Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Arrow Multisolution Day
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak sprawdzić sonde lambda - Polonez 1.6 GLi?

wahoo 11 Kwi 2007 19:14 11982 15
  • #1 11 Kwi 2007 19:14
    wahoo
    Poziom 20  

    Witam. Jak moglbym we wlasnym zakresie sprawdzic czy dziala sonda lambda? Mam w Polonezie sonde jednoprzewodowa. Czy jest ona wymienna z kazda jednoprzewodowa sonda z innego pojazdu? Pozdrawiam.

    1 15
  • Arrow Multisolution Day
  • #2 11 Kwi 2007 19:23
    Albercik 321
    Poziom 25  

    Użyj wyszukiwarki,a dowiesz się wszystko co cię interesuje,a nawet więcej.Temat był juz maglowany wiele razy na elektrodzie.

    0
  • #3 11 Kwi 2007 19:27
    wahoo
    Poziom 20  

    Nie tak prosto to znalezc. Jak wpisze sprawdzanie sondy lambda to nic nie znajduje, a jak wpisze sonda lambda to wyskakuje ponad 1200 tematow. Moze ktos moglby odpowiedziec mi w tym temacie.

    0
  • Arrow Multisolution Day
  • #4 11 Kwi 2007 19:41
    stefano11
    Poziom 21  

    weź uniwersalny multimetr ustaw na voltomierz zapnij się na przewód sygnałowy i zobacz so podaje jak masz sonde jednoprzewodową to wskazania powinny sie wahac do 1v

    0
  • #5 11 Kwi 2007 19:46
    wahoo
    Poziom 20  

    Tez o tym myslalem ale to pozwoli mi tylko na sprawdzenie czy sonda nie dziala wogole czy jakos dziala. Problem w tym ze moze dzialac dobrze ale rowniez dzialac nieprawidlowo. Jak to sprawdzic?

    0
  • #6 11 Kwi 2007 19:46
    manticore
    Poziom 11  

    Sondy w różnych pojazdach mogą różnić się:
    -wtyczką -gwintem -długością kabla -producentem
    i najważniejsze - zakresem napięć (0-1V) (0-5V)
    Nie wiem jaka jest w Polonezie, ale na pewno musisz zacząć od pomiaru napięcia jakie daje na przewodzie przy nagrzanym silniku na wolnych obrotach i przy ich zwiększaniu. Teoretycznie przy raptownych zmianach obrotów powinna bardzo szybko reagować zmieniając napięcie w pełnym zakresie.

    wpisz w wyszukiwanie: lambda polonez - znajdziesz 69 tematów z czego ten: "sonda lambda polonez rover 1,4mpi" jest dość interesujący

    0
  • #7 11 Kwi 2007 19:52
    .gonzo.
    Poziom 14  

    A najlepszym rozwiązaniem jest OSCYLOSKOP. Jest to chyba najodpowiedniejsze urządzenie do tego typu pomiarów. :D

    0
  • #8 11 Kwi 2007 20:31
    wahoo
    Poziom 20  

    No niestety nie dysponuje takim sprzetem.

    0
  • #9 12 Kwi 2007 17:38
    Albercik 321
    Poziom 25  

    Witam.No nie chciało sie użyć np. Google i poczytać o sondach lambda?
    W Polonezie sonda lambda jest sondą 1V.Jeżeli masz sondę jednoprzewodową,to żeby ją sprawdzic,musisz rozgrzać silnik do temperatury 70 stopni(jest to temperatura,przy której włącza się sonda.Przy zimnym silniku sonda nie pracuje).Nastepnie podłączasz miernik pod zacisk sondy(uwazaj ąby się nie sparzyć,a najlepiej podpiąć miernik pod złączkę,która jest nad sondą).Jeżeli sonda pracuje,to napięcie powinno oscylować od 0 do 0,8V).Przy prawidłowym składzie mieszanki,sonda powinna wskazywać napięcie około 0,500mV(czyli lambda=1).Jeżeli wskazuje napięcie od 0 do 0,1V,oznacza to,że mieszanka jest za uboga,czyli jest za duża wartość procentowa tlenu(4 - 5%).Jeżeli pokazuje 0,7 do 0,8 V,oznacza to,że mieszanka jest za bogata,czyli jest za mała wartość procentowa tlenu(0 - 0,5%).Nowa sonda lambda,pokazuje w ciągu 10 sekund ponad 5 cykli zmian napięcia.
    Yypowymi objawami uszkodzenia sondy jest zwiększone zuzycie paliwa(nawet 15 - 20 litrów na sto kilometrów),ciemne spaliny wychodzące z rury wydechowej,nierównomierna praca silnika,zwiększona ilość CO i HC w spalinach,zaświecająca się kontrolka awarii układu sterowania.

