Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Suzuki grand vitara 2.0hdi - nie zarejestrowane ecu?

maciek1410 07 Apr 2007 13:27 8198 6
  • #1
    maciek1410
    Level 11  
    Witam wszystkich. Mam następujący problem. Samochód Suzuki Grand Vitara 2.0 rhw, 2003r (czyli znany między innymi z citroenów 16 zaworowy diesel HDI.) Samochód od pewnego czasu zaczął nierówno chodzić - nie palił na pierwszy cylinder. (przy czym na słuch wtryskiwacz działał). Ale nie zawsze - czasami "zaskakiwał" i przez dłuższy czas było OK. Poza tym czasem nie odpalał. Bez jakiejś wyraźnej przyczyny przestał odpalać. Komputer i pompa BOSCH. Po zdiagnozowaniu tech-em jest kod immobilizera 41-nie zarej. ecu. Poza tym nie ma kodów silnikowych. Sprawdziłem przewód między immo, a ecu pod kątem przerwy i zwarcia do masy i jest OK. W tym samochodzie podobno kod immobilizera można tylko raz wgrać do ecu. Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim?. Jakie są możliwości ponownego zgrania immo i ecu? Immo wydaje się być dobre- kluczyki kodują się normalnie.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    zbyniuś
    Level 26  
    Oj chyba tam nie było 16 zaworowych HDI. A wtryskiwacz może się zatarł i też nie odpali.
  • #3
    maciek1410
    Level 11  
    Silnik to zdecydowanie 16 zaworowy diesel z PSA, oznaczenie Rhw czyli 16 zaworów, a w Grand Vitarach były też oznaczone rhz czyli 8 zaworów. Wtryskiwacz może się i zatarł, ale dlaczego jest problem z immobilizerem i ecu? Wcześniej jak chodził na 3-ech cylindrach to odpalał bez najmniejszych problemów, tylko nierówno pracował.
  • Helpful post
    #4
    zbyniuś
    Level 26  
    Z tym silnikiem masz rację 16V.Jeżeli wryskiwacz za bardzo przelewa to ciśnienie na szynie będzie za niskie ECU steruje wtryskami powyżej 130bar.Jeżeli to EDC15C2 to ma pompę w zbiorniku powinna się odzywać przy rozruchu.Jak możesz wejść w parametry ECU to by dużo wyjaśniło.
  • #5
    maciek1410
    Level 11  
    Dzięki za podpowiedź Jutro sprawdzę jakie jest ciśnienie. Pompa w zbiorniku napewno sie odzywa. Jakie (które) parametry ecu mogłyby, jak piszesz, wiele wyjaśnić? Cały czas nurtuje mnie ten kod immobilizera (41)mówiący o niezarejestrowanym ecu. Teoretycznie przy tym kodzie immobizer blokuje pracę silnika.
    Nie znam niestety histori samochodu, (auto jest kilka miesięcy w Polsce), ale widać, że wtryskiwacze ktoś próbował zamieniać miejscami.
  • #6
    zbyniuś
    Level 26  
    W parametrach powinno pisać czy UCU jest odblokowane,jak narasta ciśnienie w momencie rozruchu,czy są sygnały z czujnika wału i wałka rozrządu.W PSA przekażnikiem pompy steruje ECU jakby był zablokowany nie byłoby sterowania.Nie wiem jak to jest rozwiązane w Suzuki.A może jest zdjęte immo z ECU?
  • #7
    maciek1410
    Level 11  
    Bardzo dziękuję za pomoc. Trafiłeś w 10-kę z tym wtryskiwaczem. Rzeczywiście ciśnienie na listwie podczas rozruchu miało zaledwie 7bar, więc zablokowałem dopływ do jednego wtryskiwacza i silnik pięknie zapalił (oczywiście na 3-ech cylindrach). Tematu do końca jeszcze nie zwalczyłem, gdyż nie mogę wyjąć wtryskiwacza (jest "zapieczony" w głowicy- co się chyba też w tych silnikach zdaża).
    A co do kodu immobilizera to zupełnie "zgłupiałem", gdyż po tym jak silnik odpalił kod zniknął (nie ma go nawet w historii).