Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

bmw e36 1,8 nie załacza sie pompa paliwowa

marek7812 05 Kwi 2007 22:06 14825 13
  • #1 05 Kwi 2007 22:06
    marek7812
    Poziom 9  

    mam problem auto chodziło bez problemów az do dzis kiedy pozyczyłem go koledze mam w nim załozona instalacje gazową która sie załacza pod wpływem obrotów odpala zawsze na paliwie aledzisiaj jechał w dluzszą trase a paliwa w zbiorniku wogule nie było tyle ze odpalił i miał zatankowac i jak go ponownie zgasił juz nie odpalił ,z tego co sprawdziłem to do pompki paliwa nie dochodzi prąd po wymontowaniu sprawdzałem ja na sucho to się kreci doszłem tylko do bezpiecznika który jest od tej pompki ,ale od bezpiecznika kabel idzie do sterownika i nie wiem co mogło sie stac Czy ktos jest mi wstanie pomóc?

    0 13
  • #2 05 Kwi 2007 22:51
    darex120
    Poziom 18  

    Witam a sprawdz jeszcze zasilanie przed bezpiecznikiem , i na zlaczu sterownika ,

    Pozdrawiam

    0
  • #3 05 Kwi 2007 22:52
    user33
    Poziom 12  

    pomiędzy pompą a sterownikiem oprócz bezpiecznika powinien jeszcze być przekaźnik który to załącza pompkkę. Lecz też może byż w pamieci sterownika wpisany błąd bo oprócz pompy jest jeszcze czujnik paliwa który przy jego braku blokuje pompe i po kilku próbach zapisuje błąd.
    Moze być więc konnieczne podłaczenie tej fury pod komputer by skasować błędy. Zobacz czy na desce nie pali się lampka check engine.

    0
  • #4 06 Kwi 2007 01:47
    procekkk
    Poziom 24  

    zewrzyj na krotko przekaznik pompy (powinno byc slychac pompe) i sprobuj odpalic, jesli sie uda to przedzwon obwody cewki przekaznika

    1
  • #5 06 Kwi 2007 10:13
    marek7812
    Poziom 9  

    z pompy idzie kabelek zasilający do bezpiecznika a od bezpiecznika do sterownika a tam raczej moja wiedza sie konczy , a który przekaznik jest od pompki jesli jest jakos oznaczony ,a jeszcze jedno cos musi być z czujnikiem powiązane bo jak chciałem na krótko sprawdzic pompke podając na bezpiecznik prąd to musiałem odłączyc czujnik paliwa i wtedy ruszyła wiec słuchając waszych opini mogą być błędy podane do sterownika które trzeba by było wykasowac ale komutera nie mam i musze sie udac do specjalisty

    dzieki za odpowiedzi jak by ktos cos jeszcze mógł pomóc to prosze pisac

    Dodano po 1 [godziny] 32 [minuty]:

    musze jeszcze dodac ze jest to silnik 1.8 rok prod.1992 i raczej nie jest az tak zawansowane sterowanie mam nadzieje ze da sie to zrobic tylko ze wszystkie warsztaty dopiero zrobią to po swietach

    0
  • #6 06 Kwi 2007 17:23
    procekkk
    Poziom 24  

    moze masz uwalony przekaznik pompy paliwa (w komorze silnika)

    0
  • #7 06 Kwi 2007 21:31
    marek7812
    Poziom 9  

    a ten przekaznik to tak dokładnie gdzie jest i jak wygląda?

    Dodano po 1 [godziny] 31 [minuty]:

    chyba znalazłem problem ale jeszcze na 100% nie jestem pewien prawdopodobnie siadła pompa paliwa bo dzisiaj ja na krótko podłączyłem i chodziła i podłączyłem wtyczke i autko odpaliło na bezynie ale jak drugim razem chciałem odpalic to nie dało rady i sprubowałem czy pompka na krótko chodzi i okazało sie ze nie działa pompka i nie jestem jeszcze pewien bo nie zdejmowałem wezyków czy ona ma jakis wyłacznik podcisnieniowy w srodku bo jezeli nie ma to wymienie pompke i bedzie po kłopocie bo mogła sie zuzyc jak chodziła bez paliwa i ma za duze luzy i ją blokuje

    jezeli ktos wie cos na ten temat to prosze o odpowiedz.


