Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

regulator biegu jałowego....

06 Kwi 2007 11:23 12957 15
  • Poziom 9  
    Od jakiegoś czasu mam problemy z wolnymi obrotami (po rozgrzaniu silnika) podczas postoju. Niektórzy twierdzą że to przepustnica, jest to wydatek ok 500zł wiec przed ich wydaniem chciałbym się upewnić czy to napewno to...(obroty na początku trochę falowały ale po wyczyszczeniu nie ma problemu)
    Problem jest taki iż jeśli dam na luz w czasie jazdy obroty normalnie spadają do jakiś 850(choć nie zawsze) i utrzymują się na takim poziomie do momentu aż się nie zatrzymam, wtedy po ok 5 sekundach (czasami dłużej)spadają do ok 700 i silnik pracuje jakby z obciążeniem.)
    Moje pytanie brzmi czym jest regulator biegu jałowego i gdzie się znajduje, no i oczywiście czy to nie on stwarza problem.
    Proszę o pomoc

    Moderowany przez Błażej:

    A ja ogłaszam konkurs: JAKIE TO AUTO? Szczęśliwy zwycięzca zostanie jakoś tam uhonorowany...

  • Poziom 15  
    Podaj model marke i jaki silnik tam jest tak to nawet wrozka ci nie powie co to gaznik czy wtrysk???
  • Poziom 9  
    Sorki, zapomiałem.....
    A więc mój samochód to seat Ibiza 1,4 97r. - wtrysk
  • Poziom 17  
    na poczatek to zrob sobie adaptacje przepustnicy dopiero mysl o wymianie.pozatym jak kupisz nowy to adaptacje tez musisz zrobic.
  • Poziom 13  
    Jest to typowy objaw uskodzenia czujnika predkosci pojazdu,
    silnik krokowy masz okej.
    Jesli czujnik okaze sie dobry, jedyna rzecza co ci zostaje
    to regulacja przepustnicy gazu, w zaleznosci czy obroty spadaja
    lub wzrstaja, mozesz kat przepustnicy zwiekszyc albo zmniejszyc.
  • Poziom 9  
    Czyszczenie i adaptacje wykonywałem i nic nie pomogło. Faktycznie falowanie obrotów ustąpiło ale nie rozwiązało problemu zbyt niskich obrotów.
    Tak wogóle to cała rzecz zaczęła się po wymianie uszkodzonego czujnika temperatury płynu chłodzącego (tamten zaniżał wskazania temperatury i samochód pracował jakby na podwyższonych obrotach, teraz wskazania są ok).
    Jak sprawdzić ten czujnik prędkości pojazdu. (jak byłem za adaptacji przepustnicy to były jakieś błędy ale podobno nieistotne)?
    A jeśli to nie to, to jak dokonuje się regulacji przepustnicy gazu?
  • Poziom 13  
    Jak to nie istotne???
    Jakie to byly kody, bo tak to sobie mozemy rozmawiac o niczym.

