Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Megane 96r - Problem z centralnym zamkiem

juri007 11 Kwi 2007 12:34 8379 14
  • #1 11 Kwi 2007 12:34
    juri007
    Poziom 9  

    Witam,
    Mam problem z centralnym zamkiem, ktory odmowil posluszenstwa (zarowno kluczyk na desce rozdzielczej jak i pilot) po tym jak po zamknieciu go z pilota otworzylem drzwi od srodka z klamki (od tego sie zaczelo choc nie wiem czy to moglo uszkodzic centralny zamek).

    Rozebralem drzwi od pasazera i wychodzi na to ze nie dziala silownik. Kupilem nowy podpiolem zadziala raz i kaplica... tez nie dziala...
    Wiec mam pytanie... Czy napiecie na przewodach do silownika powinno byc caly czas trzymane (+12V - po wlaczeniu alarmu) czy tylko powinno pojawic sie na jakies 1,2 sekundy (zeby zalaczyc silownik) i potem powinno zniknac ? W moim przypadku po wlaczeniu alarmu z pilota, napiecie na przewodach do silownika jest podawane 12V i jest trzymane az do otwarcia drzwi (moze to jest przyczyna uszkodzenia silownika, ktory oczekuje tylko krotkiego impulsu ???). Po otwarciu na przewodach jest -12V (albo 0V juz dokladnie nie pamietam).

    I drugie pytanie czy jak nie dzila silownik w jednych dzwiach to automatycznie nie beda sie zamykac drugie (drzwi od kierowcy nie rozbieralem, a tez sie nie zamykaja) ? A moze to problem ze sterownikiem, ktory uszkadza silowniki podajac zaduze napiecie lub podajac je na zbyt dlugi czas ?

    Megane 96r - centralny zamek tylko w przednich dzwiach - alarm Nasar Digit 2300 - wiem straszny zabytek, ale do tej pory wszystko dzialalo

    Za wszelka pomoc z gory dziekuje :)

    0 14
  • #2 11 Kwi 2007 14:58
    msgow
    Poziom 27  

    Witam
    To ,że jest napięcie to nie wynika z uszkodzenia siłownika.
    W siłowniku jest silnik elektryczny więc aby zadziałać i otworzyć zamek potrzebuje chwilkę, jak będzie dalej działać to się spali bo wirnik będzie zablokowany.
    A to że jest napięcie to nie znaczy że działa do zadziałania potrzebny jest zamknięty obwód.
    pytanie 1: Czy jest to zamek fabryczny czy zamontowany jest tzw. uniwersalny.
    2:ile przewodów dochodzi do siłownika
    Może być to wina sterownika bo aby zamek się otwierał i zamykał trzeba podawać do silnika raz + - a potem - +.
    Trzeba znaleść sterownik i sprawdzić co się tam stało czy on jest przyczyną i czy alarm podaje właściwe sygnały.
    Pozdrawiam.

    0
  • #3 11 Kwi 2007 19:32
    juri007
    Poziom 9  

    Witam ponownie,
    Ad.1
    Nie jestem pewny ale zamek jest chyba uniwerslany. Jak kupowalem silownik to gosc powiedzial, ze silownik ktory mu przynioslem jest podrobka, a nie silownikiem fabrycznie montowanym w Megan'ach.

    Ad2.
    Do silownika dochadza 2 przewody. Przypuszczam ze po stronie kierowcy jest identyczny - ktos wspominal na forum ze w Megankach sa montowane dwa Slavy.

    Co do napiecia to sprawdzilem i po zamknieciu alarmu jest tam trzymane jakies 20s (po odblokowaniu rowniez). Po tym czasie spada do okolo 0V.
    Wiec pewnie masz racje ze problem stanowi sterownik centralnego zamka.
    Podlaczylem kolejny silownik i jak napoczatku dzialal tak za ktorym razem przestal (czyt. stal sie dziwnie cieply :))

    Ktos pisal ze sterownik stanowi prosty uklad przerzutnika bistabilnego z opoznienim czasowy... Moglbym go kupic i sam wymienic tylko nie wiem jaki to dokladnie uklad i gdzie go szukac w samochodzie. Sprawdzalem kolo bezpiecznikow nie znalazlem nic co by go przypominalo.
    Jakby ktos wiedzial gdzie mam szukac tego ukladu (sterownika) prosze o pomoc...

