Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

audi a6 2.5 tdi afb nie pali

autobakrawa 11 Kwi 2007 19:18 9243 6
  • #1 11 Kwi 2007 19:18
    autobakrawa
    Poziom 11  

    witam'
    Mam problem z audi ktory doprowadza mnie juz do obłedu.
    Otoż audi a6 2.5 tdi avant 2000r. silnik afb. tiptronic .
    Samochod jak chce to pali albo nie. Jak auto postoi przez noc lub poprostu dłuzszy okres to nie zapali. przyjmuje objawy zapowietrzenia.
    po podłączeniu pod vaga brak jakich kolwiek błędów. Po podpowaniu reczna pompka paliwa auto z trudem ale zapali (czasami z dotyku). kat wtrysku 58 przy 137 t. jakis czas temu wymieniono filtr paliwa jak i rowniez zawor na filtrze (pękł przy wymianie) przelewy na wtryskach wygladaja ok. przewody paliwowe rowniez wygladaja ok.
    prosze o jakies podpowiedzi czego szukac, bo juz nie mam pomyslów a najlepsze jest to ze u klienta w domu nie pali a po zholowaniu do warsztatu pali z dotyku.
    z gory dziekuje

    0 6
  • Sklep HeluKabel
  • #2 11 Kwi 2007 20:17
    arto
    Poziom 17  

    autobakrawa napisał:

    prosze o jakies podpowiedzi czego szukac, bo juz nie mam pomyslów

    pozakladac przezroczyste wezyki przed i za filtrem,a pompka w zbiorniku pompuje?mozna tez zasilic z butelki,ale trzeba doklanie odpowietrzyc bo vp44 maja alergie na powietrze:D

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 16 Lis 2007 23:24
    autobakrawa
    Poziom 11  

    witam. ponownie mam ten sam problem w kolejnym aucie o tych samych parametrach.

    pompa transferowa w zbiorniku dziala, filtr paliiwa i zawor na filtrze wymieniony, przewody od przelewów wymienione, zaworek (kolka-sprężynka) na pompie wtryskowej podmieniony, przewody od filtra do pompy wtryskowej podmienione, nawet dalem zawor zwrotny na zasilaniu zaraz przed filtrem, a ta sie zapowietrza po nocnym odpoczynku.

    moze ma ktos jakies pomysly na sprawdzenie, albo sie spotkal rowniez z czyms takim.

    ja w poprzednim przypadku mialem nieszczelnosc na przelewach ale tutaj sie to nie sprawdzilo.

    z gory dziekuje za wszelkie podpowiedzi.

    Dodano po 4 [minuty]:

    wydaje mi sie ze sie zapowietrza gdzies na powrocie, gdyz po zalozeniu zaworu zwrotnego na zasilaniu paliwo w przewodzie przezroczystym dochodzacym bezposrednio do pompy wtryskowej jest. i to bez pechezykow powietrza, a samochod nadal nie zapala rano i pompa nie tloczy paliwa do wtryskow. po odpowietrzeniu odpala.

    mam pytanie czy jest mozliwosc by pompa wtryskowa zapowietrzala sie jakos sama w sobie, bo juz glupieje.

    -1
  • #4 17 Lis 2007 00:01
    arto
    Poziom 17  

    moze sie zapowietrza przez oske,sprawdz tez podkladki miedziane na zasilaniu i powrocie,a najlepiej zasilic z butelki to bedziesz mial pewnosc

    0
  • #5 25 Sty 2008 20:10
    pnroma
    Poziom 2  

    mam ten sam problem z audi a6 z 2000r 2,5tdi jesli ktos mam odpowiedz na ten problem to prosze o odpowiedz juz dwa miesiace sie mecze z tym i ani pompista ani mechanik nie wiedza gdzie szukac wszystko chodzi jak trzeba przez 2 ,3 dni i nagle jak ide rano go odpalic to nie pali po odpowietrzeniu chodzi jak nowy i tak na pokraglo

    1
  • #6 26 Sty 2008 18:45
    autobakrawa
    Poziom 11  

    zacznij od wykluczenia na 100% pompy wtryskowej.

    zasil pompe bezposrednio z butelki i poprowadz tam rowniez powrot.
    odpal niech samochod pochodzi. i zostaw go na dluzszy czas. (najlepiej do rana) przewody niech beda caly czas zanuzone w paliwie. jezeli rano odpali to pompa i uklad przelewow na wtryskach ok.
    Jezeli nie to obejrzyj przelewy na wtryskach zawor zwrotny na pompie
    ( kroćiec wkrecany do pompy na powrocie, takie gowno z sprezynka) jak rowniez same wtryskiwacze sprawdz.
    moze byc rowniez uszkodzony zawor zwrotny w samej pompie.


