Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kyocera Mita Vi230 / UTAX CD23

gepard1981 06 Apr 2007 22:36 2537 19
  • #1
    gepard1981
    Level 11  
    Witam.

    Mam niezly problem z ktorym sobie nie moge poradzic.
    Kserokopiarka rozpierdziela beben po zrobieniu okolo 3-4 tys kopii.
    Wymieniam beben ,developer.
    Kopia jest idealna. Ustawienia tez ok. Mam mase tych maszyn u klientow.

    Objaw jaki wystepuje to taki jak przy konczacym sie bebnie.
    Zaczynaja sie pasy przerywane o grubosci 2-3-4 cm i pozniej
    przenikaja na kartke. Po wymianie bebna jest ok. Zrobi 3-4 tys kopii a czasem nawet nie i to samo.

    Wymienilem zasilacz. Wymienilem elektrode, wymienilem nawet laser chociaz wiem ze to nie od tego ale juz nie wiem co robic.
    Rolke ladujaca tez wymienilem. Moze ktos wie co zrobic. Mam mozliwosc podmienic czesci ,ale cokolwiek podmieniam jest nie tak.

    To jest wlasciwie juz 2 maszyna ktora mi taki numer zrobila.
    Wczesniejsza to byl ten sam model tylko 23 kopie a nie 31.
    Po swietach zamieszcze skan kartki jak wyglada to na kopii..

    Serwisuje maszyny juz kilka lat. Nigdy czegos takiego nie widzialem ;(
  • #2
    copyman
    Photocopiers specialist
    A obejrzałeś wałek magnetyczny? Może tu tkwi problem - deweloper ściera bęben ?

    C.
  • #3
    gepard1981
    Level 11  
    Tak. Wyglada na to ze jest ok. Nie widze tam luzu zadnego.
    Zasypuje takze orginalny developer. Nie biore wiec pod uwage ze jest trefny bo u innych to chodzi.
    Bede musial sprawdzic to jeszcze w inny sposob. Moze wloze caly modol bebna. Trzepne to 4 tys i zobacze jak bedzie ,ale to ciagle koszt. Bebna..
    Juz mi sie uzywki pokonczyly ;((

    Co moze byc nie tak z tym walkiem? Jest za blisko bebna? uszkodzil sie.. Jest tam jakas forma regulacji?
  • #4
    Robson1
    Level 26  
    Witam,

    Podmiana całego zespołu bębna - od tego trzeba zacząć. Regulawać w rolce magnetycznej możesz szczotkę - w serwisówce jest podane ile ona wynosi.

    Sprawdź rówież szczelinę nad rolką magnetyczną.


    Pozdrawiam
  • #5
    Beton1906
    Level 13  
    Witam
    A rolkę ładującą założyłeś nową czy używkę?
    Pozdrawiam
  • #6
    mmcinek
    Level 17  
    Jakich bębnów używasz?
    Jak wymieniasz bęben sprawdzasz oznzczenie bębna i wpowadzasz do maszyny?
    Pozdrawiam.
  • #7
    Overold
    Level 20  
    Witam
    Jaki jest licznik tej kopiarki.Przyjrzyj sie dobrze. bushig od prętu bębna może być wyrobiony i będzie 'bicie' bębna. Czy kopiarka ta posiada modyfikacje na bębnie tzn. separatory z takimi plastikami które mają za zadanie przy zacięciach papieru żeby kartki nie niszczyły bębna. Chociaż może warto rolkę transferową obejrzeć czy nie są zużyte łożyska i dystanse
  • #8
    gepard1981
    Level 11  
    Kopiarka wskazuje przebieg ponad 300tys od nowosci.
    Wczesniej chodzilo ok ,nie wymienialem bebna . Jest ustawiony rodzaj na L czyli taki jak uzywam.. nigdzie nie mam problemow z tymi bebnami tylko tutaj. Wkladam katuna zawsze i smiga.

    Rolke ladujaca uzylem uzywana ,ale sprawna z dzialajacej maszyny.
    Kopiarka nie utyka raczej ,wiec odpada mozliwosc uszkodzenia bebna poprzez kartke..
    Zamieszcze kopie we wtorek (stanu uszkodzenia)
    Jak podniose ladowanie bebna to kopia jest ok ale po pewnym czasie znowu zaczyna sie jazda. Podnosze wiec wyzej i tak az mi skali zabraknie... a wtedy beben do smieci i nastepny...
    Developerow tez nie mam trefnych bo tak jak pisze wkladam to w inne takie maszyny i to wszystko chodzi
    To jest jakies ewidentne uszkodzenie.