    Dodano po 8 [minuty]:

    Jedna dodatkowa informacja...
    Wczesniej jak centralny jeszcze dzialal mialem problem z alarmem.
    Wlaczala sie syrena jakies 3 min po zgaszeniu silnika i zalaczeniu alarmu.
    Zeby to naprawic, przelaczylem na alarmie czujnik spadku napiecia na OFF i pomoglo (syrena sie nie wlaczala, dzwi sie zamykaly). Zaczolem sprawdzac drzwi czy wszystkie czujki dzialaja i bylo ok. Potem przywrocilem czujnik spadku napiecia na ON. Wszystko nadal ok.
    Wtedy otworzylem przednie drzwi o pasazera, klamka od srodka. Drzwi sie otworzyly, alarm zalaczyl, ale niestety po tym zabiegu juz wiecej centralny sie nie zamknal (ani nie otworzyl)
    Czy otworzenie drzwi od srodka prez pocigniecie klamki (lub wyciagniecie bolca, a nastepnie klamka) moze uszkodzic silownik, a tym bardziej sterwonik centralnego zamka??

    Z gory wielki dzieki za pomoc :)

    0
  • #4 12 Kwi 2007 14:11
    msgow
    Poziom 27  

    Witam
    Tak 20s to bardzo dużo zamknięcie trwa powiedzmy 500ms a przez resztę czasu silnik pracyje na zwarciu i w koncu się uszkadza.
    Spotkałem się że w alarmach programuje się czas na wyjsciach do centralnego.
    Zgada się w tym przypadku sterownik powinien zawierać układ czasowy i sterować siłownikami niezależnie od czasu podawanego przez alarm.
    Ale przy otwieraniu drzwi od środka klamką albo wyciągnięcie bolca powoduje że przy otwieraniu pilotem siłowniki sa w różnych pozycjach i jeden z nich przez chwilę pracuje na zwarciu bo jest albo w pozycji zamkniety /otwarty.
    Ja bym rozebrał drzwi kierowcy i sprawdził dokładnie jaki jest siłownikczy M czy S.
    I sprawdził czy przewody nie uległy przełamaniu wtedy sterownik dostaje błędne dane z siłowniaka wystawia stan i czeka na reakcję ale doczekać się nie może i pali siłowniki.
    Układy centralnego z siłownikami typu master czas zamykania wyznaczają same bo mają wbudowane krańcówki.
    Fabryczne siłowniki są montowane przy zamku i aby je wydobyć trzeba wymontować zały zamek z drzwi.
    Nie pozostaje nic innego tylko szukać po przebiegu kabli gdzie jest sterownik ( jak jest) i sprawdzić co jest przyczyną .

    Prszę pisać jak idą postępy to coś bedziemy radzić.

    0
  • #5 12 Kwi 2007 19:16
    milejow
    Poziom 42  

    Odepnij system alarmowy a szczegolnie jego sterowanie centralnym bo nie wyrobisz na silowniki(uszkodzony ster.centrala w alarmie lub przeprogramowany na domykanie szyb)Dopiero po tym powymieniaj uszkodzone silowniki

    0
  • #6 14 Kwi 2007 17:37
    juri007
    Poziom 9  

    Po stronie kireowcy jest silownik master ale dodatkowe 2 przewody nie sa nigdzie podlaczone wiec pewnie pracuje jako slave. Napiecia podobnie jak poprzednio przy zamykaniu i otwieraniu jest trzymane jakies 50s co wykanczylo mi dwa silowniki.

    Pomierzylem tez napiecie na kostce przy alarmie. Wedlug instrukcji na przewodach red-yellow i blue-black powiino byc 12V i jest - z tego wnioskuje ze mam centralny sterowany nie masa tylko 12V. Sa tez dwa dodatkowe przewody do sterowania centralnym zamkiem. Jeden do zamykania drugi do otwierania. I tutaj ciekawe ze po zamknieciu na tym przewodzie z sygnalem do zamykania tez napiecie jest trzymane dosc dlugo (potem spada do 0). Podobna sytuacja z przewodem opening.

    Probowalem przeprogramowac te czasu. DIP2 na ON (dioda wsrodku miga OK) zwieram poszczegolne kable do masy na moment (1sec), pozniej DIP 2 na ON, ale nic nie pomoglo. Nadal na przewodach do silownikow i na wyprowadzeniach opening closing z alarmu napiecie jest trzymane za dlugo.

