Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterowanie silnikiem krokowym - układ A2918SW

Yakhub 07 Kwi 2007 18:11 2351 5
  • #1 07 Kwi 2007 18:11
    Yakhub
    Poziom 10  

    Mam bipolarny silnik krokowy. Chcę go wysterować mikrokontrolerem, przy użyciu układu A2918SW (wyciągniętego ze starej drukarki). Datasheet układu:
    http://www.allegromicro.com/en/Products/Part_Numbers/Archive/2918.pdf

    Piszę, bo chcę mieć pewność, że dobrze zrozumiałem datasheet i poprawnie połączę wszystko ze sobą Smile, zanim zacznę trawić płytkę.

    Połączenie zamierzam wykonać następująco:

    out1a, out2a, out1b, out2b - wyprowadzenia uzwojeń silnika
    Logic Supply- +5V
    Load Supply - +12V (silnik wytrzymuje takie napięcie)
    Ground - oczywiste Smile
    Enable1, Enable2 - zwarte razem, podłączone do portu uC
    Phase1, Phase2 - podłączone do portu uC (osobno)
    Reference Vref - +12V

    1. Przypuszczam, że wyprowadzenia Sense1, Sense2 mogę pozostawić niepodłączone?
    2. Co zrobić z wyprowadzeniami RC1, RC2 ?
    3. Jak patrzę na schemat, to mi wychodzi, że wyprowadzenia E1, E2 powinny być zwarte do masy... Ale w tekście nie ma o nich ani słowa. Dobrze mi się wydaje?

    0 5
  • Pomocny post
    #2 07 Kwi 2007 21:51
    bogdan_p
    Poziom 39  

    E1, E2 to wyprowadzenia służące do podłączenia rezystorów pomiarowych , spadek napięcia na nich jest wykorzystywany do pomiaru prądu w cewkach
    co za tym idzie sterowanie sygnałem PWM dla poszczególnych mostków H
    tak więc wszystkie elementy RC podłączone do RC 1/2, SENSE 1/2 , E 1/2 muszą się znaleźć w układzie , polaryzują one komparatory i tworzą stałą czasową dla układu PWM
    wartości masz podane w dokumentacji , oraz wyliczenie dla ogranicznika prądu cewek

    0
  • #3 07 Kwi 2007 21:58
    Yakhub
    Poziom 10  

    Dziękuję za informacje. Miałem nadzieję, że ten układ to jest coś "trochę" prostszego :). Chyba jednak prościej będzie zrobić ten driver na dyskretnych tranzystorach...

    0
  • Pomocny post
    #4 08 Kwi 2007 08:22
    bogdan_p
    Poziom 39  

    nie wiem jaki prąd pobiera Twój silnik , być może wystarczy układ L293D lub L298 w obu przypadkach są to dwa mostki H , z dodatkowym sygnałem Enable , L298 ma możliwość pomiaru prądu ale nie musisz tego wykorzystywać , poza rezystorami pomiarowymi i diodami zabezpieczającymi dla L298 nie ma żadnych dodatkowych elementów zewnętrznych

    0
  • #5 29 Kwi 2007 18:40
    Yakhub
    Poziom 10  

    Pozwolę sobie pozawracać głowę jeszcze raz.

    Kupiłem układ L298 (datasheet tutaj: http://www.st.com/stonline/products/literature/ds/1773.pdf ).

    1. Jeżeli nie interesuje mnie pomiar prądu, to wyprowadzenia Sense pozostawiam niepodłączone, czy zwieram do masy? Jeżeli zwieram do masy, to jakim rezystorem (i czy w ogóle rezystorem)?

    2. Wejścia Enable - aktywowane są stanem niskim, czy wysokim?

    W tabelce na 2 stronie dokumentacji czytam: "TTL Compatible Enable Input: the L state disables the bridge/.../" - czyli stan niski WYŁĄCZA mostek.

    Natomiast na stronie 8 dokumentacji, na schemacie, te wyjścia są opisane jako zanegowane.

    0
  • Pomocny post
    #6 29 Kwi 2007 20:40
    bogdan_p
    Poziom 39  

    jeżeli nie korzystasz z pomiaru prądu to Sense do masy bezpośrednio
    Enable jest aktywne stanem wysokim ( strona 6 )
    tak stan niski na wejściu Enable bez względu na poziomy na wejściach sterujących wyłącza mostek
    jeszcze jedna uwaga te same stany na wejściach sterujących powodują szybkie zatrzymanie silnika , wszystko masz w tabeli ( strona 6)
    tabela odnosi się do 1 mostka H , analogicznie jest z drugim pokazany jest przykład z silnikiem DC potraktuj to jako jedno z uzwojeń silnika bipolarnego

    0