    reszte bede musial sprawdzic jak dotre na warsztat po swietach.
  • #9
    Beton1906
    Level 13  
    Witam
    Jak założyłeś używany wałek transferowy to prawdopodobną przyczyną niszczenia bębna mogą być zużyte koła dystansowe na tymże wałku.
    Spróbuj wymienić te dystanse (koszt naprawdę niewielki a może pomóc).
    Transfer jest przeznaczony na 200tys, i po takim przebiegu na 100% należy wymienić te dystanse.
    Pozdrawiam
  • #10
    martinkrys
    Photocopiers specialist
    dystanse na transferze, albo developing, jak wyglada to uszkodzenie bebna? Z jednej strony mocniej? Zła regulacja doctor blade powoduje zmatowienie bebna
  • #12
    copyman
    Photocopiers specialist
    Czy bęben jest fizycznie uszkodzony? Czy widać jakieś zmatowienia lub starcie powłoki?

    C.
  • #13
    odpady
    Level 13  
    Witam prawdopodobnie to wina bębna, w KM 1525 uzywając bębnów KATUNa czasem zdażają się takie numery, przerabialem to już, podmienialem generator WN, rolki transferowe, czyszczenie wywoływaczki, wymiana listwe- czyszczącej i uszczelniającej i nic, dopiero zmiana na oryginalny bęben zalatwila sprawe.

    (dodam że w KM1525 używałem wlaśnie bębnów od Vi z KATUNA)
  • #14
    martinkrys
    Photocopiers specialist
    i bębny od Vi katunowskie chodzą bardzo dobrze, ważne jest zagladąnie do developingu, wyjmij zespół bębna, zdemontuj elektrodę, zdemontuj prowadnice elektrody, zdemontuj listwę uszczelniającą developing (jedna śruba) i kręć developingiem, będziesz widział, czy robi sie kożuch z developera na rolce magnetycznej pod bębnem, jeśli sie robi, to wniosek oczywisty, rozbierz listwę dozujacą, wyczyść, wyreguluj zgodnie z danymi fabrycznymi (przydałby się szczelinomierz), wazne jest aby przy wymianie developera dokładnie wyczyscic developing, w zakamarkach zbierają się grudy toneru, a potem stają pod listwą dozujacą i kłopot gotowy
  • #15
    odpady
    Level 13  
    ależ mi też chodzily do tej pory pięknie bębny z katuna, nie miałem z nimi problemów, ale mam już trzecią maszynę w której bęben KATUNa zaczął robić podobne plamy jak na foto, a przy każdej wymianie bębna wymieniam developer i wywolywaczkę bardzo dokladnie czyściłem ze starego developera. Wystarczyło że zmienilem bęben na oryginalny (na ogół stary po 100k) i wsztstko wracalo do normy !!.
  • #16
    martinkrys
    Photocopiers specialist
    albo feralna partia, albo Katuna też zaczęli podrabiać:|
  • #17
    gepard1981
    Level 11  
    Wymienilem beben.
    Wymienilem developer
    Wymienilem takze rolke ladujaca od sprawnej maszyny. Nie pomoglo. Taki sam beben wkladam do innej maszyny i chodzi razem z takim samym developerem wina jest wiec po stronie kserokopiarki a nie bebna. Beben wyglada jak nowy nie ma rys ,lekkie zmatowienie mozna zobaczyc ale az sie dziwie ze az tak brudzi bo widzialem bebny w gorszym stanie i chodzily.. moze to co widze to wynik tarcia listwy i naturalny wyglada bebna.. nie powinno brudzic. Sprawdze to co kolega mowil o developerze. Postaram sie to wyrgulowac. Odezwe sie.

    Czujecie jaki to przezycie?.
    Zeby to sprawdzic musze zrobic okolo 4 tys kopii
    no i zaryzykowac beben :O
  • #18
    odpady
    Level 13  
    możesz jeszcze spróbować zmniejszyć napięcie w symulacji 101 na ogół mieści się w granicach 180 , 190, spróbuj ustawiać poniżej 180 moze coś pomóc, jeśli zjedziesz za nisko kopie będą czystsze ale coraz bledsze.
  • #19
    martinkrys
    Photocopiers specialist
    w ładowaniu, biasie itd ni nie było przestawiane? wydrukuj paramtry z dobrej maszyny i przenieś do tej
  • #20
    gepard1981
    Level 11  
    Odstawilem chwilowo mite.
    Brak czasu. Wylozylem sie.
    W wolnej chowili wloze inny modl z bebnem i sprawdze wtedy

    Nic nie pomoglo. Ustawienia takie same jak w innych maszynach ,biasu czy tez ladowania bebna...
    jesli chodzi o 131 to ustawione na 147. Nie wydaje mi sie wiec aby to dev. rysowal bo wyglada ok..
    :|

    pozdrawiam i dziekuje za wszystkie odpowiedzi.