Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

w moim mieszkaniu jest niskie napięcie prosze o porady

Rafalsko 16 Kwi 2007 22:56 10832 27
  • #1 16 Kwi 2007 22:56
    Rafalsko
    Poziom 2  

witam
    zauważyłem że w gniazdkach w moim mieszkaniu jest dość niskie napięcie tzn. rano i pod wieczór wynosi ok 200v natomiast w okolicach południa ok 220v nigdy nie zauważyłem żeby zbliżyło się do 230v.nie znam się na tym ale wiem że powoduje to większe zużycie. chciałbym sie dowiedzieć czy są jeszcze inne skutki uboczne i co się w takiej sprawie robi tzn. czy mam to zgłosić czytałem coś o tolerancji +- 10v którą ma zakład energetyczny ale strasznie pogmatwane są te ustawy
    prosze o rady
    dziękuję

0 27
  • #2 16 Kwi 2007 23:14
    surmacer
    Poziom 15  

Podstawowy skutek uboczny to zawyżone rachunki. Napisz do ZE pismo o spowodowanie stanu zgodności napięcia z przepisami (załącz odczyty)
    Jak nie pomoże zareklamuj rachunek U mnie też tak było (dawno) miałem 170 jak interweniowałem to słabą fazę dawali sąsiadowi i na odwrót. Jak zadziałałem ostrzej (rachunki) wymienili trafo

0
  • #3 16 Kwi 2007 23:27
    Rafalsko
    Poziom 2  

mam jeszcze pytanie dot. tych rachunków jaka skala zawyżenia może to być ?
    obecnie zużywamy ok 200-250 kw / miesiąc czy przy takim zużyciu jest to kwestia 2zł czy może to być ok 10

0
  • #4 17 Kwi 2007 09:29
    forestx
    VIP Zasłużony dla elektroda

surmacer napisał:
    Podstawowy skutek uboczny to zawyżone rachunki.
    - proszę o wyjaśnienie, dlaczego obniżenie napięcia zawyży rachunki za energię.

0
  • #5 17 Kwi 2007 09:36
    surmacer
    Poziom 15  

Jestem mechanikiem z wykształcenia ale to co pamiętam z maszyn to