Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Unitra Pw 3015 Buczy pomocy

11 Kwi 2007 22:29 2084 16
  • Poziom 16  
    Witam serdecznie posiadam wzmacniacz Unitry PW3015 i mam w nim usterkę która obiawia się tym że gdy leci jakaś muzyka w głośnikach to zagłusza ją lekkie buczenie. Buczenie jest na dwóch kanałach gdy wyciszę dzwięk w odtwarzaczu (nie w wzmacniaczu) to buczenie zanika wydaje mi się że wzmacniacz najbardziej buczy w tedy gdy podkręcę mu niskiego tonu (basu) :) jeśli ktoś wie co może być tego przyczyną bardzo bym prosił o pomoc z góry bardzo dziękuję
  • Spec od sprzętu Unitra
    Moze masy na kablu wejsciowym brak lub cos z tym Twoim odtwarzaczem jest nie tak.
  • Poziom 37  
    Zajrzyj do środka, może wszystko widać... np. wylany główny kondensator. Potem zmierz na nim napięcia przy ciszy i podczas pracy(kiedy buczy).
  • Poziom 16  
    po zmierzeniu kondensatora 2x4700 uF 40v na mierniku pokazuje mi tak na jednej nóżce jest -31,8 a na drugiej 30,8 a po 4 minutach działania wzmaciniacza wzrosło do -33,5 i 32,6 czy to wynika z tego że kondensator jest zepsuty??
  • Poziom 37  
    Ten kondensator psuje się zazwyczaj tak, że widać(pisałem). Wzrost napięcia o 2V to nie jest dobry objaw, ale przyznam się nigdy takiego śledztwa nie prowadziłem. Jeżeli zagrasz głośniej i w tym momencie mierzone napięcie spadnie o kilka wolt, to trzeba to i tak wymienić.
    Jeśli jednak na oko wygląda dobrze, to sprawdź co pisał marian- kable i sygnały wejściowe.
  • Poziom 16  
    Już rozwiązałem problem buczenia wystarczyło wymienić kondensator c306 (2x4700uf) dziękuję za pomoc pozdrawiam
  • Spec od sprzętu Unitra
    pawmajc napisał:
    Już rozwiązałem problem buczenia wystarczyło wymienić kondensator c306 (2x4700uf) dziękuję za pomoc pozdrawiam
    Ja osobiscie w to nie wierze bo przy podawaniu objawow autor pisal ze "buczenie" ustepuje po przyciszeniu sygnalu z odtwarzacza wiec jesli by to bylo to buczenie musialo by byc non stop.Ale niech bedzie....
  • Poziom 30  
    marian1981.02 napisał:
    pawmajc napisał:
    Już rozwiązałem problem buczenia wystarczyło wymienić kondensator c306 (2x4700uf) dziękuję za pomoc pozdrawiam
    Ja osobiscie w to nie wierze bo przy podawaniu objawow autor pisal ze "buczenie" ustepuje po przyciszeniu sygnalu z odtwarzacza wiec jesli by to bylo to buczenie musialo by byc non stop.Ale niech bedzie....

    Chyba ze kondensatory wogole nie dzialaly lub tylko slabo filtrowaly napiecie
  • Poziom 12  
    witam.
    chciałbym podłączyć się do tematu.
    Mam ten sam wzmacniacz i podobną usterkę, tyle tylko że jak włączę wzmacniacz to z głośników słychać straszny łomot/trzaski i nic ponadto. Sprawdziłem już tranzystory w końcówce mocy i wszystkie są OK. Kondensator 2x4700u rzeczywiście wygląda nie specjalnie dobrze, gdyż od strony z której wychodzi 1 elektroda widać chyba zaschnięty elektrolit. Postaram się na dniach załatwić taki kondensator i podmienić go, jednak Czy to on może być sprawcą tej usterki i czy ktoś może miał już tą samą przypadłość?

    proszę o posty w tym temacie.
  • Poziom 29  
    Kondensator jak cieknie-do wymiany,zmierzyc napiecia-symetryczne-nie pamietam juz jakie,ale ok 2x25V z trafa i z kondensatoro po prostowaniu i filtracji ok 2x37V wzgledem masy w plusie i w minusie, tranzystory koncowe moga byc podsmazone/sterujace/roznicowe-mialem kiedys podobne buczenie jak autor tematu tyle,ze we wiekszym wzmacniaczu,ale o bardzo podobnym dzialaniu schematycznym-i byly tranzystory roznicowe do bani-czego miernik mi nie wskazywal-bo na mierniku byly sprawne i metoda podmieniania je namierzylem-stracilem troszke czasu.
  • Spec od sprzętu Unitra
    Napięcie ma być symetryczne 29V.
  • Poziom 12  
    zmierzyłem napięcia na kondensatorze. jest 30V i -20V. więc skoro piszecie że ma być symetryczne to znaczy że musze wymienić ten kondensator. O efektach pochwale się (pożalę:D) jak załatwie drugi kondensator.
  • Spec od sprzętu Unitra
    Orginału podwójnego nie kupisz,musisz dać dwa pojedyncze.
  • Poziom 29  
    Zobacze-mialem gdzies takipodwojny 2x4700/40V ,jak jeszce bede mial i jak znajde to Ci moge dac-przeslac-tylko zaplacisz mi za przesylke ;-) chyba ,ze wstawisz tak jak marian napisal-dwa podwojne ;-)
  • Poziom 12  
    jeszcze dzisiaj musiałem sprawdzić jak jest z tym kondensatorem więc dałem 2 pojedyncze, ale że akurat nie miałem nowych na stanie to dałem jakieś wyluty, obawiam się że niewiele lepsze od tego który wyciągnąłem.
    Efekt: trzaski są mniejsze ale nadal zbyt uciążliwe, chociaż na kondensatorze napięcia są symetryczne po 30V. Ponadto stwierdziłem że prawy kanał milczy...:cry:. Czyżby uwalona końcówka??
    Sprawdzałem dzisiaj wszystkie tranzystory i na mierniku były ok więc nie wiem o co chodzi. Niestety będę mógł się tym zająć dopiero za tydzień bo jutro wyjeżdzam i tydzień mnie nie będzie. Ciekawe czy jak dam nowe elektrolity to będzie jakaś poprawa...
    aha. Malas1984 dzięki za dobre chęci jeśli chodzi o kondensator.
  • Poziom 29  
    Posprawdzaj dobrze te tranzystory jak juz sprawdzasz,ale sprawdz bezbieczniki jak sa oraz zmierz napiecia na tej koncowce i porownaj z ta sprawna.