Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo 1.8 td ciężko pali po nocy i nie tylko

SPLAWIK2 06 Kwi 2007 07:58 35867 27
  • #1 06 Kwi 2007 07:58
    SPLAWIK2
    Poziom 1  

    Mam Forda Mondeo 1.8 td 97r.
    Z pompą wtryskową Lukas ciężko pali.
    Przejrzałem cały układ zasilania paliwa i jest ok.
    Po zapaleniu pali na dotyk ale postoi 15 minut i znów ciężko pali.
    Ciśnienie na tłokach ma dobre.
    Końcówki wtrysków są nowe.
    W tracie jazdy idzie bez problemów.
    Pali w normie.

    1 27
  • SterControl
  • #2 06 Kwi 2007 08:09
    vcc
    Poziom 33  

    a akumulator masz zdrowy? być może to jego wina bo po odpaleniu zostaje pobudzony prądem ładowania i później już pali

    0
  • #3 09 Kwi 2007 02:07
    kazi
    Poziom 14  

    moze gdzies masz przetarte kable w instalacji albo moze tez jest problem z czujnikiem Halla sprawdz go. Moze tez byc walniety map sensor

    0
  • #4 09 Kwi 2007 10:05
    viper555
    spec od auto-elektro

    Panowie o czym piszecie przecież to turbo-diesel. Sprawdź przede wszystkim czy grzeją świece i czy się układ nie zapowietrza.P

    1
  • #5 09 Kwi 2007 20:53
    kangurek123
    Poziom 18  

    Witam

    W tym silniku jest pompka ręczna paliwa nad filtrem paliwa. Zdarzają się z nią problemy. Jak Ci nie chce auto zapalić po tych 15 minutach to spróbuj podpompować i zapalić ponownie . Jak będzie ok to prawie na 100 % pompka . Warto też podłączyć wcześniej przezroczyste węże i zobaczyć gdzie ewentualnie idzie powietrze w układzie zasilania paliwem . Także wg mnie to problem właśnie z zapowietrzaniem przez gdzieś nie dopięty przewód lub uszkodzoną pompkę paliwa czyli kwestia mechaniki więc ostrożnie bo wchodzimy na tematy zakazane w tym dziale, ale mam nadzieję ,że moderatorzy w świątecznym nastroju nam to darują :D:!:

    pozdrawiam

    1
  • #6 30 Lis 2008 10:51
    szyszunka
    Poziom 15  

    witam też mam problem z odpalaniem po nocy jak samochód stoi w garażu odpala dobrze a jak na dworzu to muszę go kręcic ze 20 s cały czas łapie ale jak by miał za małą dawkę rozruchową ciśnienie 34bary świece grzeją zapłon ustawiony co może byc przyczyną i gdzie zwiększa się dawkę paliwa poza tym samochód jest mułowaty buzer przy pompie sprawdzałem i przewód od turba jest ok

    1
  • SterControl
  • #7 30 Lis 2008 13:07
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 30 Lis 2008 13:57
    dobry8608
    Poziom 11  

    ja mialem podobne problemy w Astrze F 1.7D. na zimnym ciezko palil a po pierwszej mroznej nocy juz prawie wcale nie krecil. podladowalem akumulator (1.5h ladowania) i zaskoczyl idealnie ale pozniej wszystko wrocilo do normy wiec nastepne ladowanie (prawie 14h) ale po zmierzeniu areometrem lipa we wszystkich celach za mala gestosc. kupilem wiec nowy akumulator 72Ah i teraz smiga az milo. w dieselach podstawa to akumulator rozrusznik paliwo (pompa) i swiece :)

    0
  • #9 30 Lis 2008 14:59
    bodzior
    Poziom 16  

    W tych fordach to czasami kable słabo dają i ciężko kręci rozrusznik mimo że aku. ok.

    0
  • #10 28 Gru 2008 19:32
    szyszunka
    Poziom 15  

    końcówki też są wymienione rozrusznik po naprawie aku nowe kręci jak wściekły

    0
  • #11 30 Gru 2009 13:58
    willy1212
    Poziom 2  

    Witam mam mondeo z 99r 1.8td prawie 2 lata i miałem taki sam problem z odpalaniem;wymieniałem czesci teraz doszłem do wniosku ze bez sensu wymieniałem dobre czesci na nowe.Ostatnio wymieniałem pompe wody bo niewymieniałem z rozrzadem kol mechanikowi muwie ze tak mi strasznie ciezko pali a ida mrozy,po odpaleniu zdecydował sie przyspieszyc wtrysk na pompie od tego momentu przy mrozie -18 st odpala za pierwszym razem bez kopcenia na biało bez trzepania silnika jest poprostu idealnie.:D pozdrawiam

    1
  • #12 30 Gru 2009 22:09
    15darekvw
    Poziom 27  

    jesli aukumulator masz ok to proponuje załozyc zworek zwrotny na przewód zasilajacy koszt niewielki ok 10zl a radosc moze byc wielka,pozdrawiam:D