    0
  • #10 12 Kwi 2007 19:21
    wahoo
    Poziom 20  

    Sprawdzilem dzis sonde na rozgrzanym silniku.
    Wartosci napiecia wahaly sie w granicach 200-300mV zarowno na wolnych jak rowniez na wyzszych obrotach.
    Podczas badania spalin okazalo sie ze mam podwyzszone ilosci CO.

    0
  • #11 12 Kwi 2007 20:10
    michał1201
    Poziom 18  

    gonzo

    Mozesz napiać jak sprawdzić sonde za pomoca oscyloskopu?

    0
  • #12 05 Maj 2007 17:50
    przemas14
    Poziom 11  

    to raczej sonda dziala prawidlowo

    0
  • #13 05 Maj 2007 19:00
    tomekb
    Poziom 25  

    wahoo napisał:
    Sprawdzilem dzis sonde na rozgrzanym silniku.
    Wartosci napiecia wahaly sie w granicach 200-300mV zarowno na wolnych jak rowniez na wyzszych obrotach.
    Podczas badania spalin okazalo sie ze mam podwyzszone ilosci CO.

    o złym spalaniu informuje również HC max 75ppm
    jeżeli sonda oscyluje w granicach 0.2-0.3V może świadczyć o uszkodzeniu
    ale nie musi

    0
  • #14 05 Maj 2007 20:22
    momik12
    Poziom 31  

    wahoo napisał:

    Wartosci napiecia wahaly sie w granicach 200-300mV zarowno na wolnych jak rowniez na wyzszych obrotach.
    .


    to zdanie powinno zamknąć ten temat po co wywarzać otwarte drzwi ??

    0
  • #15 07 Mar 2010 13:31
    danieldeni20
    Poziom 11  

    Po co ci ja sprawdzac.odłącz i tyle..jest praktycznie zbedna. wiele osob tak robi bo szkoda kasy zeby ja wymienic

    0
  • #16 09 Cze 2010 00:56
    Kaczek69
    Poziom 10  

    danieldeni20 napisał:
    Po co ci ja sprawdzac.odłącz i tyle..jest praktycznie zbedna. wiele osob tak robi bo szkoda kasy zeby ja wymienic


    jako że jestem zainteresowany najpierw odpowiem na powyższe...

    wydech też można wyciąć za "portkami" albo przed pierwszym tłumikiem, wielu jest takich....


    zastanów sie co Ty mówisz...jak kogoś stać żeby jeździć polonezem który pali jak hummer to można wyciąć.

    Typowa "uprzejmość" i "pomoc" forumowiczów, którzy siedzą w necie całymi dniami i się mądrzą żeby szukać, przeszukiwać i w ogóle (fakt czasem pomaga i sam polecam i szukam i szperam) ale czasami to jest wasza złośliwość bo idąc do lekarza/mechanika/whatever nie każe wam użyć opcji szukaj albo iść do szkoły/na studia żeby się dowiedzieć. Ludzie pracują albo harują i nie mają czasu albo po prostu się nie znają...

    Powracając

    sam mam ten problem. Dziś byłem u znajomka mechanika, bo mój tymczasowy pojazd - poldżer '93 1.6GLi zaczął mi chodzić w trybie 1zł/km. Tankuje za 100 przejeżdżam 100km, tankuje za 30zł to przejadę 30km.

    Zapala się kontrolka CHECK ENGINE w okolicach 80-100 stopni i wtedy to chyba nawet 1.5zł/km Spalanie przy normalnej jeździe (60-80 do 95) to pomiędzy 16 a 20l/100km.

    Czytałem fora i inne o odczytywaniu błędów po zwarciu styków kostki itp.
    Dziś po wizycie u mechaniora zmierzył mi napięcie na lambdzie i od 40 do 100-110 stopni było (w zależności od temp i przerw w badaniu ) od 0,11V do 0,21V

    Przy zimnym silniku (temp na dworze około 26stopni) wskazała 0,24V.

    Poradził wymianę lambdy. Jutro postaram się poszukać w okolicznych 15 sklepach z gratami (InterCars nie posiada :( ) jeśli mi się nie uda znaleźć to uderzam na allegro (50zł z przesyłką ale trzeba czekać - sic). Wymienię i się odezwę.

    1