie zanotowal.

    http://www.idmoc.com/Download/MITSUBISHI%20ERROR%20CODE%20and%20Self%20DIAGNOSTIC.pdf

    Pamietaj ze twoje kody to nie obd2, zwroc uwage na rysunku.
  • #16
    matidanko6
    Level 27  
    elektrit wrote:
    hyundai i mitsubishi diagnozuje się diodą świecącą, najlepsze są starszawe hondy, nie trzeba nic do diagnozy, wystarczy odchylić dywanik :)



    tam jest komputer wiem a sterownik przy nadkolu ale co ma mi to dać?
  • #17
    nsz
    Level 14  
    Tak wogole to o co ci chodzi???
    Podalem ci link z kodami ktory pasuje do twojego Hundai.
    Dziekuje.
  • #18
    User removed account
    User removed account  
  • #19
    matidanko6
    Level 27  
    no ten niestety nie ma diodki z soczewką
  • #20
    matidanko6
    Level 27  
    do poprzednika drogi kolego troche kultury zanizasz poziom tego forum.
  • #21
    matidanko6
    Level 27  
    przy podłaczeniu albo diody albo Voltomierza analaogowego nic sią z nimi nie dzieje nie ygnalizują niczego tlko podczas odpalania woltomierz odchyla się na 4 V i tyle
  • #22
    zwirek1
    Level 30  
    a wprowadzenie w tryb diagnostyki -zwora albo przełącznik ?
  • #23
    matidanko6
    Level 27  
    jaki przełącznik?
  • #24
    hasiek
    Level 15  
    Jeśli pozwolicie to dołączę się do tematu. Mam taki samochód Mitsubishi Colt 1991 rok silnik 1500 o oznaczeniu 4G15 wtrysk MPi. Chciałem odczytać kody bo silnik nienajlepiej chodzi i zapala się lampka Check, ale za Chiny ludowe nie mogę znaleźć gniazda diagnostycznego. Czy ten wynalazek ma coś takiego a jeżeli tak to gdzie? Będę wdzięczny za pomoc.
  • #26
    magik332
    Level 25  
    hasiek wrote:
    Jeśli pozwolicie to dołączę się do tematu. Mam taki samochód Mitsubishi Colt 1991 rok silnik 1500 o oznaczeniu 4G15 wtrysk MPi. Chciałem odczytać kody bo silnik nienajlepiej chodzi i zapala się lampka Check, ale za Chiny ludowe nie mogę znaleźć gniazda diagnostycznego. Czy ten wynalazek ma coś takiego a jeżeli tak to gdzie? Będę wdzięczny za pomoc.
    Witaj tu masz tabele kodów i jak odczytac
  • #27
    hasiek
    Level 15  
    Dzięki za szybką pomoc. Problem częściowo rozwiązany gniazdo znalazłem. Z odczytanych kodów wnioskuję że coś nie tak jest z przepływką. Jest jeszcze jedna niewiadoma. Na schemacie jeden pin w ECU ma stałe zasilenie a u mnie wszystkie zasilenia są przez stacyjkę co powoduje że błędy po wyłączeniu zapłonu kasują się i nie można ich już odczytać. Nie wiem czy to tak ma być, czy ktoś coś namieszał a może ja coś źle robię.
  • #28
    User removed account
    User removed account  
  • #29
    hasiek
    Level 15  
    Trochę czasu upłynęło ale żeby zakończyć mój temat napiszę że problem z Coltem został rozwiązany. Uszkodzony był sterownik silnika a z zasilamiami namieszał gazownik. Dzięki za zainteresowanie i do zobaczenia przy następnych problemach.