    Tak wogole jak nie masz pojecia o mechanice to nic sam
    nie reguluj, ustawianie przepustnicy zostaw wiec mechanikowi.
  • Poziom 9  
    Jeśli chodzi o błędy jakie były to nie pamiętam. Byłem u kolesia w Wieliczce który czyścił mi i adaptował przepustnice i to on stwierdził że te błędy to nic takiego...chyba się na tym znał bo polecili mi go na forum seata. Istnieje możliwość że zbagatelizował sprawę i stwierdził od razu że to przepustnica.
    Ponawiam więc pytanie jak sprawdzić ten czujnik prędkości pojazdu, oraz jesli to nie on to w jaki sposób i czym należy wyrególować tą przepustnicę (adaptacja nie pomogła) i czy jest to wogóle możliwe.
  • Poziom 13  
    Przepustnice gazu sa regulowne manualnie, kazda opiera
    sie na "srobce" ktora mozna przykrecac lub odkrecac.
    Zupelnie tak samo jak w gazniku. Niektore modele
    maja takze regulowane czujniki przepustnicy, tylko niektore!
    Przepustnice taka mozna regulowac tylko wtedy jesli wszystkie
    inne srodki zawodza i elektronika jest sprawna.
    Na ogol w tedy kiedy komputer ma problem. W twoim przypadku
    kiedy masz problem z jalowym tylko kiedy wrzucasz na luz
    podczas hamowania, regulacja przepustnicy moze pomoc.
    Wczesniej jednak trzeba koniecznie sprawdzic czujnik predkosci
    pojazdu, jesli masz linke do szybkosciomierza to powinien
    sie znajdowac na tej lince gdzie kolo zegara, jesli nie masz linki
    a predkosciomierz masz elektroniczny, to ten czujnik sie znajduje
    w skrzyni biegow, wkrecony od zewnatrz na przekladni glownej.
  • Poziom 9  
    Dzięki za info...sprawdze to po świętach. Z tego co zauważyłem to w przepustnicy nie ma żadnej regulacji (śrubki), przy całkowitym zamknięciu klapka opiera się na wyżłobieniu. Wogóle strasznie dziwnie jest w tym seacie, bo z regóły w autach które miałem do tej chwili była możliwość regulacji mieszanki za pomocą takiej śrubki przy silniku i to rozwiązało by problem.
    Z drugiej jednak strony zastanawia mnie czemu dzieje się to tylko na rozgrzanym silniku...
    Z tego co wiem to chyba mam prędkościomierz bez linki....
    A tak przy okazji za co odpowiedzialny jest ten czujnik prędkości pojazdu, jak działa i jakie są objawy awarii.....?
  • Poziom 13  
    Powinna byc regulacja przepustnicy, przyjrzyj sie dobrze
    ze wszystkich stron. Czujnik predkosci w modelach elektronicznych
    pokazuje takze predkosc na zegarze, jednoczesnie jest
    sprzegniety z komputerem, ktory to ma w swoim programie
    opcje predkosci auta, jesli tego mu brakuje zawsze objawia
    sie to nierownym biegiem jakowym podczas jazdy, czyli wrzucanie
    na luz podczas hamowania lub toczenia sie.
    Po zatrzymaniu pojazdu bieg jalowy powraca do normalnego.
  • Poziom 9  
    Ok sprawdzę.
    Piszesz że po zatrzymaniu pojazdu bieg jalowy powraca do normalnego, ale u mnie jest dokładnie odwrotnie. Jak jadę jest ok, jak wrzuce na luz to obroty są jak powinny natomiast po zatrzymaniu po chwili spadają i silnik pracuje jakby pod lekkim obciążeniem. Zobaczę po świętach jeszcze raz tą przepustnicę i napiszę....w każym razie dzięki za info....
  • Poziom 9  
    Nasuwa mi się jeszcze jedno spostrzeżenie. W momencie kiedy się zatrzymam i obroty biegu jałowego spadną już poniżej normalnych zdążają się czasami ciekawe rzeczy. A mianowicie niejednokrotnie gdy mrugnę światłami obroty troszkę zafalują, podobnie się dzieje gdy nacisnę przycisk zamykania szyb gdy są one zamknięte, przy wysiadaniu z samochodu przy zgaszonym silniku auto "kopie"(przeskakuje iskra pomiędzy mną a dotykanym elementem karoserii)nie wspomnę o mignięciu lampki wewnętrznej jak gaszę silnik..- objawy te występują nie zawsze i nie potrafię wyjaśnić ich powstawania. Najlepsze zostawiłem jednak na koniec, na niektórych skrzyżowaniach jak stoję na czerwonym obroty nie spadają poniżej normalnych lub spadaja po bardzo długim okresie, dzieje się to ciągle w tych samych miejscach – zazwyczaj droga jest lekko pochylona w którąś ze stron(nie działają tu oczywiście siły nadprzyrodzone), ale zjawisko uważam za niezwykłe i jestem ciekaw jakie może mieć wytłumaczenie…
  • Moderator Samochody
    silników 1.4 w tych rocznikach były 3 typy: ABD, AEX, APQ wszytkie po 60 hp ten pierwszy jest na jednopunktowym wtrysku a 2 pozostałe na wielopunkcie i dobrze by było żeby było wiadomo o który chodzi
  • Poziom 9  
    W sumie to nie wiem jaki mam ten silnik, zawsze myślałem że ABD, ale teraz to się zastanawiam... Jak rozróżnić który? Może numer przepustnicy ci pomoże....408: 237/130/002 6 14 97, a numer katalogowy to 030 133 064D....