Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kontrolka stanu płynu chłodniczego w Mercedesie W210!!!

MB august77 06 Apr 2007 20:07 13342 7
  • #1
    MB august77
    Level 10  
    Witam!!!

    Od pewnego czasu w moim Mercedesie W210 2,2 Diesel 1996 r świeci się kontrolka o niskim poziomie stanu płynu chłodniczego w chłodnicy (na żółto). Z układem chłodzenia jest wszystko w porządku, płyn jest ok.
    Czy istnieje jakiś sposób na "skasowanie" tej usterki-zgaszenie kontrolki?

    Z góry dziękuję i pozdrawiam!!!
  • #3
    Gerri
    Mercedes specialist
    Coś mi się wydaje, że temat był już na forum poruszany. najprawdopodobniej winny jest czujnik w zbiorniku spryskiwacza (są na jednym obwodzie) Dotrzyj do czujnika w zbiorniku spryskiwacza, zmostkuj go, załącz silnik i zobacz co się będzie działo.
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    Gerri
    Mercedes specialist
    Cytat z mojej wypowiedzi z innego forum

    "Widzę, że konieczny jest trochę szerszy wykład:(przepraszam za może obraźliwą dla niektórych uwagę, ale zakładam, że czytający wie, co to jest połączenie równoległe i szeregowe - niestety, nie jest z tą wiedzą najlepiej)

    Ponieważ inżynierowie niemieccy są z ekologia "za pan brat", postanowili oszczędzić parę gramów miedzi, i umieścili dwa czujniki na jednym drucie. Co jednak zrobić, żeby zidentyfikować za pomocą jednego obwodu, który czujnik się załącza? Otóż do każdego kontaktrona wpięto dodatkowy, równoległy oporniczek. Z tym że oporniczek w czujniku pierwszym ma inną oporność, niż w czujniczku drugim. Niech będzie x=40 omów, a y=80 omów.
    Można teraz spojrzeć na mój rysuneczek: Jest to całkowicie ćwiczebny obwód, mający jednak duże podobieństwo do tego, co jest w aucie.
    Jaki wynik otrzymamy na omomierzu podłączonym do końcówek obwodu jeżeli żaden czujnik nie sygnalizuje? 120omów.

    A jeżeli zadziała czujnik A? opornik x zostanie zwarty, czyli otrzymamy oporność 80 omów
    Analogicznie - jeżeli zadziała czujnik B opornośc wyniesie 40 omów
    Jeżeli zadziałają oba czujniki, to oporność będzie 0 omów, jeżeli będzie odczyt "nieskończoność" to znaczy że mamy przerwę w obwodzie i nie będzie żadnego odczytu.
    Tak to wygląda."

    Kontrolka stanu płynu chłodniczego w Mercedesie W210!!!

    Pzdr.

    --------------------------------------------------------------------------------
  • #7
    User removed account
    User removed account