Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Suzuki grand vitara 2.0hdi - nie zarejestrowane ecu?

maciek1410 07 Apr 2007 13:27 8600 6
  • #1
    maciek1410
    Level 11  
    Witam wszystkich. Mam następujący problem. Samochód Suzuki Grand Vitara 2.0 rhw, 2003r (czyli znany między innymi z citroenów 16 zaworowy diesel HDI.) Samochód od pewnego czasu zaczął nierówno chodzić - nie palił na pierwszy cylinder. (przy czym na słuch wtryskiwacz działał). Ale nie zawsze - czasami "zaskakiwał" i przez dłuższy czas było OK. Poza tym czasem nie odpalał. Bez jakiejś wyraźnej przyczyny przestał odpalać. Komputer i pompa BOSCH. Po zdiagnozowaniu tech-em jest kod immobilizera 41-nie zarej. ecu. Poza tym nie ma kodów silnikowych. Sprawdziłem przewód między immo, a ecu pod kątem przerwy i zwarcia do masy i jest OK. W tym samochodzie podobno kod immobilizera można tylko raz wgrać do ecu. Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim?. Jakie są możliwości ponownego zgrania immo i ecu? Immo wydaje się być dobre- kluczyki kodują się normalnie.
  • #2
    zbyniuś
    Level 26  
    Oj chyba tam nie było 16 zaworowych HDI. A wtryskiwacz może się zatarł i też nie odpali.
  • #3
    maciek1410
    Level 11  
    Silnik to zdecydowanie 16 zaworowy diesel z PSA, oznaczenie Rhw czyli 16 zaworów, a w Grand Vitarach były też oznaczone rhz czyli 8 zaworów. Wtryskiwacz może się i zatarł, ale dlaczego jest problem z immobilizerem i ecu? Wcześniej jak chodził na 3-ech cylindrach to odpalał bez najmniejszych problemów, tylko nierówno pracował.
  • Helpful post
    #4
    zbyniuś
    Level 26  
    Z tym silnikiem masz rację 16V.Jeżeli wryskiwacz za bardzo przelewa to ciśnienie na szynie będzie za niskie ECU steruje wtryskami powyżej 130bar.Jeżeli to EDC15C2 to ma pompę w zbiorniku powinna się odzywać przy rozruchu.Jak możesz wejść w parametry ECU to by dużo wyjaśniło.
  • #5
    maciek1410
    Level 11  
    Dzięki za podpowiedź Jutro sprawdzę jakie jest ciśnienie. Pompa w zbiorniku napewno sie odzywa. Jakie (które) parametry ecu mogłyby, jak piszesz, wiele wyjaśnić? Cały czas nurtuje mnie ten kod immobilizera (41)mówiący o niezarejestrowanym ecu. Teoretycznie przy tym kodzie immobizer blokuje pracę silnika.
    Nie znam niestety histori samochodu, (auto jest kilka miesięcy w Polsce), ale widać, że wtryskiwacze ktoś próbował zamieniać miejscami.
  • #6
    zbyniuś
    Level 26  
    W parametrach powinno pisać czy UCU jest odblokowane,jak narasta ciśnienie w momencie rozruchu,czy są sygnały z czujnika wału i wałka rozrządu.W PSA przekażnikiem pompy steruje ECU jakby był zablokowany nie byłoby sterowania.Nie wiem jak to jest rozwiązane w Suzuki.A może jest zdjęte immo z ECU?
  • #7
    maciek1410
    Level 11  
    Bardzo dziękuję za pomoc. Trafiłeś w 10-kę z tym wtryskiwaczem. Rzeczywiście ciśnienie na listwie podczas rozruchu miało zaledwie 7bar, więc zablokowałem dopływ do jednego wtryskiwacza i silnik pięknie zapalił (oczywiście na 3-ech cylindrach). Tematu do końca jeszcze nie zwalczyłem, gdyż nie mogę wyjąć wtryskiwacza (jest "zapieczony" w głowicy- co się chyba też w tych silnikach zdaża).
    A co do kodu immobilizera to zupełnie "zgłupiałem", gdyż po tym jak silnik odpalił kod zniknął (nie ma go nawet w historii).