    0
  • #13 30 Gru 2009 22:13
    Michu10
    Poziom 32  

    15darekvw napisał:
    jesli aukumulator masz ok to proponuje załozyc zworek zwrotny na przewód zasilajacy koszt niewielki ok 10zl a radosc moze byc wielka,pozdrawiam:D


    Jak mu się cofa paliwo, o ile to ma miejsce, to zaworek zakłada się na przewodzie powrotnym z pompy do zbiornika paliwa

    0
  • #14 31 Gru 2009 18:30
    willy1212
    Poziom 2  

    witam piszecie wymien to a tamto a czy ktos byl u fachowca od pomp paliwowych,ja przyspieszylem wtrysk i problem znik silnik chodzi ja szwajcar,a meczylem sie prawie przez dwa lata.

    1
  • #15 31 Gru 2009 19:07
    alex1967
    Poziom 16  

    Witajcie miałem taki przypadek z takimi objawami jak opisujecie.Wszystko sprawdzone i dalej nie pali.Okazało się ze z boku na głowicy jest taki podgrzewacz paliwa i on zaciągał powietrze ominąłem go i pali jak kiedyś.

    1
  • #16 31 Gru 2009 19:39
    marek1977
    Poziom 33  

    W starych dieslach było coś ala ssanie, dźwignia która podciągało sie jak ssanie i ręcznie zmieniało kąt wtrysku.

    0
  • #17 03 Sty 2010 19:43
    gangster1
    Poziom 12  

    jezdze mondeo w td juz 10lat niestety pompy lukasa nie są zbyt chwalone przez pompiarzy.co do problemu kolegi powodow moze być wiele ale zaczął bym od spr.szczelności ukł.doprowadzenia paliwa.Częstą usterkąjest uszkodzona pompka reczna paliwa przy filtrze.ale moze się skonczyć na popmie wtryskowej.Wrzucić na stół do pompiarza i bedziesz wiedział na czym stoisz

    1
  • #18 05 Sty 2010 12:10
    Patrix891
    Poziom 9  

    Panowie mam to samo w swoim mondziaku 1.8TD 99r 90KM
    Samochód jest ciepły to pali jak benzyna jak nie jezdzi jeden dzien to traktor szybciej zapala. Nie wiem jak nazywa sie ta czesc ona jest przykrecona jedna sruba do silnika jest na niej sroba i tam przykreca sie kabel od akumulatora dalej idzie kabel od tego pierdułka na swiece mi sie to kopci nawet po odpaleniu idzie prad na swiece czy to normalne? czy jest to zepsute i wymienic razem ze swiecami???

    Kolego wracajac do ciebie jak ci ciezko pali i kopci jak krecisz to nie jest wina braku paliwa a swiece chyba i masz ten problem co ja serdecznie pozdrawiam i czekam na odzew.

    0
  • #19 05 Sty 2010 12:16
    orzel-jak
    Poziom 15  

    Po odpaleniu nadaj podaje prąd na swiece bo tak ma być.
    Z czego ci się kopci bo nie zrozumiałem. Z przekaźnika świec?

    0
  • #20 05 Sty 2010 12:25
    Patrix891
    Poziom 9  

    on podaje prad na swiece dalej po odpaleniu a pali sie i kopci to pierdułko ten przekaznik czy co to jest. W ogóle on jest cały obruszany i ta śrubka jest cala przegrzana.

    0
  • #21 05 Sty 2010 12:41
    orzel-jak
    Poziom 15  

    Przeczyść styki skoro się grzeją. I jak pisałem wyżej po odpaleniu świece powinny jeszcze przez pewien czas grzać czyli to akurat jest ok.

    -1
  • #22 05 Sty 2010 13:21
    Patrix891
    Poziom 9  

    no dzieki sprobuje przeczyscic styki ale zdaje mi sie ze swiece juz beda do wymiany.

    0
  • #23 28 Sty 2010 07:12
    dzaskin
    Poziom 1  

    Witam serdecznie. Ja mam taki problem że po nocnym odpaleniu rozrusznik zakręci raz, pozniej odglos jakby sie zawieszał, pozniej po jakiś 5 sekundach zaczynają byc coaz większe obroty aż w koncu zapali. W rozruszniku wymieniłem bendix, szczotkotrzymacz, przekaźnik elektromagnetyczny (automat), akumulator nowy bosch 74Ah, nowe świece. I bez rezultatu to wszystko:( Tak jak u Was jak już zapali to pozniej nawet i po 3 godz odpala na dotyk. Poradźcie coś gdzie jechac co robic. z góry dziękuje

    Dodano po 2 [minuty]:

    a jeszcze jedno. Zasilanie mam ok, nie ma spadków napięc. Dobrze uziemiony.

