Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jaki prad plynie przez swiatla pozycyjne i mijania??

13 Kwi 2007 07:25 7314 16
  • Poziom 12  
    Przepraszam za glupie pytanie ale chce sobie zalozyc w samochodzie wlacznik swiatel i po prostu chce wiedziec jak pradem bedzie obciazony przekacnik w tym urzadzeniu.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 20  
    zastosuj szkolny wzór I=P/U a będziesz wszystko wiedział
  • Poziom 31  
    Pozycyjne 4*5W+podświetlenie zegarów czyli około 2A, mijania 2*55W to daje około 9-10A
    Pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 25  
    A ja bym powiedział,że to zależy od tego,czy autkiem się jedzie czy stoi.Przypuszczam,że autorowi chodzi o to,ile prądu czerpią z akumulatora światła mijania i pozycyjne podczas jazdy.Tak więc,podczas jazdy,napięcie akumulatora wynosi 14,3V i tym samym światła mijania pobierają 7,68A,a pozycyjne(2xprzód,2xtył,2xoświetlenie tablicy rejestracyjnej + podświetlenie zegarów,nawiewów,to daje około 2,8A.Czyli łącznie podczas jazdy z włączonymi światłami z akumulatora jest pobierany prąd około 10,5A.
  • Poziom 26  
    A co ta za auto bez włącznika świateł?
  • Poziom 12  
    zastosuj przekaźnik samochodowy możesz go obciążyć prądem 30 A to wystarczy na twoje światła
  • Poziom 27  
    A najprościej to wypnij bezpiecznik i wepnij w obwód amperomierz i bedziesz widział rzeczywisty pobór prądu
  • Poziom 12  
    a czy jak w japonskich samochodach wlaczymy dlugie to prad nie plynie wiekszy??
  • Poziom 28  
    Witam serdecznie.Zarowki są znormalizowane.Prąd na światłach drogowych jest większy bo włókna od nich mają po 60W(od mijania po 55W).Nie wiem co to za samochód ale moze tak być,że na drogowych świecą sie 4 żarówki wtedy prąd jest odpowiednio większy.Pododawaj sobie moc wszystkich włączonych żarowek i podziel wynik przez 12 a otrzymasz wartość prądu.Musisz mieć oddzielny przekaznik na mijania i drogowe.Takie od starszego Poloneza (541) w zupełności wystarczą.Do sterowania nimi potrzebny jest znikomy prąd bo ok.130 mA.Pozdrawiam Witek.
  • Poziom 12  
    czyli wtedy przez przewod od swiatel mijania plynie prad do zarowek od swiatel drogowych i mijania??
  • Poziom 38  
    Oczywiście że tak Pod warunkiem że będziesz jeździł na światłach mijania i drogowych razem . Oczywiście żart
    Muszą być odseparowane tak jak jest to w przełączniku masz tylko połączyć przewody od świateł idące do przełącznika osobno mijania i drogowe jak to radzili koledzy.Czytaj dokładnie posty
    Pozdrawiam
  • Poziom 28  
    Witam serdecznie.Nie całkiem tak jak piszesz.Są samochody,ze na drogowych świecą się 4 żarowki(wszystkie włókna od drogowych) a na mijania tylko 2 .Daje to kiepski efekt nazywany kiedyś kontrastem przełączania.Po zmianie z drogowych (4x60w w sumie 240W)na mijania (2 x55W wsumie 110W) przez moment było marnie widac.Piszę o mocy włókien w żarówkach H4.Napisz mi kolego co dokładnie chcesz zrobić i jak masz rozwiązane światła to Ci to narysuje i wyślę mailem.Pozdrawiam Witek.
  • Poziom 12  
    generalnie chodzi mi o to ze chce zamowic duza ilosc wlacznikow swiatel mijania i chce je zakladac ludziom, znalazlem ciekawy uklad ale ma przekazniki 10A w srodku i zastanawiam sie czy bedzie to dobre rozwiazanie
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Witam
    Nie można odpowiedzieć konkretnie na to pytanie. Wszystko zależy od układu jaki chcesz montować , od modelu samochodu i stopnia zaawansowania elektronicznego pojazdu. W jednym przypadku wystarczy 10A np opel ford a w innym 30A tam gdzie włączanie świateł jest na ostro bez pośrednictwa przekaźników np starsze mercedesy. Jeśli to chcesz robić profesjonalnie to będziesz musiał mieć bardzo uniwerszlny układ i dostęp do schematów samochodów. Każde auto jest inne i dopiero podczas instalacji pojawiają się problemy z prawidłowym działaniem , nie ma uniwersalnych układów które z marszu i bez problemów w 15min zamontujesz w każdym modelu samochodu
    Pozdrawiam i powodzenia
  • Poziom 12  
    Dobra to juz bedzie ostatni pytanie. Mam włącznik, jest w nim przekaznik okolo 10-20 A i teraz czy jak wepne sie rownolegle powiedzmy w astrze z tym wlacznikiem do swiatel, to czy jak klient wlaczy swiatla dlugie ( majacy wylaczony oryginalny manualny wlacznik ) to czy przez moj wlacznik nie poplynie tez prad na swiatla drogowe??
  • Poziom 28  
    Witam serdecznie.Jak włączysz równolegle dwa włączniki to przy włączonych w jednym i drugim świateł drogowych prąd płynie naraz z dwóch żródeł.Nic złego się nie dzieje tylko światła świecą trochę jaśniej(mniejszy opór)Gorzej jest gdy przyjdzie zmienic światła wtedy musisz zmienić dwoma przełącznikami bo inaczej będą świeciły nar
    az mijania i drogowe.Dalej nie wiem po co dodatkowy włącznik świateł mijania.Jezeli chcesz nimi uruchamiac światła to przecież w każdym samochodzie to juz jest fabrycznie.Dopiero zaczyna to mieć sens gdybyś chciał uruchamiać światła autumatycznie n.p. z chwilą uruchomienia silnika.Jeżeli o to Ci chodzi to wystarczą dwa przekażniki 541(od PF 125p,Poloneza itp.)i obojetnie jaki włącznik by móc to wyłączyć.Chodzi o to by podczas jazdy poza miastem móc zmieniać światła by gasły juz automatycznie włączone światła mijania.Pozdrawiam Witek
  • Poziom 38  
    Witam
    A może inną drogą zamiast automatu włączania automat wyłączania świateł?
    Pozdrawiam