Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

2 razy arn 150-3/8 + GDWK-10-200-4-PJ jaka zwrotnica

10 Kwi 2007 18:30 1410 7
  • Poziom 19  
    szukam już 3 godziny schematu zwrotnicy do tego połączenia i nic tylko jakieś przypuszczenia itp , z tego co przeczytałem to podział gdzieś w okolicach 3500Hz zwrotka 6/12dB , niestety nie mam doświadczenia w projektowaniu zwrotnic może ktoś coś takiego wykonał lub mógłby mi obliczyć , znalazłem zwrotnica ale dla zestawu 8ohm a mi jest potrzebna :
    2 arn150/3/8 równolegle + GDWK-10-200-4-PJ
  • IGE-XAO
  • Poziom 30  
    Jak równolegle !!!!!???????? przecież będziesz miał 2 ohm???
  • IGE-XAO
  • Poziom 19  
    sory mój błąd miało być 2 razy arn 150-3/8
  • Poziom 30  
    przema72 napisał:
    sory mój błąd miało być 2 razy arn 150-3/8

Przema arny 8Ω są znacznie gorsze od 4 Ω zwłaszcza do obudowy br.
    Proponowałbym Ci zrobienie 2,5 way na dwóch arnach 4 Ω.

Dodano po 14 [minuty]:

Zwrotka wyjdzie ciut drożej ale moim zdaniem warto bo otrzymasz impedancję kolumny 4 ohm skompensujesz baffle step - będzie więcej niskich basów. Pierwszy arn odcięty w okolicy 250hz 6db/okt, drugiemu można dać podział w okolicy 3500hz tylko obowiązkowo trzeba policzyć korektor impedancji - raz żeby dostroić działanie filtra a dwa -podobno cywilizuje tego garba którego arn ma koło 5khz.
    Jak coś to pomogę przy schemacie
  • Poziom 39  
    Cytat:
    szukam już 3 godziny schematu zwrotnicy do tego połączenia i nic
    bo takiej jeszcze niema

Cytat:
    Przema arny 8Ω są znacznie gorsze od 4 Ω zwłaszcza do obudowy br
    ze jak??!! mozesz to udowodnic lub podeprzec pomiarami?? bo ja roznicy nie stwierdzilem. minimalne roznice sa w wersjach 03 i 05 ale tylko w ch-ce srednich...

Cytat:
    obowiązkowo trzeba policzyć korektor impedancji
    policzyc tak ale najpierw trzeba pomierzyc
    Cytat: