Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wymiana głośników. Zwrotnica. Czy to zadziała?

rzeznia22 15 Kwi 2007 19:38 1014 5
  • #1 15 Kwi 2007 19:38
    rzeznia22
    Poziom 9  

Witam
    od razu zaznaczam że jestem kompletnie zielony w tych sprawach..
    mam stare dwudrożne kolumny unitry w których jak i głośniki wysokotonowe tak i niskotonowe zostały zepsute (nikotonowe sparciały górne zawieszenia w jeden wysokotonowy ma rozerwaną membranę) chodzi o to że chciałbym wymienić te głośniki na takie same... (niskotonowy to TONSIL 16/12 15 Ohm, wysokotnowy Unitra GDW 6,5/1,5 1,5 VA 8 Ohm) wszystko wydawało sie takie proste i piękne ale, przecież wystarczy kupić głośniki takie same i wkręcić... tylko że głośników takowych już nie ma nigdzie do kupienia :/
    są oryginalne Tonsile ale nie takie same..
    najbardziej odpowiedni do niskotonowego to ten:
    http://www.skleptonsil.pl/go/_info/?id=732
    GDN 16/30 8 Ω

a do wysokotnowego taki:
    http://www.skleptonsil.pl/go/_info/?id=702
    GDWK 6,5/10 EX 8 Ω

myslę.. dobra wszystko ok, wkręcić takie i ma grać..
    ale jest jeszcze jedno ale którego sam nie obejdę... mianowicie zwrotnica :/
    oryginalnie siedział tam jeden kondensator... ale boję się że jak wlutuje mocniejsze głośniki niskotnowe i wysokotnowe to nie będzie to chodzić jak należy... a może będzie?
    Do budowy zwrotnicy nie mam zielonego pojęcia... gdybym miał jakiś schemat i liste co mam kupić to bym jakimś cudem zlutował.. :P a zwrotnice na allegro to raczej nie są cuda techniki.. wiec co robić ?
    Może ten kondensator będzie dobry? Nie chce kupić głośników wydać kasiore i żeby później się okazało że nie działa albo że coś spaliłem...

0 5
  • #2 15 Kwi 2007 20:19
    wikingc1
    Poziom 18