Od pewnego czasu w moim Mercedesie W210 2,2 Diesel 1996 r świeci się kontrolka o niskim poziomie stanu płynu chłodniczego w chłodnicy (na żółto). Z układem chłodzenia jest wszystko w porządku, płyn jest ok.
Czy istnieje jakiś sposób na "skasowanie" tej usterki-zgaszenie kontrolki?
Coś mi się wydaje, że temat był już na forum poruszany. najprawdopodobniej winny jest czujnik w zbiorniku spryskiwacza (są na jednym obwodzie) Dotrzyj do czujnika w zbiorniku spryskiwacza, zmostkuj go, załącz silnik i zobacz co się będzie działo.
"Widzę, że konieczny jest trochę szerszy wykład:(przepraszam za może obraźliwą dla niektórych uwagę, ale zakładam, że czytający wie, co to jest połączenie równoległe i szeregowe - niestety, nie jest z tą wiedzą najlepiej)
Ponieważ inżynierowie niemieccy są z ekologia "za pan brat", postanowili oszczędzić parę gramów miedzi, i umieścili dwa czujniki na jednym drucie. Co jednak zrobić, żeby zidentyfikować za pomocą jednego obwodu, który czujnik się załącza? Otóż do każdego kontaktrona wpięto dodatkowy, równoległy oporniczek. Z tym że oporniczek w czujniku pierwszym ma inną oporność, niż w czujniczku drugim. Niech będzie x=40 omów, a y=80 omów.
Można teraz spojrzeć na mój rysuneczek: Jest to całkowicie ćwiczebny obwód, mający jednak duże podobieństwo do tego, co jest w aucie.
Jaki wynik otrzymamy na omomierzu podłączonym do końcówek obwodu jeżeli żaden czujnik nie sygnalizuje? 120omów.
A jeżeli zadziała czujnik A? opornik x zostanie zwarty, czyli otrzymamy oporność 80 omów
Analogicznie - jeżeli zadziała czujnik B opornośc wyniesie 40 omów
Jeżeli zadziałają oba czujniki, to oporność będzie 0 omów, jeżeli będzie odczyt "nieskończoność" to znaczy że mamy przerwę w obwodzie i nie będzie żadnego odczytu.
Tak to wygląda."