    Moderowany przez Błażej:

    Kolego, czy wiesz, co to są znaki przystankowe? A także znaki diakrytyczne, czyli wszelkie ogonki, które są nieodłączną częścią polskiej pisowni? Ostrzeżenie za pisownię! Funkcja PISOWNIA to bardzo pożyteczna sprawa!

    0
  • #8 06 Kwi 2007 22:30
    procekkk
    Poziom 24  

    chodzila na sucho bez paliwa ???? !!!!!!
    czlowieku pompa bez smarowania (paliwem) nie pochodzi za dlugo, zalecane jest aby zbiornik byl w polowie zalany paliwem,
    w takiej sytuacji jest spore podejzenie ze szczotki sie zawieszaja - za wytarte, badz pompa przegrzana/uszkodzona (poprzez prace na sucho)

    0
  • #9 07 Kwi 2007 20:45
    marek7812
    Poziom 9  

    (dzieki wszystkim za porady) ale już doszłem co jest grane,siadła mi pompka paliwowa ,mam juz drugą i auto jest ok,ale jeszcze odłaczałem akumulator nie wiem czy to miało wpływ na dopływ prądu ,bo co stwierdziłem to po przekręceniu kluczyka pompka chwile chodzi i sie rozłacza a dopiero jak sie kreci rozrusznikiem to rusza na nowo i jak sie odpali to juz chodzi cały czas i jak sie przezuci na gaz to tez chodzi i sie zastanawiałem czy by nie zamontowac odciecie dopływu pradu do pomki jak chodzi na gazie

    0
  • #10 07 Kwi 2007 23:54
    procekkk
    Poziom 24  

    tak powinno byc, najlepiej nic nie zmianiaj tylko musisz miec pol zbiornika paliwa jesli jezdzisz na gazie :)
    i bedzie wszystko OK :)

    0
  • #11 11 Kwi 2007 09:14
    user33
    Poziom 12  

    Odcięcie pompki w czasie pracy silnika na gazie jest bardzo przydatne właśnie z tego powodu że jak wyjeździsz benzyne i jeżdzisz na gazie to masz pewność że nie zatrzesz pompki powtórnie. Ja mam wyłącznik sterowany przełącznikiem benzyna /gaz i śpię spokojnie a w czasie jazdy nie martwię się czy mamjeszcze benzynkę czy nie. Koszty założenia tego są na poziomie15zł więc chyba warto.
    Pozdrawiam

    0
  • #12 18 Lis 2007 22:28
    mrowa10000
    Poziom 2  

    mam pytanie gdzie sie znajduje przekaznik od pomy paliwowej w e36 318 ??? tam gdzie bezpieczniki ?? jak tak to ja jest oznaczony ??

    1
  • #13 09 Lip 2010 11:43
    rexa007
    Poziom 2  

    mrowa10000 napisał:
    mam pytanie gdzie sie znajduje przekaznik od pomy paliwowej w e36 318 ??? tam gdzie bezpieczniki ?? jak tak to ja jest oznaczony ??


    przekaznik pompy paliwa znajduje sie w kom silnika,bezpieczniki,są tam przekazniki .są 3 szt kolo siebie pod czarną osłoną koło bezpieczników osobna oslona to pierwszy z lewej.pozdrawiam
    a jeśli niemasz zasilania na bezp num 18 od pompy zasilania polącz kawałkiem kabla zbezpiecznika num 19 do tego 18 na chwile a usłyszysz prace pompki ale najpierw zdemontuj kanape siedzenia lepiej słychać ,pompa paliwa znajduje sie za pasazerem ,ale pozniej na kompa skasować błędy wykryć itp

    0
  • #14 09 Lip 2010 11:59
    kortyleski
    Poziom 41  

    Ehhh dziady. To jest właśnie typowa polska rzeczywistość - pół baku paliwa to przecież strasznie dużo kasy. To lepiej odłączyć pompkę i jeździć z pustym zbiornikiem tak? A myślicie że jak sucha pompa wisi w baku to jej dobrze robi?
    Nie stosować żadnych odcięć tylko dać pompie normalnie pracować, już nawet nie pół baku, powyżej rezerwy spokojnie starczy.

    0