Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pilot centralnego i immobilisera Omega B 1994r

internurek 11 Apr 2007 17:14 8111 12
Ochrona Domu
  • #1
    internurek
    Level 12  
    Szukam schematu do Pilota centralnego zamka i immobilisera Opel Omega B 1994r. Pilot z tego roku jest na podczerwień.
    Sprawa bardzo pilna !!!

    gg 929682
    e-mail interdiver(malpa)interia.pl
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Ochrona Domu
  • #2
    hefid
    R.I.P. Meritorious for the elektroda.pl
    Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
  • #3
    xwit
    Level 33  
    A powiedz mi po co ci schemat?O co chodzi z tym pilotem?
  • Ochrona Domu
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    internurek
    Level 12  
    Pilot częściowo zaniemówił jak to nazwal jeden z userów. Mianowicie jest jakieś mikrozwarcie i po włożeniu baterii (dwie pastylki 3V) wytrzymują one max 24 h, rozładowują się do wartości 1V. Żeby otworzyć samochód podłaczam szeregowo płaską baterie plus R20 i jest gitara. Pilot pobiera cały czas prąd i bez schematu ciężko znaleźć miejsce uszkodzenia. Sprawdziłem wszystko co mozliwe bez pomocy schematu i stanąłem. Jeśli go nie naprawię albo padaczka na 500 zeta na nowy kluczyk z pilotem albo wywalam immobiliser.

    Pozdrawiam
  • #6
    xwit
    Level 33  
    Ciężko ci będzie znaleźć do tego schemat.Więc chyba radykalne cięcia będą potrzebne czyli wywalenie immo.
  • Helpful post
    #7
    emel2
    Level 17  
    Witam
    Zrob jakies fotki elektroniki.Moim zdaniem podejrzane sa : kondensator odsprzegajacy w zasilaniu i tranzystor zalaczajacy diode nadawcza.Podlaczyc pilota do zasilacza , amperomierz i metoda ,,selekcji" odlaczac na poczatek te elementy.
    Pzdr.
    Mariusz
  • #8
    internurek
    Level 12  
    wymieniłem kondensator i tranzystor i nic z tego. Dalej pożera prąd po podłaczeniu zasilania. Podejrzewam scalaka ale to raczej niewymienialne. mogę zrobić dokładne zdjęcie i podesłać na e-mail to może coś zaradzicie.
    pozdrawiam
  • Helpful post
    #9
    emel2
    Level 17  
    Sprawdz czy nie ma tam jakis ,,uplywow" na sciezkach,wyprowadzeniach elementow -moze pilot byl zawilgocony i pojawila sie elektrokorozja.Umyc go w jakims rozpuszczalniku-np.izopropanol.Jesli bedziesz pewny ze to scalak a odlaczenie zasilania nadajnika nie rozsynchronizuje sterowania to pomyslal bym nad zrobieniem nowego pilota :) (albo zakupie NOWEGO).Zalaczac zasilanie scalaka w czasie wcisniecia switcha.Cala zabawa dla cierpliwych ,,z zacieciem".Na pocieszenie - o wiele latwiejsza niz dorobienie nowego pilota ze sterowaniem radiowym (zabawy z w.cz bywaja irytujace czasami)
    Pzdr.
    Mariusz
  • #10
    gufiak
    Level 21  
    A ja polecam od razu zainwestować w alarm. Niestety, ale podejrzewam, że kłopoty z pilotem to tylko początek. Ta oryginalna instalacja jest dość zawodna i po pewnym czasie lubi często odmawiać posłuszeństwa, a wtedy i sprawny pilot nie pomoże. Pół biedy jak zaniemówi pod domem, ale gorzej jak to się stanie daleko od domu, a nie ma czasu na oczekiwanie na rozbrojenie immo (po 30 minutach na zapłonie immo się samo rozbraja). Miałem z tą instalacją przejścia i odkąd wstawiłem alarm - zero problemów.
  • Helpful post
    #11
    MARKY266
    Level 16  
    sama inwestycja w alarm nic mu nie da w tym roczniku,bo otwierając samochód fabrycznym pilotem w tym właśnie roczniku rozbrajasz fabryczne immo(to nie jest typowy układ transponder),da się to obejść są tam o ile dobrze pamiętam 3 obwody blokowane,mam dokładnyopis co i jak spiąć żeby grało,miniesz wtedy fabryczne immo i z powodzeniem możesz wstawiać alarm pilotowy,robiłem takie numery 5 razy i nigdy nie miałem problemu
  • #12
    gufiak
    Level 21  
    Oczywiście, że immo trzeba obejść, ale z tym nie ma wielkiego problemu. Wystarczy zrobić obejście na trzech przekaźnikach w immo i po problemie. Jak się puszkę otworzy, to odrazu widać które piny trzeba zewrzeć.
  • #13
    york2006
    Level 12  
    Witam.
    Pozwolę sobie podpiąć się do tematu. Pacjent taki sam, czyli pilot na podczerwień do omegi.
    po krótce objawy :
    - zero reakcji na przycisk, nie zapala się dioda kontrolna, ani nadawcza (jeśli chodzi o nadawczą, to kiedyś miałem omegę ze sprawnym pilotem, i dało się zauważyc delikatne miganie)
    - napisałem przycisk, jako pojedynczy, bo mam tylko jeden z boku od ryglowania, główny od zamykania/otwierania został usunięty/wylutowany z niewiadomych przyczyn
    - prąd z baterii raczej nie ucieka

    immobiliser i odcięcia zostały przez poprzedniego właściciela auta unicestwione, ale mimo to chciałbym sobie naprawić choć tego pilota, bo lubię jak jest wszystko w oryginale, mimo niedogodności jakie ze sobą niesie, czyli celowanie w podsufitkę.

    generalnie widać na płytce, że jakaś ingerencja już była, bo część lutów jest poprawiona. Z tego co udało mi się dziś sprawdzić na szybko, to tyle że prąd wchodzi na płytkę i dociera do scalaka, oraz że kondensator trzyma prąd.

    proszę o porady co jeszcze można sprawdzić, zmierzyć etc.