Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 323 - Problemy po umyciu silnika

radioaktiv 13 Kwi 2007 11:12 4193 6
  • #1 13 Kwi 2007 11:12
    radioaktiv
    Poziom 15  

    przedwczoraj byłem na myjce wysokociśnieniowej w celu umycia silnika, bezpośrednio po myciu silnika mazda nie chciała zapalić, gdy już zapaliła, pochodziła kilka sekund na jednym/dwóch garach i gasła. Koniec końców po wygrzaniu kabli WN i aparatu zapłonowego zapaliła jakby na trzech garach i z trudem dojechałem do domu, obroty spadały prawie do zera, samochód jakoś chodził dopiero na wyższych obrotach.

    Samochód zapalał z lekkim trudem, ale zapalał (zwykle pali na dotyk).
    Sprawdziłem świece, iskra jest wszędzie, otworzyłem maskę i zostawiłem na słońcu na kilka godzin, po czym ponownie odpaliłem.Miała małe zająknięcia, ale ostatecznie później paliła jak zwykle na dotyk i silnik pracował bez zarzutu.


    Następnego dnia rano nie było problemów z odpaleniem i pracą silnika, mazda miała moc jak zwykle, jednak po rozgrzaniu silnika (około 1-2km) silnik zaczął się dławić, szczególnie po wdepnięciu gazu, dobrze było tylko na wyższych obrotach, po redukcji z 4 na 3. Znowu ledwo dojechałem do domu.
    Podejrzenie padło na przepływkę, wykręciłem i sprawdziłem wszystkie styki, niestety zrobiłem wielki błąd i odkręciłem wtyczkę żeby zobaczyć czy nie ma tam wody a tym samym uszkodziłem przepływomierz. Podejrzewam że jest tak, ponieważ po założeniu przepływki spowrotem, silnik odpalił, jednak po dodaniu gazu obroty zaczęły falować, aż ostatecznie spadły do zera i silnika nie dało się uruchomić (rozrusznik kręci, zero reakcji silnika). Jednak po odpięciu wtyczki przepływki silnik odpala, ale gaśnie po kilku sekundach - normalny objaw.

    Proszę o sugestię, co to może być i jaki przepływomierz muszę kupić - 1,6 8v mazda 323 bg 1991

    0 6
  • #2 13 Kwi 2007 12:20
    msgow
    Poziom 27  

    Witam
    Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie ale nasuwa się przestroga dla innych.
    Wszystko było dobrze do chwili umycia silnika a nie wystarczyła by wilgotna szmata i powycierać a nie lać wodę do silnika a tam kupa czujników i elektroniki które raczej nie lubią wody.
    Pozdrawiam i życzę sukcesów w naprawie.

    0
  • #3 13 Kwi 2007 12:34
    Deepone
    Poziom 22  

    Nie wiem jak są umieszczone świece w tym samochodzie, ale np w Hyundai Elantra 91 są tak jakby schowane i nalanie wody na silnik wiązało się z wyciąganiem z tych dołków w których były świece wody (oczywiście nie można było odkręcić świecy bo inaczej by się zalało cylindry wodą).
    Gdy była tam woda to chyba się zwarcie robiło i przygasał silnik, nierówno pracował itp. To tylko sugestia abyś sprawdził czy nie ma gdzieś tam wody - no chyba że świece są na wierzchu i woda się nie utrzyma przy nich.

    0
  • #4 13 Kwi 2007 17:54
    przemek_raq
    Poziom 14  

    nie jestem pewien czy to normalny objaw ponieważ gdy pada przepływomierz to sterownik nie odczytuje z niego danych tylko używa do obliczeń dawki wartości bazowych wpisanych do sterownika, spróbuj podmienić z kimś przepływke i będziesz wiedział czy to ona.

    Pozdrawiam

    0
  • #5 13 Kwi 2007 20:44
    SP7SEC
    Poziom 26  

    producent zabrania mycia silników wysokim ciśnieniem wody bo wszelkie uszczelnienia nie przygotowane są do takich zabiegów teraz zostaje wyjąć wszystkie wtyczki ,świece przewody zapłonowe , kopułki ,itp wysuszyć

    0
  • #6 13 Kwi 2007 22:03
    4you.ryu
    Poziom 10  

    miałem już kilka takich przypadków i wydaje mi sie że odłączenie po kolei wszystkich złączek i przeczyszczenie ich jakimś wd-40 czy coś(woda strasznie śniedzi końcówki) może naprawi problem...

    0
  • #7 31 Lip 2007 18:53
    marcymba
    Poziom 1  

    Mazda 323 1,8i DOHC po umyciu silnika koniecznie zdjąć fajki ze świec / są bardzo długie i mają kapturki/ i usunąć wodę która zbiera się w gniazdach świec / wydmuchać sprężonym powietrzem /.Pozdrawiam

    0