    Tak mi sie wydaje ze problem jest w centralce alarmu, a nie w sterowniki centralnego zamka. Jakby mi sie udalo przeprogramowac te czasy to bylo by po problemie. Wg. instrukjci defaultowo 1s na sterowanie centralnym zamkiem i 12 na comfort - czyli zamkniecie szyb. Szyby mam podnoszone recznie wiec to odpada (bialy przewod do sterowania szybami z kostki jest odciety).

    Ma ktos moze pomysl jak zrestetowac te czasy albo przeprogramowac je w inny sposob? Mysle ze dopoki tego nie zrobie nie mam cos sie brac za podlaczanie nowych silownikow.

    Wielkie dzieki :)
    Pozdrawiam.

    0
  • #7 17 Kwi 2007 20:34
    juri007
    Poziom 9  

    Dzisiaj bylem z tym fantem u speca od alarmow. Popatrzyl, pomierzyl, zamacil ostro z kabelkami i nic. Stwierdzil ze problem lezy w przekaznikach, a ich wymiana raczej sie nie oplaca.

    Mam pytanie czy sa silowniki, ktore wytrzymaja 12V przez 52 sekundy. Skoro nie moge przeprogramowac tego ukladu to moze wlozylbym mocniejsze silownlowniki. Albo moze usune te blokade w silownikiu zeby po zasunieciu blokady nie blokowal sie silniczek tylko krecil sie wkolko.

    Za wszelka pomoc z gory dziekuje :)
    Pozdrawiam.

    0
  • #8 17 Kwi 2007 20:49
    milejow
    Poziom 42  

    Kombinujesz jak kobyla pod gore,wywal to w cholere zanim ci narobi wiekszych problemow i kup nowy sterownik.Calkiem dobry sterownik z prostym alarmem masz juz za80-100zeta

    0
  • #9 18 Kwi 2007 09:15
    juri007
    Poziom 9  

    Mozesz cos polecic? Co myslisz o Ezko V5?

    0
  • #10 19 Kwi 2007 21:18
    milejow
    Poziom 42  

    Duzo montowalem systemow EXSUS i STARMACH.Zadnych negatywow ze strony klientow,dobre rozwiazania,przystepna cena.Na allegro jest tego masa,od najprostszych,po wyrafinowane.
    Nie znam ezko v5

    0
  • #11 29 Kwi 2007 01:01
    Buzka23
    Poziom 17  

    Kolego do sterowania tych zamków użyj dwóch zwykłych przekazników i podłącz je do sterowania z alarmu koszt to jakies 20 zł i wszystko działa.

    pozdrawiam

    0
  • #12 08 Maj 2007 21:15
    juri007
    Poziom 9  

    Nie ma sprawy. Chetnie sprobuje, tylko jak mozesz to podaj mi jakis przykladowy model przekaznika jaki moge uzyc - zebym wiedzial w ktorym kierunku szukac.

    Dzieki :)
    pozdrawiam

    0
  • #13 08 Maj 2007 22:25
    milejow
    Poziom 42  

    Czytaj dokladnie,nic nie da podpinanie nowych przekaznikow do alarmu ktory trzyma impuls otw?zam prawie minute,dalej ci bedzie jarac silowniki.Tylko naprawa lub wymiana sterownika

    0
  • #14 19 Maj 2007 12:32
    juri007
    Poziom 9  

    Wymiana sterownika narazie nie wchodzi w gre poniewaz jest on zintegrowany z alarmem, a on z koleji z immobilizerem (jak wymontowalem alarm nie moglem uruchomic silnika). Wiec albo czeka mnie wymiana calego alarmu, zmontuje jakis uklad opozniajacy, ktory z tych 50s na silowniki da sygnal tylko przez sekunde.
    Moze mam ktos propozycje jak taki uklad zmontowac ?

    Pozdrawiam.

    0
  • #15 31 Sty 2011 19:08
    pindziu
    Poziom 1  

    witam jestem nowy na forum:) tez mam problem z centralnym zamkiem otwarłem auto i jak chciałem zamknąć to już się dało i muszę od środka zamykać drzwi a od kierowcy kluczykiem czy ktoś wie co się mogło stać?jeśli tak proszę o rade dzięki:)

    0