Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prostownik samochodowy z regulowanym prądem ...

07 Kwi 2007 17:09 14992 4
  • Poziom 2  
    Witam poszukuję gotowego układu prostownika sterowanego prądem to 15 A do ładowania akumulatorów samochodowych napięcie 12V i 24V. Przeglądałem na forum część tematów ale nic ciekawego nie znalazłem... Dobrze by było żeby po naładowaniu był odłączany automatycznie a gdy zajdzie taka potrzeba żeby się sam włączył :) (czyli zabezpieczenie przed jego przeładowaniem). dobrze by też było gdyby był tani :) jestem laikiem w tych sprawach dlatego poszukuję kogoś kto mi wyłoży kawa na ławę wszystko od początku do końca :) dziękuję i pozdrawiam

P.S.Proszę o konkrety bez owijania :)
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 19  
    Faktycznie gotowych rozwiązań takiego prostownika też nie spotkałem. Duży problem to przełącznik na znaczne prądy ładowania. Jest sposób bez przełącznika, ale prostownik musi posiadać 3 zaciski wyjściowe. Przykładowo - (+ wspólny), (- 12V), (- 24V). Utrudnieniem jest przełączanie jednego bieguna, oraz prawdopodobieństwo omyłkowego podłączenia. Do takiego prostownika musi być zastosowany transformator o dwu symetrycznych uzwojeniach wtórnych. Napięcie wyjsciowe takiego transformatora powinno wynosić np. 2x 15÷17V. Do tego mostek prostowniczy, amperomierz, tyrystor, elektronika regulacji i wyłączania po naładowaniu. Napewno nikt tego nie wykona za 100zł, chyba że się mylę.
    Wskazówka any56 też nie rozwiąże problemu, gdyż ten układ pozwala tylko regulować prąd, a nie odcina prądu po naładowaniu akumulatora. Nie ma też opcji 12/24V.
  • Poziom 2