Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pomocy!golf3 1,9 tdi silnik 1z nie odpala!

somsa 08 Kwi 2007 12:07 9230 10
  • #1 08 Kwi 2007 12:07
    somsa
    Poziom 10  

    Witam wszystkich forumowiczów,mam nadzieje że wspólnie uda nam się rozwiązać zaistniały problem.Otóż auto od dwóch tygodni zapalało nie na dotyk tak jak kiedyś lecz dopiero od 3 w póżniejszym czasie nawet 15 obrotów wału zaobserwowoałem pęcherzyki powietrza.Lecz pewnego razu wyjeżdzam i chcę ruszyć z krzyżówki a tu zero mocy jakbym z 5 ruszał dławił się i kupe dymu zostawiał za autem chwile pochodził na wolnych i znowu wszystko dobrze i tak kilka razy kilka razy zgasł po trudach odpalił i tak ze dwa razy aż na drugi dzień już nie zapalił,więc pomyślałem że powietrze się dostaje do paliwa więc wymieniłem filtr przewody,zaworek,sprawdziłem przewody przy baku i odpalam a tu nic nie chce odpalić w przewodach nadal pęcherzyk na 3cm się cofał po 3 sekundach po próbie rozruchulecz przy próbie odpalania powietrza w węzykach nie ma także według mnie powinien odpalić bob wcześniej odpalał z większymi pęcherzykami.A tu nic więc podłączyłem vaga i zczytał następujące błędy:

    00550 - Regulacja poczatku wtrysku
    17-10 - Roznica doregulowana - Intermittent
    65535 - Sterownik Uszkodzony - Wymienic na nowy sterownik
    00-00 - -

    Błędy wykasowałem i ponownie próba odpalenia i nic nie zapala.ponownie czytam błędy i nie powróciły może dlatego że auto nie odpaliło po wykasowaniu błędów no więc auto stoi trzeci dzień.Output test vag-comem i pykanie przy wszystkich testach za wyjątkiem zaworu N108,N109 i recykuacja gazów czy coś takiego,i teraz mam pytanie czy powinno być pykanie przy testowaniu tych zaworów tak jak w reszcie testów?Czy te zawory tylko na dopalonym aucie można sprawdzić?Czy te zawory mogą być przyczyną nieodpalania auta? Oraz co powinienem teraz zrobić oraz prośba o pokierowanie jak vagiem sprawdzić co jest nie tak!!
    pozdrawiam somsa

    1 10
  • #2 08 Kwi 2007 12:39
    procekkk
    Poziom 24  

    sprawdz przy pompie jesli juz z pompy wychodzi powietrze to sprawdz zawartosc zbiornika paliwa oraz sama pompe

    1
  • #3 08 Kwi 2007 12:48
    jajasiu
    Poziom 16  

    Zacząłbym od sprawdzenia koła rozrządu wału korbowego.

    0
  • #4 10 Kwi 2007 16:08
    somsa
    Poziom 10  

    Dzięki za odpowiedzi Witam wszystkich więc sprawdzam rozrząd czy się pasek nie przesunął odkręciłem osłone i tak na kole od rozrządu mam zaznaczoną kreske korektorem i na górze na osłonie nad tym kołem oraz i teraz prośba jak ustawie równo te kreski na rozrządzie to jak mam sprawdziś czy koło na pompie jest dobrze ustawione dodam ze na tym kole od pompy jest jedna kreska nacięta i nie wiem jak powinna być ustawiona?z góry dzięki za pomoc

    0
  • #5 10 Kwi 2007 19:59
    procekkk
    Poziom 24  

    zawsze ustawiaj wg znakow fabrycznych, nie warto sie sugerowac znakami robionymi przez urzytkownika badz osoby posrednie,
    jak nie znajdziesz ustawien rozrzadu to daj znac na forum

    0
  • #6 11 Kwi 2007 18:23
    somsa
    Poziom 10  

    Somsa 18:15:58
    Witam wszystkich forumowiczów otóż tak sprawdziłem śruby od pompy i nie były luźne więć postanowilem rozrząd jeszcze sprawdzić i tak jak ustawiłem na kole zamachowym myślę że to to musi być taki cypelek metalowy dokładnie na środku dziury to koło zębate pompy przestawia się względem dziury do blokowania koła jakieś 2 może 3mm za wysoko a znaki te namalowane korektorem na kole rozrządu nie pokrywają się znak na wsporniku nad kołem przypada prawie na następny ząbek na kole rozrządu? trochę wygląda jakby pasek przeskoczył!Ale czy aby na pewno ma być ten cypelek na kole na srodku dziury bo jak ustawie koło pompy na trzpień blokujący koło to cypelek się chowa czy to właśnie objaw przeskoku paska?A co za tym idzie czy muszę wszystko rozkręcać tak jak do wymiany czy wystarczy rolke poluzować i przesunąć czy tak właśnie jest jak się klin zetnie na kole wału?Poradźcie co dalej !!Co o tym sądzicie miał już to samo ktoś?

    0
  • #7 11 Kwi 2007 19:30
    darko b
    Poziom 13  

    sprawdziłeś kółko zębate na wale?wał na znak,wałek rozrządu blokujesz na listwe i pompe kołkiem.Na koniec sprawdzasz vagiem kąt wtrysku i jeżeli trzeba poprawiasz.

    0
  • #8 11 Kwi 2007 19:59
    tryni81
    Poziom 13  

    koledzy dobrze doradzają z ustawieniem rozrządu ale zanim do tego przystąpisz to sprawdź klin na wale korbowym dość często go ścinało co powodowało przestawienie rozrządu

    0
  • #9 12 Kwi 2007 03:29
    somsa
    Poziom 10  

    Witam wszystkich dzięki za rady!Otóż tak napisze może do czego doszedłem do tej pory, pomyliłem ten cycek o którym pisałem z kreską na kole zamachowym sprawdziłem więc jeszcze raz ustawienia rozrządu i tak ustawiłem koło zamachowe na kresce, koło pompy wtryskowej idealnie pokryło się z otworem blokującym to koło a znaki na kole rozrządu i sporniku te zrobione korektorem idealnie się pokryły,na tej podstawie niech mnie ktoś poprawi jeśli się myle wykluczyłem przeskok paska,bo pasek był zakładany na te znaki.Więc klin na kole chyba też odpada?Chciałem sprawdzić ale nie mogłem śruby odkręcić od pompy wspomagania,pogiąłem kilka kluczy i nie udało mi się nawet paska zdjąć więc czy koło można wykluczyć?Dodam że sprawdzałem kąt wtrysku vag-comem grupa 000 pozycja 2 w nastawieniach podstawowych kręcąc rozrusznikiem i za trzecim chyba kręceniem pokazał wartość 255.A z tego co słyszałem to i na zimnym i na ciepłym w granicach 51 powinno być!Chcę jeszcze sprawdzić zawory N108 i N109 choć nie wiem jak no i jeszcze kąt na pompie spróbuje przestawić!W czym tkwi szczegół dlaczego nie chce zapalić mogła się pompa przestawić jak była dokręcona że taki kąt pokazuje?Poza tym to błędy żadne nie wyskoczyły i co teraz co proponujecie?

    Dodano po 3 [godziny] 11 [minuty]:

    A jeszcze spytam co konkretnie oznacza
    17-10 - Roznica doregulowana - Intermittent w tym błędzie 00550 - Regulacja poczatku wtrysku

    0
  • #10 12 Kwi 2007 23:54
    somsa
    Poziom 10  

    Witam wszystkich!Otóż po wielkich trudach doszedłem gdzie tkwił problem i tu wielkie dzięki dla Darko b oraz Jajasiu za wskazówki ! A mianowicie ściągnąłem paski klinowe łapie za koło pasowe wału korbowego a na nim luz złapałem więc za śrube dokręcającą koło zębate wału i patrze lużna dokręciłem ręką luz się zmniejszył! Wykręciłem srube ręką i koła pasowe zeszły razem z kołem zębatym wału! Oblookałem wał i wydaje się dobry wstawiam fotki

    Pomocy!golf3 1,9 tdi silnik 1z nie odpala!

    Pomocy!golf3 1,9 tdi silnik 1z nie odpala!

    Co sądzicie o wale bo według mnie nie ucierpiał czy ten półksiężyc jak na zdjęciu to tak ma być? Za to na kole zębatym walu wyrażne ścięcie klina wstawiam fotke
    Pomocy!golf3 1,9 tdi silnik 1z nie odpala!
    Jak założę koła na wał i kręce w prawo lewo to luz na ok 3 cm czy na nowym kole jak założę powiniem być luz choć mały czy wogóle nie powinno być luzu?Jutro składam wszystko i się okaże czy zapali

    0
  • #11 05 Cze 2007 22:51
    lordwro
    Poziom 11  

    Witam!! Mam podobny problem!! Kupiłem passata tdi 94 rok był on po dachowaniu, ale lekkim!! Silnik pali lecz trzeba chwilke pokrecic (około 3-5 sek.) W przewodach widac ze jest owietrze, próbowałem odpowietrzyc na filtrze paliwa (takie pokretło u dołu filtra nie wiem czy to tam sie robi) ale to nic nie dało ciagle jest tam powiterze. Nastepny problem to z kopceniem jak sie przegazuje to dosc wyraznie kopci (były własciciel mówił ze na 100% nie kopcił, a jesli kopcił to nie tam bardzo...) powiedzmy ze tak było... tylko czy cos mogło sie stac po tym dachowaniu?? Sprawdziłem filtr powietrza i w rurze która łaczy sie z filtrem jest olej czy to jakis zły znak?? Czy to mozliwe ze mógł on sie tam odstac przez to ze auto lerzoło na dachu?? Nie wiem co mam zrobic czy warto mi to auto robic jak sie okaze ze motor padniety bo TDI-ki silniki sa drogie!!!! POMOCY!!!Z góry dziekuje!!!

    0