Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pilot centralnego i immobilisera Omega B 1994r

internurek 11 Kwi 2007 17:14 7877 12
  • #1 11 Kwi 2007 17:14
    internurek
    Poziom 11  

    Szukam schematu do Pilota centralnego zamka i immobilisera Opel Omega B 1994r. Pilot z tego roku jest na podczerwień.
    Sprawa bardzo pilna !!!

    gg 929682
    e-mail interdiver(malpa)interia.pl

    0 12
  • #2 11 Kwi 2007 18:29
    hefid
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…

    1
  • #3 11 Kwi 2007 18:56
    xwit
    Poziom 33  

    A powiedz mi po co ci schemat?O co chodzi z tym pilotem?

    0
  • #4 11 Kwi 2007 20:25
    252257
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 11 Kwi 2007 21:03
    internurek
    Poziom 11  

    Pilot częściowo zaniemówił jak to nazwal jeden z userów. Mianowicie jest jakieś mikrozwarcie i po włożeniu baterii (dwie pastylki 3V) wytrzymują one max 24 h, rozładowują się do wartości 1V. Żeby otworzyć samochód podłaczam szeregowo płaską baterie plus R20 i jest gitara. Pilot pobiera cały czas prąd i bez schematu ciężko znaleźć miejsce uszkodzenia. Sprawdziłem wszystko co mozliwe bez pomocy schematu i stanąłem. Jeśli go nie naprawię albo padaczka na 500 zeta na nowy kluczyk z pilotem albo wywalam immobiliser.

    Pozdrawiam

    0
  • #6 11 Kwi 2007 21:22
    xwit
    Poziom 33  

    Ciężko ci będzie znaleźć do tego schemat.Więc chyba radykalne cięcia będą potrzebne czyli wywalenie immo.

    0
  • Pomocny post
    #7 11 Kwi 2007 23:18
    emel2
    Poziom 17  

    Witam
    Zrob jakies fotki elektroniki.Moim zdaniem podejrzane sa : kondensator odsprzegajacy w zasilaniu i tranzystor zalaczajacy diode nadawcza.Podlaczyc pilota do zasilacza , amperomierz i metoda ,,selekcji" odlaczac na poczatek te elementy.
    Pzdr.
    Mariusz

    0
  • #8 20 Kwi 2007 11:19
    internurek
    Poziom 11  

    wymieniłem kondensator i tranzystor i nic z tego. Dalej pożera prąd po podłaczeniu zasilania. Podejrzewam scalaka ale to raczej niewymienialne. mogę zrobić dokładne zdjęcie i podesłać na e-mail to może coś zaradzicie.
    pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #9 22 Kwi 2007 12:08
    emel2
    Poziom 17  

    Sprawdz czy nie ma tam jakis ,,uplywow" na sciezkach,wyprowadzeniach elementow -moze pilot byl zawilgocony i pojawila sie elektrokorozja.Umyc go w jakims rozpuszczalniku-np.izopropanol.Jesli bedziesz pewny ze to scalak a odlaczenie zasilania nadajnika nie rozsynchronizuje sterowania to pomyslal bym nad zrobieniem nowego pilota :) (albo zakupie NOWEGO).Zalaczac zasilanie scalaka w czasie wcisniecia switcha.Cala zabawa dla cierpliwych ,,z zacieciem".Na pocieszenie - o wiele latwiejsza niz dorobienie nowego pilota ze sterowaniem radiowym (zabawy z w.cz bywaja irytujace czasami)
    Pzdr.
    Mariusz

    0
  • #10 05 Maj 2007 13:56
    gufiak
    Poziom 21  

    A ja polecam od razu zainwestować w alarm. Niestety, ale podejrzewam, że kłopoty z pilotem to tylko początek. Ta oryginalna instalacja jest dość zawodna i po pewnym czasie lubi często odmawiać posłuszeństwa, a wtedy i sprawny pilot nie pomoże. Pół biedy jak zaniemówi pod domem, ale gorzej jak to się stanie daleko od domu, a nie ma czasu na oczekiwanie na rozbrojenie immo (po 30 minutach na zapłonie immo się samo rozbraja). Miałem z tą instalacją przejścia i odkąd wstawiłem alarm - zero problemów.

    0
  • Pomocny post
    #11 05 Maj 2007 17:59
    MARKY266
    Poziom 16  

    sama inwestycja w alarm nic mu nie da w tym roczniku,bo otwierając samochód fabrycznym pilotem w tym właśnie roczniku rozbrajasz fabryczne immo(to nie jest typowy układ transponder),da się to obejść są tam o ile dobrze pamiętam 3 obwody blokowane,mam dokładnyopis co i jak spiąć żeby grało,miniesz wtedy fabryczne immo i z powodzeniem możesz wstawiać alarm pilotowy,robiłem takie numery 5 razy i nigdy nie miałem problemu

    1
  • #12 09 Maj 2007 00:27
    gufiak
    Poziom 21  

    Oczywiście, że immo trzeba obejść, ale z tym nie ma wielkiego problemu. Wystarczy zrobić obejście na trzech przekaźnikach w immo i po problemie. Jak się puszkę otworzy, to odrazu widać które piny trzeba zewrzeć.

    0
  • #13 25 Maj 2010 02:53
    york2006
    Poziom 12  

    Witam.
    Pozwolę sobie podpiąć się do tematu. Pacjent taki sam, czyli pilot na podczerwień do omegi.
    po krótce objawy :
    - zero reakcji na przycisk, nie zapala się dioda kontrolna, ani nadawcza (jeśli chodzi o nadawczą, to kiedyś miałem omegę ze sprawnym pilotem, i dało się zauważyc delikatne miganie)
    - napisałem przycisk, jako pojedynczy, bo mam tylko jeden z boku od ryglowania, główny od zamykania/otwierania został usunięty/wylutowany z niewiadomych przyczyn
    - prąd z baterii raczej nie ucieka

    immobiliser i odcięcia zostały przez poprzedniego właściciela auta unicestwione, ale mimo to chciałbym sobie naprawić choć tego pilota, bo lubię jak jest wszystko w oryginale, mimo niedogodności jakie ze sobą niesie, czyli celowanie w podsufitkę.

    generalnie widać na płytce, że jakaś ingerencja już była, bo część lutów jest poprawiona. Z tego co udało mi się dziś sprawdzić na szybko, to tyle że prąd wchodzi na płytkę i dociera do scalaka, oraz że kondensator trzyma prąd.

    proszę o porady co jeszcze można sprawdzić, zmierzyć etc.

    0