Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.
  • #1
    Kolarz07
    Level 11  
    Panowie mam takie pytanie-mianowicie mam simsonka s51, jezdze nim czasami w lato na rybki lub kapielisko.Jakie sa objawy zuzytego wału? dzisiaj odpalilem simosna i po zagrzaniu sie silnika strasznie dzwoni, zdjalem cylinder -pierscionki nie zapieczone (cylinder ,tlok,i pierscionki maja przejechane ok 1000km), korbowod na boki troszke lata ale w pionie nie ma luzu.Od czego moze byc te dzwonienie??? aha no i jakis slaby jest,pomimo ,ze odpala na kopa zimny lub cieply:D
  • #2
    kuras147
    Level 19  
    pewnie lozyska na wale juz sa wyjechane :)
  • #3
    Kolarz07
    Level 11  
    no tez tak pomyslalem,ale przy wymianie cylindra i tłoka tez otwieralem silnik i nowe lożyska dałem bo juz luzy na starych byly-aha i przy jezdzie simkiem ,ciezko sie mu rozpedza a jak wejdzie na obroty to stuka w silniku jakby nakretke wrzucic do cylindra. Padnie wału czym sie objawia? Kiedys to sie walilo w korbowod i jak dzwonil to znaczy ,ze zmeczony,ale moj wal jest w silniku wiec ta metoda nie przejdzie:| Dzieki za zainteresowanie FAchowcy;p
  • #4
    kuras147
    Level 19  
    jak wal nie ma znacznych luzow to jest ok...pewnie tez zle go dotarles i efekty sa...
  • #5
    Kolarz07
    Level 11  
    Nie no docieralem go jak w ksiazce -mieszanka 1:50 (nawet ciut wiecej dawalem) unikalem wysokich obrotow-jezdzilem przez 500 KM jak sierota max 50km/h tzn zauwazylem,ze nie ma juz ma wale podkladek dystansowych -wytarly sie. Luz wzdluzny jest dobrze wyczuwalny,lecz prostopadly do walu nie. Nie wiem czy we wszystkich simsonach jest cos takiego,ze gdy damy mocno w pedal i puscimy gaz to slychac znaczne dzwonienie??
  • #6
    kuras147
    Level 19  
    1:50 leje sie normalnie a podczas docierania 1:30
  • #7
    Kolarz07
    Level 11  
    aj cholera myslalem o 1:30 a napisalem 1:50 -100ml/3L lalem
  • #8
    marcin_zlotniki
    Level 11  
    sprawdz zapłon tz wyprzedzenie bo to też może byc przyczyna
  • #9
    Kolarz07
    Level 11  
    Witam dzisiaj wymienilem uszczelniacz od strony zaplonu bo go wypchalo troche. Złozylem go ,odpalilem,pali fajnie, i reaguje na cieglo gazu az do maxa,ale jak sie rozgrzeje to przy gwaltownym dodawaniu gazu dusi sie,lub gdy wejdzie na obroty to czasami sie zadusi i zgasnie.regulowalem zaplonem, mieszanka,powietrzem,zdjalem filtr paliwa bo moze zasyfiony i dalej to samo, nie wiem czy moze to kondensator czy co? co poradzicie? Wal jest ok-lozyska tez(nie hucza,nie ma luzow)
  • #10
    motomis
    Level 15  
    do kolegi od wału moim zdaniem to nie wał ale cie pocieszyłem na dole wału nie ma zadnych podkladek dystansowych luz poprzeczny walu to ok.1,5mm objawy luzu walu to jak dasz gazu na postoju puscisz gaz i jest walenie aha u góry sa 2 podkladki dystansyjące tłok ale niektórzy ich nie wkladaja bo to troche trudne.Co ci wali u mnie była to głowica mam 2 albo 3 głowice i tak długo szukałem az znalazłem,stuk minął,no ale czy dzwonia pierscienie,po 1000km. to niemozliwe chyba ze masz polski cylinder albo szlif ci robił plejtman,raczej to nie wał no jak wali jak puscisz z wysokich obrotów moze byc luz w główce korbowodu u góry.moze walic kosz sprzegłowy,jak masz ochote ze mna pogadac to podaj gg a tak na marginesie twz jezdze na rybki czesc Michał.

    Dodano po 4 [minuty]:

    To raczej wina zapłonu,albo zapchany tłumnik w obydwu przypadkach silnik sie mocno grzeje,jak kondensator to by kichał strzelał,podobny objaw a za póznym zapłonie.Moze miec wine cewka zaplonowa wna plytce w magnecie moze byc swieca ale zapewne wymieniles je.
  • #11
    Kolarz07
    Level 11  
    WItam Kolege- swiece zmienilem ,ale na uzywana i to samo-jutro kupie nowwa to bede mial pewnosc.Cylinder wymieniny 2 lata temu -koszt ok 100zl wiec chyba polski badziew,moj nr gg 5453940- z regoly siedze na niewiidocznym
  • #12
    motomis
    Level 15  
    witam kolege z wlkp.czesc marcin-złotniki nadmienie tylko ze poznan dobrymi fachowcami stoi tam robie szlify,choc mam daleko ok.80km pozdrawiam,michał
  • #13
    Pawwel
    Level 1  
    Witam. Mam podobny problem. Cos dzwoni w silniku. Wal bez luzow, pierscienie ok. na niskich obrotach dzwoni, jakby cos ocieralo. Moze to kosz sprzeglowy? bo jak sie rozpedze i muszcze mu gaz to wtedy okropnie glosno to dzwoni... Mozecie pomoc?
  • #14
    motomis
    Level 15  
    Pawweł temat jest szeroki,i musiałbys podac kilka waznych szczegółow.Jaki masz cylinder,pol.czy org.ile na nim przejechałes,od kiedy masz to dzwonienie,czy na wyzszych obrotaczh ustaje,czy dzwoni jak nie jedziesz czy mocniej dzwoni,czy na postoju jak dasz gazu i puscisz tez to wystepuje.No i czy jest to dzwonienie czy metaliczny stuk.Pozdrawiam michał.
  • #15
    lewy456
    Level 14  
    Pawwel - to moze byc kosz tylko w wypadku braku podkładek dystansowych lub złej ich wysokości ew. nie dokręcony kosz. obciera w zalezności czy przyspieszasz czy hamujesz jesli jest różnica to prawdopodobnie obciera przy hamowaniu o wybierak biegów a przu przyspieszaniu o pokrywę( tylko to by raczej nie dzwoniło). Połóż motor zdejmij pokrywe i zobacz, to jest 20 minut roboty. Miałem tak ze mi obcierał kosz o wybierak ale zapomniałem podłozyc drugą podkładke dystansową miedzy tuleje miedziane kosza a łozysko. Mam nadzieje ze pomogłem.
    Pozdrwiam.