Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

problem z dobraniem mixera do lpg

05 Kwi 2007 18:35 2233 16
  • Poziom 12  
    Witam. jestem nieszczęśliwym posiadaczem fiata bravo z silnikiem 1.4 i mam wieczny problem z ustawieniem instalacji gazowej i doborem mixera. Filtr powietrza nowy, reduktor nowy a tu auto ma kłopoty z przyśpieszeniem. Byłem u różnych gazowników i tylko trochę poregulowali a auto wcale nie lepiej chodziło. Zakupiłem interfejs im zauważyłem że nim wyższe obroty tym położenie silniczka krokowego sie zmniejsza ze 100 kroków na wolnych obrotach do 80 przy 3 tys, obrotach w efekcie auto do 3 tys obrotów sie muli a powyżej 3 tys auto dostaje stzrała. Mixer mam średnicy 36 mm a sterownik autronic al 700. Pomóżcie dlaczego tak sie dzieje ? Według mnie nim wyższe obroty tym położenie silniczka krokowego powinno być wyższe a nie odwrotnie
  • Poziom 11  
    A powiedz ile to auto Ci pali LPG, napisz jaki to parownik, mikser masz dobry, to może być problem zalewania motorka gazem, i dopiero na wysokich obrotach jest w stanie spalić ilość gazu którą dostaje. Napisz dokładnie jaka to instalka i jaki silnik.
  • Poziom 12  
    mixer mam srednicy 36mm + podkłaka, silnik 1,4 12V, Parownik firmy ZAVOLI, ( nowy), sterownik lpg Autronic AL 700. Pali około 10Litrów, podłączyłem go pod kompa i zauważyłem że silniczek krokowy przymyka dopływ gazu na wyższych obrotach a na mniejszych więcej otwiera, nie mam na to wpływu bo reguluje to sonda lambda nawet jak zmniejszę mu ilość kroków na wolnych obrotach.
  • Poziom 27  
    A parownik regulowałeś?
  • Poziom 12  
    Tak regulowałem zgodnie z instrukcją mam interfeis i laptop
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Podciśnienie w mikserze rośnie do kwadratu prędkości przepływu. Czyli np: dwa razy większy przepływ to czterokrotnie mocniejsze ssanie gazu. Jeśli parownik wyrabia się z wydajnością to normalne że krokowiec musi bardziej przydławiać dopływ gazu na wyższych obrotach.
    Piszesz że pali 10l, ale w jakich warunkach? I ile w takich samych warunkach spali benzyny? Bo normalne jest że gazu łyka około 20% więcej. Czy na benzynce auto jeździ normalnie i ma właściwą moc?
  • Poziom 12  
    Dzieki kolego gondoljerzy wreszcie jakaś sensowna odpowiedz co jest całkiem logiczne, A wiesz może w jaki sposób można to poprawić żeby auto było bardziej czułe na mniejszych obrotach? Bo teraz jest tak że to 3 tys obrotów auto jest nółowate a powyżej dostaje strzała. A ustawione jest dobrze w programie amon nie wiem czy nie poregulować czułości parownika czy coś tylko jak?
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Przyznam że nie mam wielkiego doświadczenia z instalacjami II generacji. Sam miałem I gen, a teraz blosa. Mulenie na niskich obrotach i niskich obciążeniach może być spowodowane zbyt słabym zasysaniem gazu. Czy w trakcie tego mulenia odczyt z sondy lambda normalnie oscyluje? Ciekawi mnie twój mikser 36mm. Dla silnika 1,4 na wielopunkcie to dość spory mikser.
    Inne możliwe powody to zapłon i ciepłe powietrze zasysane do dolotu. Gazownicy często ,,modyfikują" dolot dla ułatwienia sobie regulacji i efekty bywają opłakane. Zapłon można dla jazdy na LPG wyprzedzić z pomocą wariatora dedykowanego do konkretnego silnika.
    P.S. Dzięki za ,,pomógł".
  • Poziom 12  
    Ja mam jednopunktowy wtrysk. A powiedz czy opłacalne jest założenie blosa? jak to było w twoim wypadku? napisz swoje wrażenia

    Dodano po 38 [minuty]:

    A może masz jakiś pomysł jak zwiększyć przyśpieszenie auta?
  • Poziom 23  
    Kurde, dzięki za to pomógł, ale już wystarczy.
    Wydawało mi się że w Bravo 1,4 to już był tylko wielopunktowy wtrysk. Jeśli masz jednopunkt to ten mikser 36mm jest pewnie optymalny. Jednopunkty uchodzą za najłatwiejsze do zagazowywania I czy II generacją , pracują bezproblemowo z dość dużymi mikserami i mają dzięki temu nieduże spadki mocy po zagazowaniu. Mały kolektor, zazwyczaj bez przepływomierza więc wystrzały nie bolą. Dodawanie mocy w prosty sposób to przede wszystkim zimne powietrze i odpowiednia ilość gazu. Piszesz że masz interfejs, więc możesz odczyty z sondy lambda oglądać. Jednopunkt tak jak gażnik ma zazwyczaj dodatkowy chwyt ciepłego powietrza znad kolektora wydechowego, jakiś termostat lub siłownik pneumatyczny sterujący tym powietrzem. Dla gazu ciepłe powietrze nie jest potrzebne , można to przerobić, zablokować itp, żeby silnik ssał tylko zimne, jak najzimniejsze. Ekstremalnie można nawet pokusić się o odłaczenie podgrzewania kolektora dolotowego.
    Blos u mnie jeździł zarówno przyłączony do gaźnika, jak i do kolektora wzorowanego na silnikach MPI. W gaźniku sprawdza się tylko jako dobre dawkowanie mieszanki, silnik głądko się wkręca ale mocy nie dodaje. Co innego z kolektorem MPI, tam Blos rozwija skrzydła. Silnik z gaźnikiem ciągnie od 2 do 4 tyś obr, a z MPI od 2 do 5-6 tyś. Zupełnie inna charakterystyka. Jednak to nie jest tylko zasługa Blosa , ale innej konstrukcji dolotu. Blos do jednopunktu? Bo ja wiem? Efekt może być podobny do zestawu z gaźnikiem - gładka jazda, ale bez wielkich fajerwerków.
    Nie napisałeś czy podczas tego mulenia na niskich obrotach masz normalne odczyty z sondy lambda?
  • Poziom 12  
    Tzn jak wcisnę pedał gazu to sonda spada na ubogą i jakiś czas tak jest próbowałem zwiększyć szybkość otwarcia silniczka krokowego ale to nic nie dało tylko falowanie silnika. Nie wiem czy sonda mi nie padła bo wskazania z sondy miedzy ubogą a bogatą a w stosunku do otwierania i zamykania silniczka krokowego to jakieś 20 kroków. W praktyce wygląda to tak że spada na ubogą silniczek otwiera sie do 110 kroków potem nagle wzrasta mieszanka do bogatej silniczek przymyka do 90. Rozumiem że sonda musi pracować miedzy bogatą a ubogą ale czy to nie powinno odbywać sie w 1czy 2 sekundach a nie tak leniwie 20? czy mi sonda nie padła?
  • Poziom 12  
    cze sc. 20 krokow pomiedzy uboga a bogata mieszanka to wynik dobry .z tego co opisales wyglada ze masz zbyt duza srednice miksera sproboj zamknac czesciowo dolot powietrza do filtra i sprawdz czy w momencie nacisniecia pedalu "gazu"sonda pokazuje bogata mieszanke ,jesli tak to srednica 36mm jest za duza.
  • Poziom 23  
    A próbowałeś podwyższyć mu maksymalne otwarcie? 110 kroków to przecież poniżej połowy otwarcia aktuatora. Zakres jest przecież 0-255, a otwarcia do połowy i nieco więcej (130-150) to jeszcze nie takie ekstremum. Inne sposoby na ,,ratowanie się" to mniejszy mikser lub zwiększanie ciśnienia parownika. Mniejszy mikser może niestety przyciąć moc na wyższych obrotach, taka uroda zwężki w dolocie. Odkręcanie parownika może trochę zwiększyć spalanie, zwłaszcza w mieście, ale w końcu od tego jest elektronika żeby go w razie potrzeby przydławić.
  • Poziom 12  
    A jak zwiększyć ciśnienie parownika? Parownik mam zavoli i są tam 2 śruby jedna do regulacji obrotów a druga na śrubokręt to może być to tylko w którą strone kręcić żeby zwiekszyć to ciśnienie? i jak dużo przekręcić?
  • Poziom 23  
    W Zavoli duża śruba z boku to regulacja ciśnienia. Mała śrubka dostępna od góry śrubokrętem to regulacja obejścia wolnych obrotów. Ile odkręcić dużą śrubą? Jeden obrót, dwa obroty, trzy. Skok gwintu jest nieduży, akurat też mam Zavoli. Najlepiej zrobić kilka prób dla pewności zapisując ile się odkręciło, a jeśli to nic nie zmienia to łatwiej wrócić do pierwotnego ustawienia.
  • Poziom 12  
    To którą śrubą mam w końcu kręcić? tą na śrubokręt czy tą dużą z boku?
  • Poziom 23  
    Dużą śrubą od regulacji ciśnienia.