    0
  • #24 04 Lut 2010 21:55
    Patrix891
    Poziom 9  

    nooo zawiesza sie w jaki sposob?
    Przekrecsz kluczyk i nic? to chyba cos ze stacyjka albo jakies kable kolo rozrusznika
    jak wymieniłes bendix to powinno chodzic. Mialem taki problem w mercedesie w 124 raz krecil raz nie kecil wymienilem wszystko i dalej to samo wymienilem rozruch na nowy i teraz zapala jak pszczółka 3000ccm disel Bociek
    Mondeo dobre auta ale jakies swoje wady maja jak kazde auto.
    Spróbuj z kablami czy jakis nie jest przerwany. Włacz zaplon i kilka razy wez go na krotko jak bedzie ok na krotko to musisz miec cos z kablami. Jak na krotko bedzie to samo to wymien rozrusznik jak i to nie pomoże to jedz do bardzo dobrego mechanika.

    0
  • #25 06 Lut 2010 22:18
    willy2204
    Poziom 1  

    jezeli chodzi o rozlaczanie rozrusznika bo masz czujnik przeciazeniowy i dlatego tak ci sie dzieje,jezeli chodzi o ciezke palenie przeczytaj moje wczesiniejsze opisy a bedzie palił jak moj przy -23 C

    2
  • #26 22 Lut 2010 22:32
    Patrix891
    Poziom 9  

    Panowie pomozcie mi taki problem ze swoim mondziakiem: W czasie jazdy przy stałej predkosci i podczas rozpedzania sie samochod rwie do przodu i cos go zwalnia i znowu przyspiesza i znowu zwalnia tak jak by przerywał. Panowie to problem turba czy pompy? moze jakis czujnik?? jest normalnie a nagle slabnie po tem znowu chwile normalnie a potem slabnie i tak jest dosc czesto ale co to jest? przeplywomierz? pierwszy raz mam do czynienia z samochodem wyposażonym w turbo i nie za wiele o tym wiem.

    4
  • #27 21 Sie 2010 11:53
    antonio7500
    Poziom 10  

    Witam ja również mam problem odpalaniem essiego 1.8TD 96' czy jest ciepły czy zimny jak postoi chwile ciężko pali ale jeżeli zgaszę autko i od razu próbuje zapalić to łapie na dotyk. założyłem przeźroczyste wężyki od filtra paliwa do pompy wtryskowej i zaworek zwrotny i zauważyłem że w paliwie są bąbelki powietrza oraz ta pompka ręczna jest cały czas taka miękka jak by wogóle nie pompowała paliwa i pytanko znajomy powiedział mi że trzeba założyć jeszcze jeden zaworek tylko nie pamiętam gdzie a nie mam z nim kontaktu i jeżeli miał racje to proszę o poradę gdzie go założyć i z kąd się biorą te niechcianę bąbelki w paliwie?????pozdrawiam

    4
  • #28 29 Lis 2010 20:50
    zizitop901
    Poziom 13  

    Witajcie, sporo propozycji i trafnych uwag, nie doczytałem do końca ale:
    Aku zdrowe musi być to wiadomo ale nawet 5letnie aku da rade jak jest zadbane, prąd ładowania aku - jest czy szaleje? zapowietrzanie sie układu wtryskowego - paliwo cofa sie fakt przez pompkę ręczną, przez nieszczelny podgrzewacz albo przez oryginalne wężyki szybko - złączne forda, wywal pompkę ręczna paliwa wywal wężyki fordowskie, wywal - nie polecam - podgrzewacz paliwa - lepiej go uszczelnij , wymień na sprawny, kąt wyprzedzania wtrysku musi być ustawiony w środek - nie za wcześnie nie za późno, reg kąta wtrysku jak walnięty ma swoje objawy gdy silnik pracuje a nie gdy odpala, świece musza grzać - sprawdź czy nie padnięta któraś i czy jest ok styk na łączeniu przewodu od świec w przekaźniku, może we wtyku przekaźnika cos sie przypaliło zaśniedziało, nawet same styki przekaźnika wypalone mogą być, pompa wtryskowa czy daje ciśnienie odpowiednie? na wtryskiwacze? egr-zawór recyrkulacji spalin - steruje nim czujnik na (przepustnicy dźwigni gazu na pompie wtryskowej) ja mam zaślepiony od 1,5 roku egr i jest znacznie lepiej, filtr paliwa wymieniać min co 2 lata, przekaźnik świec żarowych po osiągnięciu przez świece odp temperatury wyłącza się-odcina grzanie świec-jeśli jest inaczej to jest źle. I moim zdaniem sedno sprawy pod aku jest mechanizm sterowania wolnych obrotów-mała dźwigienka na pompie lucas i linka biegnie pod aku - u mnie padnięte - po analizie okazało sie ze plastikowe trybiki padły - starły sie na amen-nowe serwo około 200-300zł, ja po swojemu naprawiłem to za 100zł z nowych części, jak ktoś chce patent wyśle opis co i jak-ale po naprawie serwa i odp ustawieniu naciągu linki przy temp poniżej +5stopni jak dziś -11 odpala mimo 13 letniego przebiegu. A i jeszcze odpowiednie świece-nie za krótkie nie za długie-ja mam oryginalne są za krótkie i za grube i przy -15 grzeje świece 2razy i jest ok.

    1