    w przypadku jak by na butelce odpalal z powodzeniem to szukaj :

    1. na przewodach pomiedzy filtrem i pompa (sprawdz szczelność)
    2. filtr paliwa
    3. zawor zwrotny na filtrze paliwa (takie czarne plastikowe dziadostwo)
    4. przewody paliwowe pomiedzy filtrem a pompa transferowa w zbiorniku (sprawdz szczelność)
    5. pompa transferowa czy wogole zyje. (i przewody na pompie transferowej w zbiorniku) dostaniesz sie do niej od srodka. ale czeka cie troche rozkrecania wnetrza

    sprawdz czy pompa transferowa sie zalącza po wlaczeniu zaplonu.
    (w skrzynce bezpiecznikow po lewej strony deski jest to chyba z tego co pamietam 3 bezpiecznik od dolu z lewej strony)

    Powiem szczerze ze nie jest to zbyt mila usterka. a najgorszy jest czas bo po kazdej ewentualnej naprawie trzeba czekac do rana z efektami.
    Ja w poprzenim takim przypadku zalozylem dodatkowy zawor zwrotny na zasilaniu pompy, pomiedzy filtrem a pompa wtryskowa.
    Samochod odpalal ale czasami wydawal dzwieki zapowietrzenia (dziwnej pracy pompy przez ok. 1 min. )
    kolega sprzedal ten samochod a ja do konca naprawde nie wiem co tam bylo zle.
    Jakbys sie uporal z tym problemem to szepnij odpowiedz z ciekawosci.

    Dodano po 1 [minuty]:

    zacznij od wykluczenia na 100% pompy wtryskowej.

    zasil pompe bezposrednio z butelki i poprowadz tam rowniez powrot.
    odpal niech samochod pochodzi. i zostaw go na dluzszy czas. (najlepiej do rana) przewody niech beda caly czas zanuzone w paliwie. jezeli rano odpali to pompa i uklad przelewow na wtryskach ok.
    Jezeli nie to obejrzyj przelewy na wtryskach zawor zwrotny na pompie
    ( kroćiec wkrecany do pompy na powrocie, takie gowno z sprezynka) jak rowniez same wtryskiwacze sprawdz.
    moze byc rowniez uszkodzony zawor zwrotny w samej pompie.


    w przypadku jak by na butelce odpalal z powodzeniem to szukaj :

    1. na przewodach pomiedzy filtrem i pompa (sprawdz szczelność)
    2. filtr paliwa
    3. zawor zwrotny na filtrze paliwa (takie czarne plastikowe dziadostwo)
    4. przewody paliwowe pomiedzy filtrem a pompa transferowa w zbiorniku (sprawdz szczelność)
    5. pompa transferowa czy wogole zyje. (i przewody na pompie transferowej w zbiorniku) dostaniesz sie do niej od srodka. ale czeka cie troche rozkrecania wnetrza

    sprawdz czy pompa transferowa sie zalącza po wlaczeniu zaplonu.
    (w skrzynce bezpiecznikow po lewej strony deski jest to chyba z tego co pamietam 3 bezpiecznik od dolu z lewej strony)

    Powiem szczerze ze nie jest to zbyt mila usterka. a najgorszy jest czas bo po kazdej ewentualnej naprawie trzeba czekac do rana z efektami.
    Ja w poprzenim takim przypadku zalozylem dodatkowy zawor zwrotny na zasilaniu pompy, pomiedzy filtrem a pompa wtryskowa.
    Samochod odpalal ale czasami wydawal dzwieki zapowietrzenia (dziwnej pracy pompy przez ok. 1 min. )
    kolega sprzedal ten samochod a ja do konca naprawde nie wiem co tam bylo zle.
    Jakbys sie uporal z tym problemem to szepnij odpowiedz z ciekawosci.

    0
  • #7 04 Lut 2008 20:25
    automatykon
    Poziom 11  

    witam. mialem bardzo podobny problem i musz powiedzie, ze rozwizalem go w glupi sposob a wiec w ataku zlosici wziolem zwykla pompke do pompowania powietrza zdjalem wezyk z filtra paliwa ten co prowadzi do pompy wtryskowej i z "uczuciem" napompowalem :) pompe wtryskowa i co okazalo sie, ze z pod dekielka (ten co widac z gory) wychodza pecherzwki powietrza uszczelnilem i jest o wiele lepiej

    pozdrawiam i zycze powodzenia

    0